Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

maximilian mullakin on huomenna pelkopolikäynti, tosin pelkkä lääkäri. Eivät olleet saaneet kätilön aikaa samalle päivälle, joudun mennä sinne ylihuomenna uudestaan. Jännittää kanssa käynti... Ja epäilyttää tuleeko hullua hurskaammaksi vai miten se oli ;)

neuvolakuulumisia pieni siellä on edellleen perätilassa... Niinku oon arvannut. No, huomenna pelkopoli, eiköhän ne siellä ota kantaa pt asiaan ja kokoonkin. Sit ollaan viisaampia. Tiedän, etten ala synnyttää perätilavauvaa, en missään nimessä. Mutta en oikeen usko, että annan niiden yrittää kääntää sitä jos ei itse käänny. Mies oli samaa mieltä... No, huomennahan se mun mielen käännytys varmaan alkaa :D Vielähän tässä on muutama vko aikaa vauvan itse kääntyä, oon ymmärtänyt et suurin osa kääntyy ennen rv 34 ja 36vkon jälkeen alkaa olla pienet mahdollisuudet enää. No, ei se auta ku katsoa. Tää on kyllä ollut mun mielestä alusta asti nurin päin, tai siis oikeen päin, istunut mahassa!

Et nyt sit vaan odotellaan huomista poliaikaa!

Merkkari ja möhkis 34+3

toivottavasti merkkari tulee hullua hurskaammaksi ;) :hug:

synnytystapa-arvio?
:O mikäköhän se on, ja mistä sen sais.... :whistle: ei meillä varmaan oo sellasta ollenkaan. no, yks neukkulääkäri vielä, katotaan mitä se sanoo, paitsi en luota mihinkään mitä se sanoo yhtään, joten aivan sama... enkä varmasti olisi saanut kokoarviotakaan, ellen olisi ollut pelkopolilla.

Heinäneito:
oi ihania! :) Mä oon ettiny kauheesti huppupyyhkeitä vauvalle, mutta ei mistään löydy kivaa ja kohtuuhintasta.

Miirikki: voi, oon pahoillani :hug: Mutta kyllä niistä on niin paljon enemmän iloa kuin mitä se kamala suru sitten on... mä en aio enää ikinä elämässäni olla ilman yhtäkään lemmikkiä, tai oikeestaan koiraa. Toinen koira on paras lohduttaja kun yksi aiheuttaa suuren surun.

Oli jo muutaman päivän paljon parempi mieli, remontti olis viittä vaille valmis ja vähän siivoustakin jo tehty... niin sitten tänään auto ilmotti, että aikoo hajota... :headwall: Ja vielä sillä tavalla, että remontti maksaisi monta tonnia... no onneksi vaikuttaakin siltä, että kyse on pienemmästä viasta kuin mitä luultiin, mutta niinpä meni ilta pilalle ja miehenkin stressitaso nousi taas hetkessä taivaisiin... ja samalla mun surullisuus. Eikö oikeasti mikään maailman auto pysy ehjänä???

Marja:
vautsi mikä mustikkasaalis! Voi kunpa mekin saataisiin jostain mustikkaa... en ymmärrä miten voit poimia yhä mustikoita, mä en saa edes kahta riviä mansikoita poimittua kun nivuset, polvet tai mikään paikka ei kestä yhtään! :(

Voikaa hyvin ja nähdään taas :)
tömpsis ja super 33+4

Onneksi Noopulla ja jeenillä on jo noinki paljon viikkoja jos pikkuset jo nyt syntyy! Toivotaan kuitenki että vielä jonkun aikaa saisvat kasvaa masun suojissa...

Synnytystapa-arvio
Täällä ei ole tommosesta puhuttu esikoisen aikaan eikä ole nytkään. Ilmeisesti sitten vasta alkavat puhumaan jos näyttää siltä et vauva on iso tai tosi ahas lantio tms.?

