Lunatic
Älä tapa mua!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24295094:*menee tekemään itsarin*
Älä tapa mua!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24295094:*menee tekemään itsarin*
Miten ylipäänsä ollaan varma uskonasiasta? "Uskon tietäväni varmasti näin, koska.. öö."No en ole 100%sti varma asiasta, kallellaan on juuri hyvä sana. Mutta eniten uskon juuri jälleensyntymään.
Siten että on varma asiastaan, daa.Miten ylipäänsä ollaan varma uskonasiasta? "Uskon tietäväni varmasti näin, koska.. öö."
Miten? Miten olet varma uskonasiasta, jolla määritelmällisesti ei kuulu olla perusteluja? Tämä on varmaan joku elämänkatsomuserojuttu..Siten että on varma asiastaan, daa.
Olen minä monesta asiasta varma, esim siitä että Obama on USAn presidentti, vaikken ole Obamaa koskaan nähnyt.Miten? Miten olet varma uskonasiasta, jolla määritelmällisesti ei kuulu olla perusteluja? Tämä on varmaan joku elämänkatsomuserojuttu..
Muuttaako asiaa paljoakaan, jos kuollessa kaikki loppuu? Nopea ja siisti kuolema lopettaa kaiken kärsimyksen tapetun osalta. Omaisetkin kuolevat aikanaan ja heidän kärsimyksensä loppuu. Raiskaus tuottaa kärsimystä pitkälle ajalle, kun kuolema lopettaa kaiken, niin miksi se on niin paha asia?Alkuperäinen kirjoittaja HÄH;24295231:Miksi hengen riistäminen toiselta ihmiseltä on väärin, jos kerran uskotte että ihminen on kuolemansakin jälkeen olemassa? Eihän kuolema silloin muuta mitään kovin paljon?
Jep, se on sama asia kuin jälleensyntymiseen uskominen.Olen minä monesta asiasta varma, esim siitä että Obama on USAn presidentti, vaikken ole Obamaa koskaan nähnyt.
Onhan se.Jep, se on sama asia kuin jälleensyntymiseen uskominen.
mä uskon suurempaan voimaan, mutta kristinusko on ihan täyttä sontaa. luin tuosta bahai uskonnosta ja tuntuu että pitkä oman "uskon etsintä" päättyi tähän. en edelleenkään halua lokeroida itseäni mihinkään tiettyyn uskoon mutta tämä tuntui kaikkein läheisimmältä. oletko miten paljon perehtynyt ko uskontoon, osaatko vastata jos esitän kysymyksiä?Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ VAAN;24294733:ja tarkoitus onkin erota pikimiten. Ehkä vaan ympäristön paineeton pitäny mut kirkollisveronmaksajan.
Budhalaisuus ja ja jälleensyntymä tuntuu läheiseltä ajatukselta. Myös Bahai-uskonto.
Tappajan kannalta hengen riistäminen on "väärin" koska kyseisellä teolla hän kerää itselleen huonoa karmaa. Sen myötä hän joutuu kohtaamaan oman karmansa joko tässä tai tulevissa elämissään. Ja se karma ja sen teon seuraukset eivät suurella todennäköisyydellä ole kovin mukavaa puuhaa hänelle.Alkuperäinen kirjoittaja HÄH;24295231:Miksi hengen riistäminen toiselta ihmiseltä on väärin, jos kerran uskotte että ihminen on kuolemansakin jälkeen olemassa? Eihän kuolema silloin muuta mitään kovin paljon?
Yhdistät toisiinsa kaksi kysymystä joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja HÄH;24295231:Miksi hengen riistäminen toiselta ihmiseltä on väärin, jos kerran uskotte että ihminen on kuolemansakin jälkeen olemassa? Eihän kuolema silloin muuta mitään kovin paljon?
Aika paljon samanlaisia ajatuksia minullakin..
Olin joskus ylä-aste ikäisenä ateisti, sitten se vaan on pikkuhiljaa nämä ajatukset minulle tulleet ja "kirkastuneet" pikkuhiljaa.
Se vaan tuntuu oikealta, että tänne synnytään aina uudestaan niin kauan kuin on tarpeen.
Tuntuu hölmöltä ja väärältä että elettäisiin vaan kerran, ei sitä osaa selittää sen tarkemmin..
Usko kertoo mitä maailman pitäisi olla, tiede sen mitä se onJuuri noin, teet vaikka mitä pahaa ja pääset kuin koira veräjästä kuolemalla. Uskon uudelleensyntymään. Melkein jo sen kokenut, kun elvytetty.
Joku vastuu täytyy elämästään olla.
No minä uskon että asia on juurikin jotakuinkin noinOlen joskus leikitellyt ajatuksella että yksi sielu vaeltaisi vapaana ajan ja paikan kahleista. Näin kaikilla olisi sama sielu eri kehitysvaiheissa, niin nykyisyyden, menneisyyden ja tulevaisuuden olennoilla. Eli me kaikki palstalaisetkin olisimme sama mutta eri sielun vaiheessa
Joten en valitettavasti pysty vastaamaan kysymyksiisi bahai-uskonnosta.mä uskon suurempaan voimaan, mutta kristinusko on ihan täyttä sontaa. luin tuosta bahai uskonnosta ja tuntuu että pitkä oman "uskon etsintä" päättyi tähän. en edelleenkään halua lokeroida itseäni mihinkään tiettyyn uskoon mutta tämä tuntui kaikkein läheisimmältä. oletko miten paljon perehtynyt ko uskontoon, osaatko vastata jos esitän kysymyksiä?
Bahaissa on erilainen " vuosikalenteri " kun yleensä. Uutta vuotta viettävät helmikuussa, ja tietenkään joulua ym eivät vietä..Bahai-pyhiä on joskus arkipäivinä ja jos esim. äiti kotona, niin lapset eivät mene sillon hoitoon, vaan juhlivat..mä uskon suurempaan voimaan, mutta kristinusko on ihan täyttä sontaa. luin tuosta bahai uskonnosta ja tuntuu että pitkä oman "uskon etsintä" päättyi tähän. en edelleenkään halua lokeroida itseäni mihinkään tiettyyn uskoon mutta tämä tuntui kaikkein läheisimmältä. oletko miten paljon perehtynyt ko uskontoon, osaatko vastata jos esitän kysymyksiä?