niin siinä sitten kävi :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolona

Vieras
Niinhän siinä nyt sitten kävi että hyvästi luottotiedot :-`(
Tyhmyydestä saa todellakin maksaa. Vaan eipä sitä 10v sitten ekaa velkaa ottaessa älynnyt mikä kierre siitä syntyy syystä jos toisesta. Nyt alkoi olla kulutusluottoa, luottokorttivelkaa, pikavippiä.... en voinut maksaa niitä enää. Palkka ei riitä. Maksoin asuntolainanlyhennyksen+vastikkeen, päivähoitomaksun ja hammaslääkärilaskun. 500e jäi kuukaudeksi ruokaan 5 henkiselle perheelle.
Auton vakuutuslasku on siirrettävä kuukaudella.

En ymmärrä miten miehellä(kään) ei ole rahaa!

Vinopino jäi maksamatta. Enää ei perintätoimistot kolmansia/neljänsiä suunnitelmia tee, eikä olisi järkeäkään, en pysty maksamaan. Nuo kulutusluotot x2 ja luottokortit x 2 lähtee nyt sitten perintään ja merkinnät tulee.
Perinnässä jo olevat vipiti, mitä niille tapahtuu? erääntyykö ne kerralla maksettavaksi? millä ajalla? millä ajalla ne lähtee ulosottoon? paljonko lisäkuluja tulee? Perintäfirmat ei kerro vaikka kuinka kysyn!

Siinähän sitten makselen seuraavat vähintään 10v ulosottoon :-( hävettää niin ettei mitään rajaa mutta toisaalta helpotus että palkasta lähtee se 200-300e suoraan eikä mun tarvitse arpoa kenelle maksan/jätän maksamatta.
Pelottaa vaan, että kaikki saa tietää jne....

Mikään velka ei ole huvikseen otettu. Yritin pärjätä omillani jo nuoresta. Tyhmä, tyhmä....

Miehen kanssa ei voi puhua raha-asioista kun ei se puhu.

Itku. Olen vaan yrittänyt pitää tilanteen kasassa hallitusti, en vaan enää pysty. Tunnustan heikkouteni ja tyhmyyteni. HÄVETTÄÄ

kannattas varmaan ottaa yhteyttä velkasaneeraukseen? eli sulle/teille suunnitellaan yksi maksusuunnitelma kaikille veloille.. pikavipitkin voi mun tietääkseni sopia silleen että maksaa osissa, mutta luottotiedot on mennyttä..

Oletko käynyt kaupungin tms. velkaneuvonnassa? Eikö olis kannattavampaa kasata kaikki yhdeksi lainaksi heidän avullaan...jos sellainen tänä päivänä vielä on mahdollista. Kalleinta on maksella ripsuja sinne ja tänne kuluineen.

Ymmärrän häpeän, syyllisyyden, pelon ja velan seurauksista aiheutuvan pahan mielen.
Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja teemme joskus virheitä; toiset toisenlaisia, toiset erilaisia.
Toiset enemmän, toisen vähemmän.

Olen tehnyt useita virheitä, joten en tunne ainakaan myötähäpeää, vaan ymmärrän.
Jos olisit tuttuni, tukisin, en syyllistäisi.

En voi kenellekään luvata, että ns. kaikki järjestyy, mutta haluan toivottaa sinulle voimia, jaksamista ja toivon tilanteenne helpottavan.

Jos olosi menee ns. liian vaikeaksi, älä epäröi puhuvasi jonkun ammattilaisen kanssa.
Se ei tarkoita, että olet ns. hullu, vaan se tarkoittaa, että uskallat ottaa apua vastaan.

• Tykkää
Reactions: masuilija.
velkaneuvojalle pääsee vasta syksyllä.

Mikä velkasaneeraus?

Puhelimessa velkaneuvoja sanoi että meillä ei ole hänen laskujensa mukaan "maksuvaraa" mihinkään :0

Kyllä mä nyt kuitenkin palkasta+lapsilisistä saan yhteensä 1600e että sillä puolet asumisesta maksaa ja päivähoitomaksun.

