se tuli sit 70e pikavoitto

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
En jaksanut koko potaskaketjua kahlata joten joku ammattilainen on tuohon nopeusrajoittimeen saattanutkin vastata, mutta kerron silti: rajoittimet säädetään 89 km/h nopeudelle minkä ap:n mieskin varmasti tietää. Tähän on syynä se, että jos rajoitin olisi säädetty 80 km/h, niin ylämäessä auto kulkisi max. 70 km/h.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24240715:
Sori nyt Rollolainen, mutta jos seuraavan kerran otat selvää faktoista ennen kuin keksit juttuja tänne.. Alle 11km/h nopeudesta EI anneta sakkoa, edes ammattiautoilijalle ja toisekseen pienin rikesakko YLINOPEUDESTA on 115€... että toi noi niin....:whistle:
"Rangaistuksena ylinopeudesta voi lievemmissä tapauksissa seurata kirjallinen huomautus. Rikesakko seuraa enintään 20 km/h ylinopeudesta ja se voi enimmillään olla 115 euroa. Tätä suuremmista ylinopeuksista on seurauksena nettotuloihin perustuva sakotusjärjestelmä."
Lähteenä Nopeusvalvonta

[QUOTE="vieras";24241345]:headwall: Koitappa selittää tyypille joka ei tiedä rikesakon ja sakon eroa. Se on just sitä että lyö päätään turhaan seinään. Kysyppä siltä "poliisituttavaltasi" tuota rikesakkoasiaa ja tule kertomaan uudelleen. Tosin tiedän että hiljaiseksi menee keskustelu sinun osaltasi sen jälkeen :D Edelleen kun rikesakko ja ylinopeussakko EIVÄT ole samoja asioita.

"Rikesakon saa korkeintaan 20:n ylinopeudesta. 21:stä tulee jo päiväsakkoja.

Kun rajoitus on 60 tai alle, korkeintaan 15:n ylityksestä tulee 85 € ja korkeintaan 20:n ylityksestä 115 €.

Kun rajoitus on 70 tai yli, korkeintaan 15:n ylityksestä tulee 70 € ja korkeintaan 20:n ylityksestä 100 €."[/QUOTE]

Mä kyllä puhuin koko ajan ylinopeussakosta, en rikesakosta.. ;) ne on 2 eri asiaa joo... Mulla oli ehkä tänää vähö pitkät piuhat taas.. joskus käy, ei auta :p

plm
[QUOTE="vieras";24241350]Musta tuntuu että ap vaan nauttii saamastaan huomiosta ja koska palstalaisten mielenkiinto on mennyt jauhelihakeitto-aloituksista, piti keksiä jotain uutta. :D[/QUOTE]

Laimennetusta maidosta tai jaetuista kanankoivista puhumattakaan :D

jaa no hän on kyllä ihan ittekin SAMOISTA asioista puhunut iha julkisesti tuolla esim taksikuskien kanssa . joten varmaan ne käräyttäis jos haluais =D
kylä kuule hoitajatkin puhuvat vaikka mitä, olenpa vain kuullut ja tiedän monenkin hoitajan tyäpaikan. mitä sitten. Kun ei kerro nimiä, ei ole syyllistynyt mihinkään
Nyt menet kyllä TAAS niin pahasti metsään. Asioista ei saa kertoa tunnistettavasti, jotta se niistä nimistä. Jos mä kertoisin asiakkaistani niin, jotta jollain olisi edes pieni mahdollisuus tunnistaa ko. henkilö niin oikeudessa oltaisiin ennenkuin ehtisin sanoa "vaitiolovelvollisuus". Firman asioita koskee TÄYSI vaitiolovelvollisuus. Ja en edes työskentele hoitoalalla tai edes Nokialla..

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24241380:
Mä kyllä puhuin koko ajan ylinopeussakosta, en rikesakosta.. ;) ne on 2 eri asiaa joo... Mulla oli ehkä tänää vähö pitkät piuhat taas.. joskus käy, ei auta :p
Sä kyllä jankkasit siitä että ap ja muut provoilee ja puhuu paskaa kun saivat alle 115 euron sakkoja. Jestas sä olet nolo, mutta ehkä tästä opit jotain :D

mkkjkj
Rikesakon määrään vaikuttavat sekä ylinopeus että liikennemerkein osoitettu nopeusrajoitus.

Jos suurin sallittu nopeus on 10-60 kilometriä tunnissa, enintään 15 km/h ylinopeudesta rapsahtaa 85 euron rikesakko. Ylinopeuden ollessa yli 15 km/h, mutta enintään 20 km/h rikesakko on 115 euroa.

Mikäli suurin sallittu nopeus on 70-120 kilometriä tunnissa, enintään 15 km/h ylitys rangaistaan 70 euron rikesakolla. Rikesakko on 100 euroa, mikäli ylinopeutta on yli 15 km/h, mutta enintään 20 km/h.

Näin ollen satasen alueella 115 km/h ajavaa sakotetaan 70 eurolla. Viidenkympin alueella vastaavan ylinopeuden rikesakko 85 euroa.

Ylinopeuden ylittäessä 20 kilometriä tunnissa, kiireistä kuljettajaa rangaistaan päiväsakoilla. Päiväsakon rahamäärään vaikuttavat autoilijan tulot, kappalemäärään teon vakavuus.

Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6-10 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11 kilometrin ylinopeudesta.

