Ulosottoon menee iso summa rahaa, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häpeä

Vieras
Olen sössinyt luottotietoni ja ulosottoon menee palkastani päälle 500 euroa, mikä on miltei kolmasosa palkastani. Luottotiedot tuli pilattua nuoruudessa jolloin käytin liikaa päihteitä ja olin naimisissa rikollisen kanssa, luojan kiitos en itse osallistunut rikoksiin mutta tarpeeksi tyhmä olin pilaamaan loppuelämäni veloilla. Päihteiin en ole koskenut kahdeksaan vuoteen.

Velkaa on päälle 6000 euroa. Mitä tekisin tässä tilanteessa, annanko mennä noin ison summan ja saisin maksettua pois velkaa nopeammin vai sovinko pienemmän summan?

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeä;24271212:
Olen sössinyt luottotietoni ja ulosottoon menee palkastani päälle 500 euroa, mikä on miltei kolmasosa palkastani. Luottotiedot tuli pilattua nuoruudessa jolloin käytin liikaa päihteitä ja olin naimisissa rikollisen kanssa, luojan kiitos en itse osallistunut rikoksiin mutta tarpeeksi tyhmä olin pilaamaan loppuelämäni veloilla. Päihteiin en ole koskenut kahdeksaan vuoteen.

Velkaa on päälle 6000 euroa. Mitä tekisin tässä tilanteessa, annanko mennä noin ison summan ja saisin maksettua pois velkaa nopeammin vai sovinko pienemmän summan?

Voit koittaa sopia ulosottomiehen kanssa pienemmästä KK erästä, mutta jotkut niistä on niin kuspäisiä, ettei niiden kanssa voi sopia mistään

voithan sä soittaa ja kysyy maksusuunnitelmaa velkojalta. kyllä mun mies sai ainakin sellasen.. mutta sehän on vaan parempi mitä nopeammin saat maksettua sen pois? maksa niin suuri summa kun pystyt, ja siitä riittää vielä elämiseen. TSEMPPIÄ!

Vuosi on lyhyt aika, ettei sinänsä olisi paha kituuttaa, mutta tällä budjetilla ei todellakaan mitään ylimääräistä tarvitse tulla.

Ja siitä kurja juttu, jos haluan ylimääräistä rahaa, ei edes ylitöiden tekeminen kannata :( Sehän se kurjaa onkin.

Pelkään juuri sen takia soittaa sinne ulosottotoimistoon, kun pelkään että siellä on ilkeitä tyyppejä. Muutenkin tämä on niin suuri häpeän aihe elämässäni, etten ole kertonut velkataakastani kenellekkään, en edes miehelle.

[QUOTE="vieras";24271260]tai otat puolison jolla 5 lasta, eivät pysty perimään kun suojaosuus[/QUOTE]

Tuo suojaosuus on muutenki, oli sitten lapsia tai ei. Lapsettoman suojaosuus kk:ssa on reilu 600€.

Voit koittaa sopia ulosottomiehen kanssa pienemmästä KK erästä, mutta jotkut niistä on niin kuspäisiä, ettei niiden kanssa voi sopia mistään

ulosottomiehen on otettava vähintään se lakiosa jos tulot on yli suojaosuuden. Uo-mies ei saa sopia pienempää osuutta jos suojaosuuden jälkeen saa enemmän. Minimissään lain mukainen määrä.

Kyllä minä haluaisin maksaa velkani pois ja siirtyä ihan normaalielämään jossa kaikki olisi järjestyksessä. Olen tehnyt kovasti töitä että saisin itselleni koulutuksen ja työpaikan, lisäksi päihteistä eroon pääsemisen vaati pari vuotta elämästäni ennenkuin pystyin varmuudella sanomaan että olen kuivilla. Jouduin vielä muuttamaan pois vanhoista ympyröistä että saisin uuden elämän.

Haluan olla kuin muutkin, ja erityisesti haluan puhtaat paperit tuolta laskujen saralta. Tiedän että siinä kuluu aikaa, mutta olen valmis siihen.

Mulle iskee järjetön pelko soittaa ulosottomiehelle. En tiedä mistä se johtuu, vatsassa velloo ja kädet vapisee. Olen nyt vetkutellut tähän asti soittamista, en tiedä miksi tämä tuntuu näin pahalta.

Vuosi on lyhyt aika, ettei sinänsä olisi paha kituuttaa, mutta tällä budjetilla ei todellakaan mitään ylimääräistä tarvitse tulla.

Ja siitä kurja juttu, jos haluan ylimääräistä rahaa, ei edes ylitöiden tekeminen kannata :( Sehän se kurjaa onkin.

Pelkään juuri sen takia soittaa sinne ulosottotoimistoon, kun pelkään että siellä on ilkeitä tyyppejä. Muutenkin tämä on niin suuri häpeän aihe elämässäni, etten ole kertonut velkataakastani kenellekkään, en edes miehelle.

mä makselen kans uo:lle ja kans sössiny asiani nuorena.. nyt makselen. Mun uo on ehkä maailman rennoin. Mä makselen itse eli ei mene palkasta ja suostu siihe vaikka ei olis tarvinnu.
Nyt maksoin palkasta vähä reilu 400e ja mä maksan ne oikeesti mielelläni et mä saan ne joskus pois. Enää vajaa pari tonnii ni ne on pois.

soita vaan!

