Millaiset tarjoilut 1-vuotissynttäreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epävarma

Vieras
Kertokaapa mitä teillä on ollut pöydässä lapsenne 1-vuotissynttäreillä. Sehän riippuu toki myös siitä, kuinka paljon on lapsivieraita ja onko perheessä tapana juhlia isosti vai pienesti. Ja siitä tuleeko osa vieraista kauempaa, jolloin olisi kohteliasta tarjota vähän tuhdimpaankin syötävää.

Meillä ensimmäisen lapsen (poika) syntymäpäivä lähestyy. Vieraiksi on tulossa vain läheisimmät eli molemmat isovanhemmat ja tädit perheineen. Lapsivieraita on neljä; iältään 12, 9, 3 ja 2 vuotta. Kaikki vieraat tulevat läheltä ts. eivät tarvitse lämmintä ruokaa.

Minä en ole keittiöihminen enkä taatusti leipuri joten meillä mennään aika matalan profiilin eväillä. Ajattelin tarjota perinteistä täytekakkua, suklaajuustokakkua, muutamaa lajia pikkuleipiä ja suolaisena palana jotain kasvis/kinkkupiirakkaa tai minipizzoja. Juomana tietysti kahvia, teetä, kivennäisvettä, limpparia ja mehua. Mahdollisesti vielä jotain suolakeksejä tai -raksuja. Onko teidän mielestä ok tarjoilut?

Tarjoilut on ok. Kakkuhan se tarjottavista tärkein on ja siinä yksi kynttilä:) Ja päivänsankari on juhlan päätähti :)

Jep, kakku on tarkoitus koristella jotenkin kivasti vaikka en taitava olekaan. Mitään sokerimassakuorrutteita en edes yritä, mutta mietin jos vaikka värjäisi (osan) kermavaahtoa vaaleansiniseksi ja sitten just se yksi kynttilä tai numerokynttilä ja/tai kirjainkynttilöillä pojan nimi.

Löytyyköhän noita erilaisia kakunkoristeita ihan Primasta tms. En tiedä, kun tosiaan ei ole ollut aiemmin tarvetta väsätä kakkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Epävarma;24240793:
Jep, kakku on tarkoitus koristella jotenkin kivasti vaikka en taitava olekaan. Mitään sokerimassakuorrutteita en edes yritä, mutta mietin jos vaikka värjäisi (osan) kermavaahtoa vaaleansiniseksi ja sitten just se yksi kynttilä tai numerokynttilä ja/tai kirjainkynttilöillä pojan nimi.

Löytyyköhän noita erilaisia kakunkoristeita ihan Primasta tms. En tiedä, kun tosiaan ei ole ollut aiemmin tarvetta väsätä kakkuja.

Luulisi löytyvän koristeita. Lasten myötä saakin tehdä paljon asioita, mitä ei ennen välttämättä ole tullut tehtyä :)
Itse vuosien varrella olen kakkuja saanut tehdä, aina ei kuorrutukset ole menneet ihan putkeen, mutta mä olen kuitenkin sydämelläni tehnyt ne kakut :) Joten ei kannata stressata liikaa

Luulisi löytyvän koristeita. Lasten myötä saakin tehdä paljon asioita, mitä ei ennen välttämättä ole tullut tehtyä :)
Itse vuosien varrella olen kakkuja saanut tehdä, aina ei kuorrutukset ole menneet ihan putkeen, mutta mä olen kuitenkin sydämelläni tehnyt ne kakut :) Joten ei kannata stressata liikaa

Just näin minäkin ajattelen. Mulla olisi lähipiirissä todella taitavia kakuntekijöitä, mutta haluan ainakin tämän ensimmäisen kakun tehdä itse. Rakkaudella pojalleni :) Kun ei itse sankarikaan vielä asian päälle ymmärrä, niin ei haittaa jos kakku on vähän vinksinvonksin. Voi olla että myöhemmin joudun turvautumaan muiden apuun, kun poika vanhempana osaa haluta jotain hienoja teemakakkuja...

Yhteistyössä