Laittakaahan kuvia kodeistanne!

• Viestiketjun aloittaja "lehmus"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";24283366]Riepun taulut on vähän turhan ylhäällä.[/QUOTE]

Eikö aina sanota, että niiden pitäisi olla katsomiskorkeudella? Siis että kun seisoo taulujen edessä, niitä voi katsoa suoraabn eteenpäin? Nuo ovat juurikin niin.

"eee"
Eikö aina sanota, että niiden pitäisi olla katsomiskorkeudella? Siis että kun seisoo taulujen edessä, niitä voi katsoa suoraabn eteenpäin? Nuo ovat juurikin niin.
Eikös tuo katselukorkeus riipu aika paljon tilasta? Mielestäni olen lukenut, että esim. olohuoneessa, jossa istutaan paljon sohvalla, katselukorkeuskin tulisi mitoittaa sohvan mukaan.

Tässä en kyllä ajatellut sitä, vaan näytti vaan omaan silmään siltä, että nuo telkkarin yllä olevat taulut voisivat olla sopusuhtaisemman näköiset, jos niitten ja telkkarin välissä ei olisi niin paljon tilaa. :)

"vieras"
Ennen katsoin kaihoisasti Turkilmaksen kotia ja pidin heidän kotiaan superkauniina. Ihanaa huomata että tällä hetkellä koen meidän oman asunnon olevan viimein paljon kauniimpi :D Edistystä tämäkin. Kaunis kotia Turkilmaksella on edelleen joiltain osin :)

Turkilmas
[QUOTE="vieras";24283511]Ennen katsoin kaihoisasti Turkilmaksen kotia ja pidin heidän kotiaan superkauniina. Ihanaa huomata että tällä hetkellä koen meidän oman asunnon olevan viimein paljon kauniimpi :D Edistystä tämäkin. Kaunis kotia Turkilmaksella on edelleen joiltain osin :)[/QUOTE]

No mun mielestä tuo on kyllä aika huikea edistys :). Tai siis hmm... miten mä sen nyt sanoisin? Mä en oikein osaa sisustaa ja katselen usein kadehtienkin muiden kauniita kuvia ja upeita koriste-esineiden, taulujen, huonekalujen jne.jne. asettelua. Itse hakkaan päätäni seinään monen monta kertaa kunnes vihdoin saan jonkun jutun natsaamaan. Mä luulen etten koskaan pääse tuohon sun tilanteeseesi, eli että pitäisin omaa kotiani paljon (tai edes vähän) kauniimpana kuin jotain ihailemaani kotia.

Toki tykkään kodistamme, mutta lähinnä siksi että tänne on koottu tavaroita joilla on tunnearvoa ja joita on saatu lahjaksi. Pidän myös kovasti siitä, että kodissamme on neutraalit värit. Se on mulle tosi tärkeetä. Meillä on just niitä sävyjä, jotka rauhoittaa mun mieltä. Tyytyväinen en silti ole, enkä varmaan koskaan tule olemaankaan. Siksi mun mielestä on tosi hienoa että sä olet päässyt tuohon tilanteeseen että pidät kotiasi kauniina :)

[QUOTE="eee";24283484]Eikös tuo katselukorkeus riipu aika paljon tilasta? Mielestäni olen lukenut, että esim. olohuoneessa, jossa istutaan paljon sohvalla, katselukorkeuskin tulisi mitoittaa sohvan mukaan.

Tässä en kyllä ajatellut sitä, vaan näytti vaan omaan silmään siltä, että nuo telkkarin yllä olevat taulut voisivat olla sopusuhtaisemman näköiset, jos niitten ja telkkarin välissä ei olisi niin paljon tilaa. :)[/QUOTE]

Itse asiassa hyvä kun muistutit. Tuohon telkkaripöydän tilalle on tulossa tällainen

IKEA PS Kaappi - punainen - IKEA Valkoisena siis, ei näemmä osaa linkittää oikein.

Korkeampi kaappi poistaa tuon "ongelman". Tosin minusta se on symmetrinen siinä mielessä nytkin, että telkkarin ja taulujen sekä taulujen ja katon väliin jäävä tila on suunnilleen sama.

Viimeksi muokattu:
Merkkaan, kun haluan katsella muiden kotien kuvia. Omastani en viitsi laittaa kuitenkaan, kun on vaan ihan tavallinen vuokra-asunto.
Laita vaan, Suzyanne ja muutkin. Ihan tuiki tavallinen vuokraluukku meilläkin, niin kuin näkyy, silti postaan kuvia. Sama logiikka kuin naamakuvissa: en osaa ajatella, että vain superkauniilla on "oikeus" laittaa kuviaan.

Yhteistyössä