Ylinopeussakon määrää yleensä poliisi rangaistusvaatimusmenettelyssä. Vaatimusta voi vastustaa ilmoittamalla siitä viikon kuluessa virallisen syyttäjän kansliaan.

Syyttäjä saattaa vastutetun rangaistusvaatimuksen käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Vastustamista (muun kuin päiväsakon rahamäärän osalta) kannattaa harkita tarkoin, sillä teon kiistämisestä seuraa oikeudenkäynti. Tästä voi aiheutua lisäkustannuksia todistajan palkkioiden muodossa.

Lisäksi on huomioitava, että vastustaminen käsitellään tekopaikan mukaisessa käräjäoikeudessa. Matkakulut ja ansiomenetys oikeudenkäynnistä tulevat korvattavaksi vain silloin, kun käräjäoikeus jättää rangaistusvaatimuksen vahvistamatta.

[QUOTE="vieras";24241291]Vänkään nyt vielä hetken vaikka oletkin päättänyt olla oikeassa. Minimi YLINOPEUSsakko on 115 euroa, rikesakko sen sijaan 100 euroa. Joko alkaa aueta sinullekin?[/QUOTE]

Mun mies sai viime vuonna pari YLINOPEUSsakkoa tolpasta, itseasiassa kolme, 70, 90 ja 100 olivat ne summat. Ylinopeus jäi kuitenkin alle sen, että olis päiväsakoille joutunut, siinä taitaa olla se 115 alin...

Rollolainen
Nyt menet kyllä TAAS niin pahasti metsään. Asioista ei saa kertoa tunnistettavasti, jotta se niistä nimistä. Jos mä kertoisin asiakkaistani niin, jotta jollain olisi edes pieni mahdollisuus tunnistaa ko. henkilö niin oikeudessa oltaisiin ennenkuin ehtisin sanoa "vaitiolovelvollisuus". Firman asioita koskee TÄYSI vaitiolovelvollisuus. Ja en edes työskentele hoitoalalla tai edes Nokialla..
no sit aika monit yöntekijä joutis linnaan iaka avoimesti monikin puhuu työpaaikastaan muille.

[QUOTE="vieras";24241399]Sä kyllä jankkasit siitä että ap ja muut provoilee ja puhuu paskaa kun saivat alle 115 euron sakkoja. Jestas sä olet nolo, mutta ehkä tästä opit jotain :D[/QUOTE]

Emmä viitti nolostua tyhmistä mokista, niitä käy aina joskus :D itse kullekin :p

"vieras"
Mun entisessä työpaikassa yksi työntekijä sai potkut kun mustamaalasi työnantajaa keskustelupalstalla. Ei maininnut firman nimeä, mutta mainitsi tuotteen nimen. Se riitti, vaikka kyseisellä tuotteella oli muitakin alihankkijoita.

[QUOTE="vieras";24240441]No ei ainakaan ton poliisin sivun mukaan. Pakko olla ollut enemmän nopeutta eikä toi summakaan täsmää![/QUOTE]

No, mä sain elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) ylinopeussakon viime alkusyksystä. Nopeus mulla oli 40 km/h, rajoitus oli 30 km/h. No, alamäki, ja seurasin enemmän liikennettä kuin nopeusmittaria, sakkoa tuli jotain saman verran kuin Rollolaisen ukollekin. Tarkkaa euromäärää en muista, enää.
Eli kyllähän tuo kertomus paikkaansa voi pitää. Itse asiassa mun rikkomus oli vakavampi, koska ylinopeus prosentteina oli isompi, hyi minä!

Niin ja vielä sellainen lisäys, jotta jos tarpeeksi hyvä tuuri käy, niin tällaisesta aloituksesta saattaa napsahtaa herjaussyyte, jos miehen pomo tarpeeksi hermostuisi :)

Ei mulla muuta.[/QUOT
jaa.. no mä kylä ihmettelen kun ei oo mut työntekijät sytettä saaneet, varmasti tietää jopa kilpaileat yritykset mikä on tuon firman tapa.
Ei tarvi, kuin jonkun vinkata työnantajalle, mitä NETTIIN on kirjoitettu KAIKKIEN IHMISTEN LUETTAVAKSI, niin ei varmasti ole firman tapa siinä vaiheessa.

Käsitätkö, jotta kylillä puhuminen ja nettiin kirjoittaminen ovat täysin eriasioita ja nettikirjoittelusta pääsee tänä päivänä hyvin nopeaa käräjille.
Ei ole onneksi mun murhe.

Rollolainen
Ei tarvi, kuin jonkun vinkata työnantajalle, mitä NETTIIN on kirjoitettu KAIKKIEN IHMISTEN LUETTAVAKSI, niin ei varmasti ole firman tapa siinä vaiheessa.

Käsitätkö, jotta kylillä puhuminen ja nettiin kirjoittaminen ovat täysin eriasioita ja nettikirjoittelusta pääsee tänä päivänä hyvin nopeaa käräjille.
näyttää olevan, kun kovin siitä vaahtoat. mitäs jos antaisit asian olla vaan.

Arvaa mitä? Mä oon tehnyt pimeitä töitä monet kerrat. Mees nyt ilmoittelemaan kipinkapin. Vaikka daa, ethän sä voi tietää puhunks mä totta vai en. Ja toisekseen mun ex-työnantaja on suurin persereikä tällä planeetalla. Nyt herjaussyytettä pukkaa. :eek:

Yhteistyössä