Meidän suhteessa pätee kaikki mahdolliset kliseet, alkaen siitä että tutustuimme kohtalon johdatuksesta ja rakastuin heti. Oli myös alusta saakka selvää, että meidän suhde kestää. Olisin voinut muutaman kuukauden jälkeen jo avioutua, niin varma olin tunteistani.
Kyllä, mies todellakin on paras ystäväni. Hän on myös ainoa ihminen maailmassa, jolle olen uskaltautunut kertomaan synkkiä asioita itsestäni. Ja saanut silti osakseni vain rakkautta ja hyväksyntää. Tunnen myös että hän on sielunkumppanini. Me täydennämme toisiamme, miehen ujous ja arkuus on myötäni vähentynyt ja minä taas olen vähemmän päällekäyvä minäminä- ihminen, jollainen aiemmin olin.
Huomaan usein olevani edelleen rakastunut mieheeni ja välillä on jopa perhosia vatsassa kuin vastarakastuneena. Miehen läheisyys tuntuu hyvältä ja miehen syli on paras paikka maailmassa. Nautin myös valtavasti meidän pitkistä ja syvällisistä keskusteluista. Yhä edelleen, aina silloin tällöin, valvotaan myöhään yöhön ja vaan jutellaan.
En liioin ymmärrä mihin nämä kaikki vuodet on menneet, sillä yhä edelleen mieheni yllättää mut jollain positiivisella luonteenpiirteellään, eikä vieläkään arki ole pelkästään tottumusta ja turruttavaa. Meillä nauretaan paljon, nautitaan toistemme seurasta ja rakastetaan.
Tottakai myös tapellaan ja välillä menee tosi huonostikin. Olen kuitenkin luvannut itselleni, että olen mieheni kanssa ainoastaan omasta tahdostani. Huonoina aikoina mietin että tahdonko jatkaa hänen kanssaan vai tahdonko erota. Vielä tähän mennessä en ole tahtonut erota.
Mies myös osaa ärsyttää mut välillä raivon partaalle ja aina "tiettyyn aikaan kuukaudesta" en löydä miehestä mitään muuta kuin huonoja puolia. Mutta nautin myös siitä että vaikka miten kiukkuan ja olen vaikea, niin mies on ja pysyy rinnallani. Oikeastaan hänen mielestään mä olen suloinen kun kiukkuilen
.
Tiedän että tulisin toimeen vallan mainiosti ilman miestäni. Mutta en halua. Ja osittain tuntisin itseni varmasti myös vajavaiseksi ilman miestäni. Joskus riidat venyy ja ollaan mykkäkoulua. Ja se on ihan karseeta kun miehelle pitää aina ekana kertoa yksi jos toinen asia ja sitten ei voi. Pakko aina laittaa muistiin kaikki asiat mitä sitten kerron kun mykkäkoulu on ohi
.
Mun elämä on muuttunut paljon paremmaksi, turvallisemmaksi ja onnellisemmaksi mieheni myötä. Rakastan tätä turvallisuuden tunnetta, jonka olen saanut suhteemme aikana. Ei sitä pysty sanoin kuvaamaan. Ja uskallan kyllä nauttia tästä ihan kympillä. Jos joskus, syystä tai toisesta, erotaan, niin sitten niin tapahtuu. En todellakaan haluaisi luopua tästä onnesta vain siksi että se joskus saattaa loppua. Elän ja haluan elää tunteella.