Muita jälleensyntymään uskovia?

Onko täällä muita jotka ovat kiinnostuneita jälleensyntymästä, idän uskonnoista yms? :)
Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia kys. aiheista..

Itse uskon jälleensyntymään, mutten edusta erikseen mitään uskontoa.
Uskon myös muistavani jotain yksityiskohtia aiemmista elämistäni.

"Omppu"
Minäkään en edusta mitään uskontoa mutta buddhalaisuus tuntuu läheiseltä. Toisaalta taas minussa elää pieni pakana, koska välillä tuntuu, että ympärillämme on henkiolentoja. Vaikeita asioita. Mieheni mielestä olen kummallinen, kun en kuulu kirkkoon ja pidän sitä hieman naurettavana mutta olen kuitenkin kiinnostunut mytologiasta ja sielusta.

Minä "uskon" jälleensyntymään ja sielun kiertoon mutten osaa selittää sitä. Se on vain tunne, että näin sen on oltava. Ehkä se sitten on kuoleman pelkoa, koska en usko mihinkään taivaaseen tai helvettiin. Jotenkin ajatus siitä, että kuoleman jälkeen ei ole mitään on outo. Ehkä se myös johtuu siitä, ettei varhaislapsuudesta muista mitään, vaan on ikään kuin aina ollut olemassa.

Ajatuksia olisi tosiaankin kiva vaihtaa, nyt olen lähdössä loppuviikoksi saareen, enkä pääse koneen äärelle ennen sunnuntai-iltaa. Tallennan tämän kuitenkin ja katson palattuani onko mitään keskustelua syntynyt.

Aika paljon samanlaisia ajatuksia minullakin..
Olin joskus ylä-aste ikäisenä ateisti, sitten se vaan on pikkuhiljaa nämä ajatukset minulle tulleet ja "kirkastuneet" pikkuhiljaa.
Se vaan tuntuu oikealta, että tänne synnytään aina uudestaan niin kauan kuin on tarpeen.
Tuntuu hölmöltä ja väärältä että elettäisiin vaan kerran, ei sitä osaa selittää sen tarkemmin.. :)

Keittiönoita
Mä olen eklektinen pakana ja eklektisyyteni johtuu juuri tuosta uskosta jälleensyntymiseen. Aihe olisi mielenkiintoinen, mutta palstan tuntien rakentavaa keskustelua ei oikein synny..minäkö pessimisti? :D

"qwerty"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24294641:
Mä olen eklektinen pakana ja eklektisyyteni johtuu juuri tuosta uskosta jälleensyntymiseen. Aihe olisi mielenkiintoinen, mutta palstan tuntien rakentavaa keskustelua ei oikein synny..minäkö pessimisti? :D
Korkeintaan realisti :)

KYLLÄ VAAN
ja tarkoitus onkin erota pikimiten. Ehkä vaan ympäristön paineeton pitäny mut kirkollisveronmaksajan.
Budhalaisuus ja ja jälleensyntymä tuntuu läheiseltä ajatukselta. Myös Bahai-uskonto.
Onko muut muuten menossa tapaamaan Dalai Lamaa espooseen elokuussa.Muo kovasti kiinnostais.
Jos vaan rahat ja lapsenhoito antaa myöten niin menen.

Olen myös nähnyt `enkelin` tai mikä lie henkiolento oli toi tyttäreni sielun.Hänen synnyttyään.Synnytyssalissa näin tämän ja olin kyllä ihan taysissä voimissani. Joten uskon siis myös henkiolentoihin.

Kovin paljon en näistä ääneen puhu.No lapsille kyllä kerron jälleensyntymästä ym.
Oiskohan tästä muuten olemassa lapsille sopivaa kirjalisuutta?