Ulosottovirastossa työskentelee ihan tavallisia ihmisiä, en usko että sinne on mitään erityisen v-mäisiä valittu. :D Esität asiasi niin että haluat tottakai velkasi maksaa mutta jos vähän voisi kuukausierää pienentää. Ei ne sua lynkkaa, soita saman tien niin saat pelon pois.

Kyllä minä haluaisin maksaa velkani pois ja siirtyä ihan normaalielämään jossa kaikki olisi järjestyksessä. Olen tehnyt kovasti töitä että saisin itselleni koulutuksen ja työpaikan, lisäksi päihteistä eroon pääsemisen vaati pari vuotta elämästäni ennenkuin pystyin varmuudella sanomaan että olen kuivilla. Jouduin vielä muuttamaan pois vanhoista ympyröistä että saisin uuden elämän.

Haluan olla kuin muutkin, ja erityisesti haluan puhtaat paperit tuolta laskujen saralta. Tiedän että siinä kuluu aikaa, mutta olen valmis siihen.

Mulle iskee järjetön pelko soittaa ulosottomiehelle. En tiedä mistä se johtuu, vatsassa velloo ja kädet vapisee. Olen nyt vetkutellut tähän asti soittamista, en tiedä miksi tämä tuntuu näin pahalta
.

muaki pelotti mut sit aattelin et mähän soitan ja kiukulla soitin! osottautu todella mukavaksi ja selitti kaiken ja suostu mun ehdotukseen maksaa itse ettei tartte työnantajaa sotkee mukaan. Kaikki olen ajallaa maksanu!

Mä soittasin ja esittäisin haluni maksaa summa pois, mutta kohtuullisemmalla summalla. Ei tartte hävetä, perintätoimistossa käsitellään päivittäin velkaantuneiden ihmisten asioita, se on heille rutiinia ja oma kokemukseni on että ovat halukkaita auttamaan. Olen itse saanut sovittua kaikki lainat ja maksettua pois. Usko mua, toi sun summas ei oo summa eikä mitään. SOittaminen siinäkin mielessä parempi, että sun pomo ei sitten tiedä veloista, pomohan saa selville kun menee palkasta ulosotto. Onnea maksuun, pieni hetki menee mutta se on sen arvoista! kertoisin miehelle :)

Mulla ei ole uossa vielä mitään mutta on kohta. Mun tekisi mieli jo nyt soittaa uo miehelle ja kysyä mitä tuleman pitää! Mun suojaosuus lienee 3 lapsen kanssa noin 1200-1300e/kk ? Lapsilisäähän ei lasketa tuloksi? eli käteen jäisi uon jälkeen 1200-1300e + lapsilisä 350e eli 1600e noin ? Enemmän kun tällä hetkellä. Nimittäin, nyt jos makselen 10 eri paikkaan perintätoimistoille, niin käteen jää sen jälkeen 300e ja silläkö pitäisi elää 5 henkisen perheen kuukausi? tottakai on miehen tulot, mutta ne on tosi pienet. Asumisesta maksetaan 1000e/kk + autolainan....

Tilanne on ihan järkyttävä. Joka kk sinnittelen, olen maksellut sinne ja tänne. Anonut pienempiä kk eriä, vaan enää niitä ei tunnu heruvan kun svealta, siinä on ymmärtäväisin ja pitkäpinnaisin perintäfirma ikinä.

Nyt mietin, otanko suosiolla sen maksuhäiriömerkinnään kun en kertakaikkiaan voi maksaa kahta kulutustuluottoa+kahta luottokorttivelkaa noiden perinnässä olevien vippien lisäksi.

Olen virheistä saanut oppia kantapään kautta ja hävettää niin ettei mitään rajaa. Velkaneuvojalle soitin ja hän kehotti päästämään isoimmat velat noin 5000e ulosottoon maksettavaksi. Paljonkohan 2500 velalle tulee ulosotsta lisää kuluja?

Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi ja ihmiseksi. Mutta, enää ei auta kun maksaa ja katua. Olisi sinällään helpompaa jos palkasta menisi vain tuo yksi maksu eikä tarvisi arpoa mihin rahat riittää, kenelle maksan ja kenelle en.

Kiitos kannustuksesta, kerään nyt rohkeutta soittaa.

Tämä olisi viimeinen etappi oikeaan rauhalliseen elämään, en ymmärrä miksi tämä pakokauhu. Muuttaminen oli helpompaa kuin tämä.

No, ei auta. Ei se ota jos ei annakkaan. Kiitos teille vielä kerran kannustuksesta ja tuesta.