Meillä viimenen neuvolalääkäri on joskus rv.35-36 ja sillon lääkäri tais viimeks ainaki ihan vain käsikopelolla antaa arviota vain vauvan painosta. Ya-kontrollissa sitten ultran+käsituntumalla antovat tarkemman painoarvion esikoisen aikaa. Jouduin käymään la:n aikoihin synnärillä yhen yön tarkkailussa verenvuodon takia ja seuraavana päivänä lääkäri vain mallas nyrkillä et mahtuu tulemaan...

maximilian ja merkkari
Mulla on ens kuussa se pelkopolille meno. Puhelimessa sano vain et kätilön kanssa tapaaminen. Lääkäristä ei puhunu mitään tai ultrasta... Olisko sitten joku toinenki käynti tai jotain...? Vai kuuluuko noihin käynteihin aina se lääkäri ja ultra?

Talvicci ja Torsti rv.31+3 :heart:

Viimeksi muokattu:
Täälläpäin ei tee neuvolalekuri mitään arviota painosta tai synnytystavasta, ainoastaan jos on jotain erikoista sf mitassa niin laittavat neuvolasta lähetteen, Muuten on keski-suomessa käytössä ns. "koesynnytys", katsotaan sit synnyttäessä mahtuuko vaiko ei. Näin sanoi neuvolan täti kun odotin esikoista! (tosin pisti mut sit ylimääräiselle lääkärikäynnille omaan tk:hon kun siellä pari lekuria osaa ultrata, kun mua pelotti koko asia oman koon takia, oon siis pikkunen ja lyhyt).

Tömpsis, meilläki kenkkuaa autossa turbo! On kuulema kanssa reilun tonnin remppa, voi jee. Ostettiin tuo pirssi viime syksynä ja meillä ei oo ikinä ollut mikään auto noin epäluotettava! Luotan enemmän tuohon meidän halpaan kakkosautoon, kuin tuohon, mikä on kuitenkin aika uusi auto ja "luotettava" merkki...

olipa yö..pitkästä aikaa ehti seksiä harrastaan joka oli virhe...alko kipeät supistukset jotka kesti tunnin ajan ja 3min välein tuli =O esimakua tulevasta,hyvin muistui mieleen...saoittelis sinne äitiyspolille aamusta et millo se aika nyt onkaan....nytki on maha hieman kipee ja tuntuu et alkaako uudestaan mut ei ainakaa viel...seksikielto tästälähin ainaki!kahvinkeittoon ja aamupalalle......

Huomenta kaikille!

Ihan ihmeellisiä nää yöt, kun jotkut menee suht hyvin, mutta osa taas ihan pyllylleen...Nukahtaminen on sika vaikeaa. Neiti myllää mahassa ihan kauheasti ja kääntyilee eripäin. Se oikein sattuu ja kun suurinosa liikkeistä ja potkuista osuu tonne alas kohdunsuun tietämille ja nivusiin. Hyvin harvoin potkii ylös ollenkaan, joten taitaa köllötella suurimmaosan ajasta poikittais ja pyllymaassa. Huomenna sen sitten näkee kun on äitiyspoli.

Eka mustikkareissu oli kauhea kun olin 3 pvää niin kipeä, etten liikkuun päässy, mutta nyt ei tullu paikat kipeeks. Tosin supistuksia saa aikaseks ja maha on pinkeenä koko loppupvän. Nyt kerättiin likan kanssa rohmulla, niin tuli nopaemmin. Ekan reissun keräsin käsin...

Pinnasänky olis nyt haettu ja mietin, että joko sen uskaltaisi koota? Matkarattaita kävin katselemassa eilen, kun on niin paljon helpompi pitää autonperässä niitä, niin ei tartte vaunuja raahata edestakasin. Kauhea siivousinnostus olis päällä, mutta toteutus vähän heikko :)
Nyt tuntuu että apua hi, ekoja vauvoja rupee syntyy ja jos meikäläisen käynnistys tapahtuu 3 vkoa etuajassa, voi meillä ollla neiti sylissä jo 6 vkon päästä:)

Marja ja maha-asukki 30+5

Talvicci Mulle terveydenhoitaja sanoi että pelkopolilla on kätilön tapaamisen lisäksi lääkärikäynti jos siellä arvioivat että semmoinen tarvitaan, mutta se ei siis ole automaattinen.