En kyllä vaan tajua minne ne miehen rahat menee??

No mä lupaan: kaikki kyllä järjestyy.

Harmi, että kävi näin, mutta nyt ei itku eikä katuminen auta, vaan täytyy miettiä miten tästä selviät - ja miten tästä selviätte yhdessä! Kyllä suhteessa ovat rahasotkutkin yhteisiä.

Nyt vaan yhteyttä sinne velkaneuvontaan - hyvä suunnitelma on kaiken a ja o.

Ei se helppoa tule olemaan, mutta kyllä kaikki järjestyy - ajan kanssa ja sisulla.

Jaksuja!

[QUOTE="xxxx";24292267]Ymmärrän häpeän, syyllisyyden, pelon ja velan seurauksista aiheutuvan pahan mielen.
Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja teemme joskus virheitä; toiset toisenlaisia, toiset erilaisia.
Toiset enemmän, toisen vähemmän.

Olen tehnyt useita virheitä, joten en tunne ainakaan myötähäpeää, vaan ymmärrän.
Jos olisit tuttuni, tukisin, en syyllistäisi.

En voi kenellekään luvata, että ns. kaikki järjestyy, mutta haluan toivottaa sinulle voimia, jaksamista ja toivon tilanteenne helpottavan.

Jos olosi menee ns. liian vaikeaksi, älä epäröi puhuvasi jonkun ammattilaisen kanssa.
Se ei tarkoita, että olet ns. hullu, vaan se tarkoittaa, että uskallat ottaa apua vastaan.[/QUOTE]

kiitos.

Kiitos, jotenkin helpottavaa että voi edes tänne purkautua. Eikä saa heti haukkuja. Olen kyllä lueskellut että samanlaisessa tilanteessa on moni muukin. Vertaistukea on vaikea saada mistään.

Velkalinjan velkaneuvoja oli ihan asiallinen ja rohkaiseva. Puhelimessa puhuminen vaan meni itkuksi niin se siitä sitten, mutta sainpahan jotain selvitettyä.

Vain miehesi voi kertoa, mihin rahat menee. Toivon, että kertoo, sillä epätietoisuus on raastavaa ja tuosta voi seurata vain ylimääräisiä konflikteja mikäli tiettyjä asioita ei kerrota/ jaeta...

Se tässä on pahinta että ei voi kertoa omalle äidille. Hän saisi hirveän hepulin. Hän on pitänyt mua (lapsista vanhin) aina semmoisena joka selviytyy itse. Rahallista tukea en ole saanut ikinä vanhemmiltani, ei heillä ole varaa.
Tässä sitä sitten ollaan kun on yrittänyt pärjätä itse ja ottanut harteilleen koko perheen selviämisen, että on rahaa ruokaan...jos ei ole niin vippiä sitten :-( enää en ota, en ikinä. Haluan maksaa kaiken pois! Varat vaan ei riitä.

Mutta siis, äiti. Äitini tuli kerran töistä ja sai hirveän hepulin kun oli kuullut että jollain tutulla nuorella ihmisellä meni ulosottoon joku summa. Hän kiehui siitä niin kuin olisi ollut hänen tai jonkun hänen lapsen asia. Näin ollen hokasin, että en todellakaan halua äitini tietätävän ikinä. Onko se salailua, vai vaan sitä että ei kerro??

Asunnon me myymme ja yritämme löytää halvan vuokra asunnon. Saadaanko me mistänä edes vuorka asuntoa jos minulla on monta maksuhäiriömerkintää??

Kysypä mieheltäsi, eikö hän aio osallistua perheen elättämiseen? Varsinkin kun teillä on lapsia, kyllä kummankin on kortensa kekoon kannettava. Onko hän töissä? Jos raha menee taivaan tuuliin, pelaako, harrastaako kalliisti, velkoja vai mitä?