[QUOTE="vieras";24294626]Dechs saattaa haluta vaihtaa mielipiteitä tästäkin aiheesta.[/QUOTE]
Suoraan sanoen tuijotin hetken tyhjää lyöden näitä viestejä lukiessa. Jälleensyntymä on ollut yksi asioista, joita olen käyttänyt esimerkkinä, kun olen tarvinnut jotakin täysin kajahtanutta abrahamilaisten uskontojen kanssa vertailuun järkevyyden mittapuulla. Kastemadosta keisariksi, jestapa jee. Tehän tietenkin olette olleet edellisissä elämissänne Kleopatroja, prinsessoja ja aatelisia. Harvemmin tämän horinan suoltajat väittävät olleensa maaorjia tai prostituoituja, mikä olisi kyllä tilastollisesti todennäköisempää.

No, minä uskon, että olin edellisessä elämässäni haltia. En osaa selittää mitään mistään, on vaan tunne, että näin sen on oltava. Kun olin leikkaussalissa operaatiossa, näin myös monta haltiaa. Huolimatta siitä, että kehoni oli valtavassa rasituksessa, olin tietenkin ihan täyspäinen, kuinkas muuten. Kukaan ei ole ikinä nähnyt olemattomia lääketieteellisen operaation aikana, silloin nähdyt asiat ovat validi todistus minkä hyvänsä puolesta.

Tuntuu hölmöltä ja väärältä ajatella, että ihmiset eivät aikaisemmin olisi olleet haltioita tai keijuja. Kierroshan menee haltia -> ihminen -> lentävä kastemato -> maahinen-> pöllö. Näin minä uskon. Ihan vailla mitään perusteita millekään, kuten uskossa tapana on. Mulla on vaan tämmönen täysin latvasta laho fiilis, ja pahastun hirveästi, jos joku pitää näitä uskomuksiani hölmöinä, vaikka ne olisivatkin sitä.

Kaksi edellistä kappaletta oli parodiaa. Toivottavasti tätä ei olisi tarvinnut mainita, mutta, noh, Poen laki.

Viimeksi muokattu:
Olen joskus leikitellyt ajatuksella että yksi sielu vaeltaisi vapaana ajan ja paikan kahleista. Näin kaikilla olisi sama sielu eri kehitysvaiheissa, niin nykyisyyden, menneisyyden ja tulevaisuuden olennoilla. Eli me kaikki palstalaisetkin olisimme sama mutta eri sielun vaiheessa :)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Keittiönoita
Olen joskus leikitellyt ajatuksella että yksi sielu vaeltaisi vapaana ajan ja paikan kahleista. Näin kaikilla olisi sama sielu eri kehitysvaiheissa, niin nykyisyyden, menneisyyden ja tulevaisuuden olennoilla. Eli me kaikki palstalaisetkin olisimme sama mutta eri sielun vaiheessa :)
*menee tekemään itsarin* :D :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ VAAN;24294733:
ja tarkoitus onkin erota pikimiten. Ehkä vaan ympäristön paineeton pitäny mut kirkollisveronmaksajan.
Budhalaisuus ja ja jälleensyntymä tuntuu läheiseltä ajatukselta. Myös Bahai-uskonto.
Onko muut muuten menossa tapaamaan Dalai Lamaa espooseen elokuussa.Muo kovasti kiinnostais.
Jos vaan rahat ja lapsenhoito antaa myöten niin menen.

Olen myös nähnyt `enkelin` tai mikä lie henkiolento oli toi tyttäreni sielun.Hänen synnyttyään.Synnytyssalissa näin tämän ja olin kyllä ihan taysissä voimissani. Joten uskon siis myös henkiolentoihin.

Kovin paljon en näistä ääneen puhu.No lapsille kyllä kerron jälleensyntymästä ym.
Oiskohan tästä muuten olemassa lapsille sopivaa kirjalisuutta?
Eiks bahait ole lähtösin islamista? Koraanihan heillä on Suomessakin käytössä

Lunatic
[QUOTE="öö";24295136]Oot puhunut aiheesta viimeiset viisi vuotta, joten vasta kallellaan?[/QUOTE]

No en ole 100%sti varma asiasta, kallellaan on juuri hyvä sana. Mutta eniten uskon juuri jälleensyntymään.

Yhteistyössä