Merkkari Mäkin mietin ihan samaa että saako sieltä "mitään" irti, mutta kaveri oli käynyt ja sanoi että oikeesti auttoi seuraavassa synnytyksessä. Että ehkä meistä tulee hullua hurskaampia :D

Juup ei jännitä pelkopolikäynti muuten vaan heräsin kello 6 :whistle:

• Tykkää
Reactions: Huldasharks
Huomenta vain raskaat kanssasisareni :)

Tänään tuli sitten herättyä viideltä. No hohhoijaa.. Latasin siinä sitten pyykkikoneen ja tiskikoneen ja nyt sitten saakin miettiä että mitähän tuota tekisi. Siivoillut olen tässä vähäsen mutta ei kauheena viitsisi kolistella kun kaikki muut nukkuu vielä. Lähikauppa aukeaa ihan just, joten taidan ottaa pari koiraa remmien päihin ja lähden käppäsemään sinne ostamaan jotain hyvää aamupalaa :)

Eilen yritin leikellä nurmikkoa ja siimaleikkuriakin heiluttelin ja ai samperi kun menikin selkä kipeäksi :mad: Nyt aamusta poika on liikehtinyt ihan villinä ja mietinkin että liikkuukohan se muinakin aamuina tähä aikaan enkä minä edes huomaa kun nukun :) Miten tätä myllerrystä voi olla toisaalta huomaamattakaan kun ihan kipeetä teke välillä.

Pesin muuten harsoja ihan kauheen läjän (löysin anttilasta alennuksesta sellaisia harsopaketteja joissa oli 12harsoa hintaan 6.95) Pitääkö nuita harsoja pestä useammin jos käyttää niitä siis vaippoina? Paraneeko imukyky vai riittääkö että kerran pesee? Laskostelin ne jo nimittäin valmiiksi vaipoiksi jo kaappiin ja olihan siinä askarteleminen :D Pitäisi alkaa niitä villahousuja neulomaan jo pikkuhiljaa mutta en ole saanut aikaiseksi ostaa hahtuvaa. Huopasta olisi kyllä, mut ne ois vähän niinkuin varattu miehen ja esikoisen talvilapasiin ;)

Supistuksia on tullut päivittäin ja reilulla kädellä. Ne on kyllä ihan niitä kivuttomia mutta kyllä kuristavat joskus vatsan niin kovasti että pitää ihan kyljelleen heittäytyä että saa ne rauhoittumaan. Supistelkoon vain, ei nämä nähtävästi mun kohdunsuulle mitään tee kun aina on napakasti ollut kiinni kun olen hätäillyt ja käynyt näytillä :) Uskallan siis käydä mustikassakin tällä viikolla. Pitää ottaa vain jakkara mukaan ja sitä raahata mättäältä mättäälle :D

Synnytystapa-arvioon olen itse menossa siksi, koska esikoinen sytnyi sectiolla perätilan takia ja koska napanuora oli kaulanympärillä. Se olisi edessä 17.8. :)

Ruutinen ja Leo 33+3

Huomenta ihmiset!

Kovasti on huonounisuutta täälläkin, heräsin kovin aikasin vaikka väsytti kauheasti. Tiesin kumminkin, etten tule enää unta saamaan, joten samahan se on sitten nousta ylös.

Kovasti on ihmiset mustikassa käyneet. Sama olisi edessä minullakin, kunhan vaan saisi aikaiseksi. Ja viinimarjoja on puskat pullollaan. On ollut vaan sen verran kuuma, etten ole yksinkertaisesti saanut aikaiseksi.