Alkuperäinen kirjoittaja veitsenterällä;24279183:
Mulla ei ole uossa vielä mitään mutta on kohta. Mun tekisi mieli jo nyt soittaa uo miehelle ja kysyä mitä tuleman pitää! Mun suojaosuus lienee 3 lapsen kanssa noin 1200-1300e/kk ? Lapsilisäähän ei lasketa tuloksi? eli käteen jäisi uon jälkeen 1200-1300e + lapsilisä 350e eli 1600e noin ? Enemmän kun tällä hetkellä. Nimittäin, nyt jos makselen 10 eri paikkaan perintätoimistoille, niin käteen jää sen jälkeen 300e ja silläkö pitäisi elää 5 henkisen perheen kuukausi? tottakai on miehen tulot, mutta ne on tosi pienet. Asumisesta maksetaan 1000e/kk + autolainan....

Tilanne on ihan järkyttävä. Joka kk sinnittelen, olen maksellut sinne ja tänne. Anonut pienempiä kk eriä, vaan enää niitä ei tunnu heruvan kun svealta, siinä on ymmärtäväisin ja pitkäpinnaisin perintäfirma ikinä.

Nyt mietin, otanko suosiolla sen maksuhäiriömerkinnään kun en kertakaikkiaan voi maksaa kahta kulutustuluottoa+kahta luottokorttivelkaa noiden perinnässä olevien vippien lisäksi.

Olen virheistä saanut oppia kantapään kautta ja hävettää niin ettei mitään rajaa. Velkaneuvojalle soitin ja hän kehotti päästämään isoimmat velat noin 5000e ulosottoon maksettavaksi. Paljonkohan 2500 velalle tulee ulosotsta lisää kuluja?

Tunnen itseni maailman huonoimmaksi äidiksi ja ihmiseksi. Mutta, enää ei auta kun maksaa ja katua. Olisi sinällään helpompaa jos palkasta menisi vain tuo yksi maksu eikä tarvisi arpoa mihin rahat riittää, kenelle maksan ja kenelle en.

*halaus*

Usko pois, tiedän tuon tunteen. Luulen että sinun kannattaa päästää ulosottoon velkasi, perintätoimistot kun kiskovat joka kuukausi ihan hävyttömän paljon rahaa.
Voimia sinulle, kyllä se päivä joskus eteen tulee että toteaa että kuivilla ollaan. Siihen asti hammasta purren ja ajatellen, että päivä kerrallaan.

Kuinka nopeasti perintätoimistot laittaa nuo velat ulosottoon?
Ajattelin että jos lähtisin makselemaan niitä yksi velka kerrallaan. Eli maksaisinkin tässä kuussa yhden 300e velan ja jättäisin muut maksamatta. Ehtiikö ne maksamatta jääneet mennä kuukaudessa ulosottoon vai ehtisinkö ensi kuussa maksaa toisen velan? Mitään järkeä tässä? Ikävää että velkaneuvojalle ei pääse kun vasta syksyllä ja tilanne on nyt akuutti. Se velkalinjakin on suljettu tämän loppukuun :´(

ja siis nuo kulutusluotot ei ole vielä perinnässä, joten sinällään ajattelin että ehtisin maksaa noita muutaman sadan eruon vippejä pois odottaessa että nuo luotot menee uolle asti :/ ellei niistä saa perinnän kanssa hyvin pientä kk erää sovittua....
KAIKKI neuvot vastaanotetaan!!
Ja ei, en saa pankista lainaa, ilman takaajaa, ja semmoista ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja veitsenterällä;24279216:
Kuinka nopeasti perintätoimistot laittaa nuo velat ulosottoon?
Ajattelin että jos lähtisin makselemaan niitä yksi velka kerrallaan. Eli maksaisinkin tässä kuussa yhden 300e velan ja jättäisin muut maksamatta. Ehtiikö ne maksamatta jääneet mennä kuukaudessa ulosottoon vai ehtisinkö ensi kuussa maksaa toisen velan? Mitään järkeä tässä? Ikävää että velkaneuvojalle ei pääse kun vasta syksyllä ja tilanne on nyt akuutti. Se velkalinjakin on suljettu tämän loppukuun :´(

Riippuu velasta, mutta yleensä tulee eka haaste kärjäoikeudelta ja siihen pitää vastata parin viikon sisällä ja siitä n. pari viikkoa he tekevät päätöksen ja sitten asia menee ulosottoon, jos siis ei ole maksanut velkaansa...

Vielä ku tuolta kärjäoikeudesta tulee haaste niin on periaatteessa n. 4vkoa aikaa maksaa velka, mutta siihen tulee sitten päälle aika paljon kuluja. Kannattaa soittaa noihi velkojille koittaa sopia maksuasioista.

Onhan tämä nyt kumma juttu. Soitin yleiseen palvelunumeroon ulosoton siis. Olisin kysynyt tulavaa ajatellen jo ennakkoon miten asiat menee. Saammeko pitää asunnon josta asuntolaina aina hoidettu ja hoidetaan. Riittääkö uolle noin 250e lyhennys palkastani? mitä lisäkuluja tulee 2500e velalle? Niin ei vastanneet mihinkään!!!

Yhteistyössä