Nyt on oikea aika pistää mieskin puhumaan, sinun ei tarvitse selvitä yksin eikä kantaa syyllisyyttä. Et ole heikko etkä tyhmä. Asioilla on taipumus järjestyä, tavalla tai toisella.

Jaksuja!

Mä en nyt ihan ymmärrä, että miten et saa miehestä irti, mihin rahansa kuluttaa. Siis ootte pahoissa rahavaikeuksissa olleet jo pitkään, eikä mies suostu? kertomaan rahankäytöstään...Mitä kuluja hän on maksanut? Tiedätkö hänen palkkansa, paljonko pitäisi kuussa jäädä käteen?

Älä suostu tuollaiseen, vaan nyt pistät miehen koville tässä asiassa!

Yritä saada otettua jostain yksi velka, millä maksat noi kaikki pois. Ja sitten lyhennät sitä yhtä velkaa tuon asuntolainan lisäksi. Kysy vaikka pankista, jos taloa sais niidenkin vakuudeksi.
Tai sitten sosiaaliluottoa kaupungilta.

Ootko kokeillut hakea sosiaaliluottoa? Ajattelis että sieltä sais apua tilanteeseen. Ja ota nyt hyvä ihminen se mies puhutteluun, et sinä nyt voi vaan antaa tämän asian olla, viet vaikka lapset hoitoon ja alat selvittää asioita.

Mies saa noin 1500e käteen josta 700e menee asuntolaina+vastike+autolaina (puolet, hänen osuus)
Hän maksaa tietty puolet vakuutus, sänkö ja päivähoitomaksusta. Omia hänellä on sitten jotain kulutusluottoa, visa jne....
Hän ei oikeen suostu antamaan periksi tälle rahattomuudelle :/ ei suostu myöntämään. Hän luottaa siihen että minulla on aina rahaa jemmassa. Minähän tyhmyyttäni aina käynkin ruokakaupassa, enkä sitte pyytele mieheltä rahaa. Stressaan yksin. Tiedän että ollaan oltu pahassa solmussa ja pitkän aikaa. Mitään keskustelua vaan ei ikinä synny tai jos pienikin niin se tyssää heti siihen että mies lähtee paikalta tai minä alan itkeä ja se oli siinä sitten. Jotain veikkaus pelejä se pelaa netissä enkä tiedä yhtään mitä summia sinne menee.
Tavallaan olen ajatellut ettei se kuulu minulle, niinkun minun nuorempana otetut velat ei kuulu hänelle. Mutta nyt me ollaan perhe! Miehenkin pitäisi ottaa vastuu lasten hyvinvoinnista, ruokakuluista! ylipäätään kaikesta....

En ole kuullutkaan mistään sosiaalisesta luotosta... ?

Kurja, mikä tilanne. Vaikutat kuitenkin sellaiselta ihmistyypiltä, joka tarttuu asioihin eikä jää vaan voivottelemaan ja odottelemaan. Jos saisit miehesikin puhumaan ja toimimaan. Eikä sinun tarvitse tilanteesta kertoa äidillesi eikä muillekaan. Ei kuulu muille - kuin velkojille. Kaikki kyllä järjestyy tavalla tai toisella!

Niinhän siinä nyt sitten kävi että hyvästi luottotiedot :-`(
Tyhmyydestä saa todellakin maksaa. Vaan eipä sitä 10v sitten ekaa velkaa ottaessa älynnyt mikä kierre siitä syntyy syystä jos toisesta. Nyt alkoi olla kulutusluottoa, luottokorttivelkaa, pikavippiä.... en voinut maksaa niitä enää. Palkka ei riitä. Maksoin asuntolainanlyhennyksen+vastikkeen, päivähoitomaksun ja hammaslääkärilaskun. 500e jäi kuukaudeksi ruokaan 5 henkiselle perheelle.
Auton vakuutuslasku on siirrettävä kuukaudella.

En ymmärrä miten miehellä(kään) ei ole rahaa!