Meilläkään ei kai terveyskeskuksessa tehdä automaattisesti painoarviota. Itselle tehtiin se äitiyspolilla, kun olin siellä raskausdiabeteksen takia. Aika jännä muuten, mullehan määrättiin ne insuliinit. En aloittanut, vaan halusin vielä muutaman päivän katsoa saanko rukattua tuota ruokavaliota vielä vähän. Ja se auttoi! Nyt on ainoastaan kaksi ylitystä viikon aikana, jes!

Kivuttomia supistuksia tulee täälläkin jatkuvalla syötöllä. Näyttäis siltä, että autolla ajelu aiheuttaa niitä kans. Semmoset yli puolen tunnin pyrähdykset. Eilenkin vein kaverin kotiin reilun 3okm:n päähän, ja supisteli ihan koko kotimatkan. Välillä hellitti ehkä puoleksi minuutiksi, ja taas mentiin. Piti oikein pysäyttää auto ja yrittää vähän oikasta itseä ja rentouttaa.

Muutenpa tässä on jaksanut ihan hyvin puuhastella. Eilen olin koiran kanssa treeneissä metsässä ja se otti vissiin vähän voimille. Metsässä juoksentelun jälkeen olin reporankana sohvalla loppuillan, ei sattunut eikä supistellut, mutta väsytti.

Voi että, tömpsikselläkin remontti jo loppusuoralla. Meillä vasta aluillaan. Huoh... Voihan se olla ettei ehi valmistumaan ennen lapsen syntymää, mutta sitten mennään niillä mitä on.
Mua on alkanut ihan vähän jännittämään, kun tuntuu että lapsi voi syntyä nyt ihan koska vaan. Siis periaatteessa. Mitään merkkejä moisesta ei vielä ole ollut, mutta periaatteessa... :D

MökinAkka 32+3

Mäkin haluun mustikkaan! Kävin yks päivä käsin keräämässä, puhuin samalla puhelimessa ja kyykin varmaan tunnin, sain varmaan alle pari litraa poimittua ja olin ihan hiton kipeä monta päivää!! Nyt ostin kerääjän ja mies lupas virittää siihen varren, ettei mun tarvii ku heilutella sitä :D Jos tänään ehtis. Meillä alkaa metsä 10m talosta, niin ei oo pitkä matkakaan!

nukkumisesta alan liittyä huonosti nukkujiin... Tai joo, nukun ihan hyvin kunhan saan unen päästä kiinni, mutta alan aina iltaisin pohtia kaikkea, mm. tätä synnytysasiaa ja sit pyörin enkä saa unta. Sit tuleekin jo pissa hätä ja silleen :D

maximilian toivotaan et käynnistä olis tosiaan hyötyä! Meillä on tänään se lekuriaika ja kätilön aika huomenna, hassusti eri päivinä ja vielä niin et toi lekuriaika on ensin. No, mut olis pistettu ä-pkl:lle näillä viikoilla joka tapauksessa kontrolliin vauvan pienen koon takia, että samapa tuo. Ihanaa päästä katsomaan ultrasta pientä!!

kivuttomia supistuksia täälläkin esikoisesta ei ollu ku ehkä ihan yks tai kaks koko raskausaikana, nyt on ollu aika paljon!

• Tykkää
Reactions: marja76
merkkari, kerro sitten saitteko nähdä vauvan kunnolla ultrassa. Me ei saatu. Oltiin sielä rd-kontrollissa, ja lääkäri teki jotenkin tosi selväksi, ettei se ollut mikään vauvan ihasteluhetki vaan hän teki vain oman työnsä. Ei siis nähty yhtään mitää. Tai no, pää ja sääriluu nähtiin, kun se mittas ne, muttei mitenkään kunnolla. Oltiin tosi pettyneitä, kun oltiin kumminkin hehkutettu viikkotolkulla, että pian nähdään vauva...: /

Pelkopolilaisille tulin minäkin toivottamaan tsemppiä!

