Ulosottoon menee iso summa rahaa, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan tämä nyt kumma juttu. Soitin yleiseen palvelunumeroon ulosoton siis. Olisin kysynyt tulavaa ajatellen jo ennakkoon miten asiat menee. Saammeko pitää asunnon josta asuntolaina aina hoidettu ja hoidetaan. Riittääkö uolle noin 250e lyhennys palkastani? mitä lisäkuluja tulee 2500e velalle? Niin ei vastanneet mihinkään!!!

asunnon hukkaamiskiellosta voitannee keskustella mutta kun sun velka on noin pieni ja palkkatuloja on joista saadaan ulosmitattua niin en usko et siihen menee.
mä voin sulle laskee paljonko menee uo-maksuja jos kerrot sun nettopalkan ja montako lasta sulla on.

Kiitos chrissy

nettopalkka on 1700e lapsia 3

mikä on asunnon hukkaamiskielto?

hukkamiskielto tarkoittaa et asuntoa ei saa myydä ennenkuin velka on kuitattu. Toisaalta toisen omistajan suostumuksella voidaan myydä.

sulla menis ulosottoon 264e.

eli sun suojaosuus on 1302,90e ja siitä ylimenevästä osuudesta otetaan vielä 2/3. niin sä pystyt sen laskemaan.

Kyllä minä haluaisin maksaa velkani pois ja siirtyä ihan normaalielämään jossa kaikki olisi järjestyksessä. Olen tehnyt kovasti töitä että saisin itselleni koulutuksen ja työpaikan, lisäksi päihteistä eroon pääsemisen vaati pari vuotta elämästäni ennenkuin pystyin varmuudella sanomaan että olen kuivilla. Jouduin vielä muuttamaan pois vanhoista ympyröistä että saisin uuden elämän.

Haluan olla kuin muutkin, ja erityisesti haluan puhtaat paperit tuolta laskujen saralta. Tiedän että siinä kuluu aikaa, mutta olen valmis siihen.

Mulle iskee järjetön pelko soittaa ulosottomiehelle. En tiedä mistä se johtuu, vatsassa velloo ja kädet vapisee. Olen nyt vetkutellut tähän asti soittamista, en tiedä miksi tämä tuntuu näin pahalta.
Ota pari rohkasuryyppyä ja soita sitten :D

nyt kai sitten käy niin, että joudun päästämään perintään ja sen jälkeen ulosottoon 3 kulutusluottoa jotta saisin noi pikavipit maksettua edes :-(( että voi hävettää! minkähänlaiset merkinnät näistä rapsahtaa?

ja riittääkö uolle jos velkaa on uossa 10 000 jos lyhentää 300e/kk

Alkuperäinen kirjoittaja veitsenterällä;24287306:
nyt kai sitten käy niin, että joudun päästämään perintään ja sen jälkeen ulosottoon 3 kulutusluottoa jotta saisin noi pikavipit maksettua edes :-(( että voi hävettää! minkähänlaiset merkinnät näistä rapsahtaa?

ja riittääkö uolle jos velkaa on uossa 10 000 jos lyhentää 300e/kk

riippuu sun tuloista.. jos sulta saadaan lyhennettyä ulosmittaamalla enemmän nii eivät suostu, mutta jos on enemmän mitä lakisääteisesti sulta saa niin varmasti suostuvat.

Löysin tällaisen ketjun ja ajattelin kysyä että miten sulle kävi asioiden kanssa nim. veitsenterällä? Nimittäin itse olin juuri samassa tilanteessa kuin sinä ja lopulta en enää jaksanut vaan soitin ulosottoon. Sain todella hyvää palvelua ja tällä hetkellä maksan sinne vain noin 200 kuussa, mutta se summa tulee nousemaan kun paljon velkaa on. Silti vaikka on todella tiukkaa niin olo jotenkin helpotti. Enää ei tarvi maksella sinne tänne vaan saa hoitaa yhteen paikkaan asiat. Toivottavasti sinullakin on asiat järjestyneet. Eiköhän näistä pääse vielä jonain päivänä eroon!! Stemppiä!!

Yhteistyössä