Vinopino jäi maksamatta. Enää ei perintätoimistot kolmansia/neljänsiä suunnitelmia tee, eikä olisi järkeäkään, en pysty maksamaan. Nuo kulutusluotot x2 ja luottokortit x 2 lähtee nyt sitten perintään ja merkinnät tulee.
Perinnässä jo olevat vipiti, mitä niille tapahtuu? erääntyykö ne kerralla maksettavaksi? millä ajalla? millä ajalla ne lähtee ulosottoon? paljonko lisäkuluja tulee? Perintäfirmat ei kerro vaikka kuinka kysyn!

Siinähän sitten makselen seuraavat vähintään 10v ulosottoon :-( hävettää niin ettei mitään rajaa mutta toisaalta helpotus että palkasta lähtee se 200-300e suoraan eikä mun tarvitse arpoa kenelle maksan/jätän maksamatta.
Pelottaa vaan, että kaikki saa tietää jne....

Mikään velka ei ole huvikseen otettu. Yritin pärjätä omillani jo nuoresta. Tyhmä, tyhmä....

Miehen kanssa ei voi puhua raha-asioista kun ei se puhu.

Itku. Olen vaan yrittänyt pitää tilanteen kasassa hallitusti, en vaan enää pysty. Tunnustan heikkouteni ja tyhmyyteni. HÄVETTÄÄ

Moikka!

Voimia sinulle! ÄLÄ ANNA TOISTEN SANOMISTEN pahoittaa mieltäsi! MAAILMA EI KAADU TÄHÄN!

Mä ottaisin pankista lainan joka kattaa nuo kaikki edelliset ja maksaisin ne pois. Sitten olis vaan yksi laina joka on helppo maksaa ja kulut ei ole tähtitieteellisiä. Kaverini teki näin ja vältti luottotietojen menetyksen :)

[QUOTE="Mie vaan";24292377]Mä ottaisin pankista lainan joka kattaa nuo kaikki edelliset ja maksaisin ne pois. Sitten olis vaan yksi laina joka on helppo maksaa ja kulut ei ole tähtitieteellisiä. Kaverini teki näin ja vältti luottotietojen menetyksen :)[/QUOTE]

no ei pankista lainaa saa, jos luottotiedot on jo menneet.

En mä saa mistään pankista lainaa ilman takaajaa, eikä mulla ole ketään takaajaa. Miehen vanhemmat takasi asuntolainaa. Heidän en halua tietävän nyt tästä (pankista ei kerrota takaajille minun mahdollisesti tulevista merkinnöistä/uosta kunhan hoidetaan asuntolaina).

Tuntuu että olen kuluttanut monta kuukautta kaiken energian selvittääkseni näitä asioita mutta mikään ei selviä. Soitto ulosoton palvelunumeroonkin oli tyhjän kanssa kun olisin kysynyt valmiiksi että riittääkö se lyhennys mikä palkastani voitaisiin ulosmitata. Huolehdin niin paljon etukäteen, jälkikäteen ja nyt. Neuvoja ei ottanut kantaa vaan tokaisi että "eihän sulla oo edes mitään täällä uossa nyt".

Kulutusluottoja on 2 x 2500e (ellos ja halens)
masteri 3000e (ulkomaanmatkallehan tämä tuli napattua ja käytettyä :( aikanaan )
visa 2000e (makselin osan vipeistä tällä)

pikavipit yhteensä noin 3000e

Miten helkutissa oon edes saanu aikanaan nuo visat ja masterit :-(

Bonuksena pankissa joustoluotto 9000e !! :0 sitä lyhennän jo sovitusti vain 90e/kk

asuntolainaa puolet mulla eli noin 85 000

Järkyttävä määrä velkaa! Mutta toi asuntolaina nyt on tavallaan asia erikseen. Noi kulutusluotot, visat ja velat mitä on kertynyt noin 10v aikana niin luoja sentään! :((

Yhteistyössä