Mulla on myös ongelmia nukahtamisen kanssa! Masussa tosiaan alkaa hirmuiset tsembalot heti kun löydän hyvä asennon ja melkein joka ilta on myös tullut pitkään kestävä hikka :D
Ja sitten mulla kans pyörii kaikenmaailman ajatuksia päässä iltaisin ja kuten merkkari sanoikin, niin sitten on seuraavaksi pissahätä ja sama rumba alkaa alusta kun pääsee takaisin sänkyyn!
Aamuisin kyllä saan nukutuksi tosi pitkäänkin ja iltaisin on alkanut tulemaan kamala väsy joskus kuuden- seitsemän aikoihin|O

Jiimii :hug: Höh, tosi harmillista, ettei seksiä pysty harrastamaan, mutta tietysti se vauvan hyvinvointi on etusijalla! Kuulostaa jo suht pahoilta supistuksilta tuommoiset kolmen minuutin välein tulevat!
Mä varmaan ottaisin yhteyttä neuvolaan, ihan varmuuden vuoksi!

Ai, niin ne harsot! Olen ihan unohtanut ne pestä, pitääkin laittaa kone pyörimään!

Mä näin viime yönä ensimmäisen vauvaunen! Menin synnyttämään ja vauva putkahti ulos tuosta vaan, eikä mua edes sattunut yhtään :D Ei taida ihan niin helposti mennä oikeasti..:whistle:

Mulla on masu jomotellut eilisen ja tän päivää..Semmoista ihmeellistä vihlovaa ja just jomottavaa kipua alavatsalla! Yölläkin heräsin siihen kipuun kun käänsin kylkeä ja aamulla kun olin koiran kanssa lenkillä niin piti hiljentää tahtia välillä!

Vaniljainen ja "Peppi" 31+2

Täällä vietellään omaa laatuaikaa :D Mies lähti pojan kanssa pyöräilemään ja tyttö on pihalla kaverinsa kanssa :D

Eilen kävin kaivamassa kellarista laatikon, jossa lakanat ja harsot. No löysin samalla pari muutakin laatikkoa, joissa 50-62cm vaatteita. oon nyt kauhulla katellut tota vaatemäärää :O Siis niitä 50-62cm... Niitä on kaapissa kolme pinollista, yks äippäpakkauslaatikko täynnä sekä kolme pinoa vielä hoitopydällä :ashamed: Koko homma lähti alunperin siitä, kun tuntuu että kaikki muut on jo pessyt ja kaapittanut vaatteet enkä mä oo tehny mitään niiden eteen... Nyt iski kyllä jo paniikki noiden pesemisen kanssa... No onneks meillä on iso 7kg kone (ja kuivuri) :D
Tein jo suunnitelman pestä lakanat ja harsot ensin, niin saan ne kaappiin ylimmälle hyllylle (ovat nyt sellaisella hyllyllä johon tulee vaatetta) ja sitten voi keskittyä vaatteisiin. ongelmana on vaan se vaatteiden kuivatus, meillä kun ei lapsille ole vauvan sukupuolta kerrottu kun ei haluta sitten kaikkien kumminkaimojenkin sitä tietävän, ja aika paljon noista vaatteista on vaaleanpunaisia :whistle:

No jos nyt ensin pesisi noi mökkireissulla kertyneet pyykit niin voisi sitten keskittyä noihin vauvankamoihin :D

Ostin muuten eilen paketin pikkuvaippoja (ja siitäkös saatiin lasten kesken tappelu kumpi sen saa kantaa), liivinsuojia, maidonkerääjän ja vaippapusseja likaisille vaipoille ( Libero ). Kylässä siis pääasiassa tarkoitus noita pusseja käytellä :) Vielä puuttuu unipussi, korvike, rintapumppu ja mulle yösiteet jälkivuotoon.

Pyykkäys kutsuu...

-Santtu ja Möyry-Muksu 30+4

Pelkopoli käynti takana ja oli kyllä tosi positiivinen kokemus. Oli hyvä hoitaja ja oli mukava käydä kaikessa rauhassa läpi edelliset synnytykset. Sain selitykset moniin asioihin ja hoitaja kirjoittaa siitä sitten vielä koosteen joka huomioidaan synnytyksessä. Sokerina pohjalla oli sitten lääkärin ultra, pikkuinen voi mainiosti ja painoa hällä 2200g. Ja loppuhuipennuksena vielä varmistus että TYTTÖ tulee :heart: Siis vo kiesus mikä onnen pyyhkäsy mun ylitseni meni. Mikä onni kun on kolme komeeta poikaa ja sitten saa vielä tyttären :heart::heart:

maximilian, mitä sulla on edellisissä synnytyksissä ollut?

Mulla siis kanssa pelkopoli takana... Huvitti vähän kun puhuivat eka että tänään on se lääkäri ja jos haluun niin voin tulla huomenna kätilön puheille. Kun ne kuuli mun puheet niin kukaan ei enää jossitellut mitään vaan totesivat että niin, tuut sit huomenna :D

Mutta joo, ei siellä järin lasta ihasteltu, en tosin ollut pettynyt kun en sitä odottanutkaan yhtään. Kaikki näytti olevan kunnossa vauvalla, painoarvio n. 2kg (vastaa 2vkoa pienempää, esikoinen kasvoi samalla käyrällä). Kysyin ultran jälkeen, vieläkö se pojalta näytti ja kuulema näytti. Ei ois kyllä kertonut esim sukupuolta, jos en ois itse kysynyt eikä varmaankaan jäänyt sitä etsimään jos ei ois vahingossa näkynyt. Ja perätilassa on. 2 viikon päästä koko+perätilakontrolli...

Mutta itse pelkoasioihin! No, en kokenut et tästä oli juurikaan kyllä apua... Tai no, lääkäri oli ihana nuori nainen, sanoin sille että olen helpottunut jos tää ei käänny vaan leikataan (sit siihen leikkaamiseen on ns. hyvä syy), mutta en jaksa alkaa tapella sektiosta pelkän pelon takia. Sanoin myös, etten anna niiden yrittää kääntää vauvaa jos se ei itsestään käänny. Ja meinasin alkaa porata siellä :confused: Se sit vaan oli, että ei ketään pakoteta alakautta synnyttämään, mutta jos tää kääntyy niin mulla on siihen varmasti hyvät edellytykset ja siksi siihen kannustetaan... Se lääkäri sit totesi, että mulla on nyt aikaa mietiskellä asioita, ja joka tapauksessa nyt tulee seuranta vauvan koon ja perätilan takia 2viikon päähän, millon sit voidaan jutella lisää...

Meen huomenna vielä jutteleen kätilön kanssa. Mä vaan epäilen, ettei siitä oo mitään hyötyä... Kukaan ei voi luvata mulle, että tällä kertaa ei tuu mitään vauvalle jos se alakautta synnytetään ja se on asia, mikä mua pelottaa. En luota yhtään siihen, että tarvittaessa toimitaan nopeasti... Oikeasti tosi inhottava tilanne, oli ihana mennä synnyttää ekaa kertaa kun meni luottavaisin mielin, henkilökuntaan ja kaikkeen luottaen. Nyt en luota henkilökuntaan, enkä itseeni. Pelkään, että alan panikoida kun oon samassa tilanteessa siellä kipeänä ja jännityksessä, pelkään niin paljon lapsen voinnin puolesta että sekoan siellä jotenkin, siis oikeasti etten hallitse itseäni ja hermojani enkä kykene yhteistyöhön, mikä ois kuitenkin siinä tilanteessa tosi tärkeää... Oon pitänyt itseäni suht tasapainoisena persoonana, ihan kauheeta tuntea tällaisia fiiliksiä kun tuntuu, että tää pelkääminen menee jotenkin ihan yli, mutta kun sitä ei hallitse niin ei hallitse. Huoh. No, huomenna uusi keskustelu...

Mut ihanaa että se lääkäri otti mut siinä mielessä vakavasti, että se ei tyrmännyt mua heti ja antanut ymmärtää et oon tyhmä pelkääjä, joka ei vaan tiedä mistään mitään (ekasta kätilökeskustelusta jäi sellainen olo)...

merkkari ja perätilamöhkis 34+4

Merkkari sitä minäkin mietin että miten kukaan voi luvata että synnytys ei pääty samaan kuin aiemmin, eihän sitä voi mitenkään ennalta tietää?? Itsekin muistan miten luottavaisin mielin ekaa lähdin synnyttämään. Olin iloinen kun niin hyvin pärjäsin mutta loppu menikin sitten toisen kirjoituksen mukaan. Minulla aika synnytyspelkolääkärille 2 viikon päästä. En kuitenkaan ole vielä yöunia menettänyt tämän asian kanssa, nautin nyt tästä raskaudesta niin kauan kuin sitä kestää. Katsotaan sitten mitä ne siellä sairaalassa sanovat. Alatiesynnytykseen kannustavat ja sitä itsekin haluaisin, koska kiireellisen sektion jälkeen toipuminen oli tosi hidasta. Suunniteltu sektio tietty ihan asia erikseen, mutta tähän samaan en todellakaan haluaisi palata mitä oli 7 vuotta sitten.

Vauva liikkuu muuten ihan älyttömän paljon ja potkut ovat aivan älyttömän voimakkaita. Kyljet ovat ihan hellänä. Ei sitä enää muistanukaan millaista tämä loppuraskaus on, tosiaan tuntuu että tulee läpi tuosta nahkasta.

34+3

Viimeksi muokattu:
Mulla ollut myös suunitelmissa lähteä mustikkaan, on niin liki-etusella paikalla mustikkapaikka! Toivottavasti selkä vaan kestää, kun nyt taas kipeytynyt!

Musta tuntuu et täällä vauva taas kääntynyt poikittain,toivottavasti kääntyy pääalaspäin,kun mie en haluais sectiota vaan haluaisin synnyttää alakautta! On joko poikittain tai sit jo niin alhaalla! Viikon päästä seuraava neuvola, ni sitte sen näkee!

Vielä 5vk:a la.aikaan, hui kylläpä on menny nopeaa!

ansuliinu ja mussukka rv 35

Maximilian: Hienoa, että pelkopolikäynnistä oli sulle apua. Ja toisaalta taas harmi, että merkkarille ei niin kauheasti käynnistä ollut apua.

Nukkuminen sujuu täällä taas onneksi hyvin (pitäisi vissiin koputtaa puuta..). Vessassahan kyllä ravaan sata kertaa yössä, mutta se ei juuri menoa haittaa.

Itselläni enää 3 päivää töitä jäljellä ja sitten se äitiysloma alkaisi. Vaikka kyllähän mä aion vähän tehdä töitä myös äitiyslomalla, mutta pystyy sentään tekemään kotoa käsin ja lähinnä ihan omaksi hyödyksi, että pysyy paremmin kärryillä myös tuon tulevan vuoden.

Supistuksista ei täällä ole tietoakaan, ei edes harjoitussupistuksista.. Tosin ehkä ihan hyväkin, kun vauva on tosiaan edelleen perätilassa.

Nyt täytyy lähteä esikoisen kanssa iltapesulle..

Raisu 34+3

Merkkari Luulen että mulla on jäänyt eniten hampaankoloon esikoisen synnytyksestä. Oli semmonen vajaa 20 tunnin rupeema ja kipulääkitys ei auttanut, nyt papereista sain tietää että epiduraaliakin oli annettu pari kertaa, kun mulle jäi se fiilis että kipulääkityksen kanssa oli pihdattu. Siitä on jäänyt johonkin kipumuistiin se kun supistukset tulee tiettyyn pisteeseen meen tavallaan paniikkiin enkä todellakaan pysty puhua tai ajatella tai toimia millään tavalla. Ja kuopus taas oli yli 4 kg ja ponnistusvaihe oli aika ikävä ja kätilö joutu "runnomaan" vauvan pihalle mahaa painamalla. Mutta nyt on helpottanut pelkästään se tieto että vauva kasvaa "normaali" käyrällä eli tod. näk. on alla 4 kg ja voidaan antaa spinaalipuudute ponnistusvaiheeseen. Ja muutenkin kätilö vakuutti että vaikka on uudelleen synnyttäjä niin saa olla just niin kipee kun tuntuu ja siihen on lääkkeet keksitty ja mun pelkäämiin jälkisuppareihinkin on lääkitys. Lähinnä olin miettinyt olisko jotain voitu tehdä toisin tai olisinko itse voinut tehdä jotain, mutta kaikki voitava on tehty ja itsekin olen kuulemma ollut mainio synnyttäjä joten eipä siinä sitten mitään, minä synnytän tällä kaavalla ja hyvä niin =)

Toivottavasti sä Merkkari saisit kanssa huojennusta/tsemppiä keskustelusta kätilön kanssa ja jos se ei auta niin ehkä sektio olis sitten paras ratkaisu. Tuu kertomaan sitten tänne miten meni, me ainakin tsempataan päädyitte mihin ratkaisuun tahansa.

Harsoista: Mitä useamman kerran niitä pesee, sen parempi. Ilman huuhteluainetta tietty. Joku 10 kertaa, niin alkaa olemaan imukyky jo hyvä. :) Toki se kerrankin riittää, mutta imee paremmin kun pesee useamman kerran. Tämä siis vaippakäyttöön tuleville imuille.

Harsoista: Mitä useamman kerran niitä pesee, sen parempi. Ilman huuhteluainetta tietty. Joku 10 kertaa, niin alkaa olemaan imukyky jo hyvä. :) Toki se kerrankin riittää, mutta imee paremmin kun pesee useamman kerran. Tämä siis vaippakäyttöön tuleville imuille.
Pätee toi pukluunkin ;) Meillä on mun ja mun selkkujen vanhoja harsoja, sekä esikoiselle ostettuja, ja silloin esikoisen aikaan (joka muuten oli tosi kova pulauttelija) tuli todettua että ne kaikkein vanhimmat eli mun vanhat oli parhaita! Toki ne nyt jo alkaa olla sen verran kulahtaneita että alkaa melkee puklu tulemaan jo läpi :D Ne on siirretty peppupyyhkeiksi.

Meillä ei siis harsoja vaippoihin käytetä.

Vaniljainen odottelin siis tuota äitipoli aikaa tuon eilisen tk käynnin seurauksena ja soitin polille+neuvolaan,olis pitäny yöllä mennä ku ne supistukset oli...soittivat äitipolilta ja aikaa eivät antaneet koska viikot jo yli 34. joten eivät enää estele jos syntyy...eli ku tuntuu siltä niin mennä sitte...hieman ottaa aivoon ku ei tiedä yhtää tilannetta kuinka rauhallisesti tässä pitää ottaa ja mitä tuo viimeöinen on saanu aikaan..meinaan ku esikoisesta ei tuollasta tullu..mut eipä se auta ku ottaa iisisti ja mennä sit jos siltä tuntuu..ens viikon alkuviikoks menen 80kilsan päähän joten senkin puolesta jännittää...

Onneks nyt päivällä ei ole tullu ku muutamia supistuksia,lähinnä istuessa ja sellasta menkkakipua...: /
koneessa pyörii nyt vauvanvaatteet,nyt aloin peseen ja kyllä noita 50-60 on paljon,pitää kattoo osaa pois...huomenna sit jos saisin peitot sun muut sellaset pestyä =) 62 vaatteet on viel alussa niin isoja et jätän ne tonne kaappiin ja pesen ne sitte ku ajankohtaista,tai sit pesen valmiiksi ja laitan pussiin.
huomenna mies meinas aloittaa portaiden hiomisen,kauhulla odotan.....:|
jiimii&poju34+2

Yhteistyössä