Muita, jotka syövät "oudosti"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24224581]Me syötiin "etnisesti" miehen ruokatottumusten takia. Eron jälkeen oli pakko opetella tekeen ruokaa joka päivä ja laajentaa osaamista parista ruuasta vähän monipuolisempaan ;) Niinpä kummasti monen vuoden etnisyyden jälkeen suomalaiset perusruuat, kuten nakkikastike, makaronilaatikko ja keitot maistuu taas niin hyvälle![/QUOTE]
Ja karjalanpaisti, kaalilaatikko, kesäkeitto, paistetut silakat ja perunamuusi... nams :p

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24224600:
Ja karjalanpaisti, kaalilaatikko, kesäkeitto, paistetut silakat ja perunamuusi... nams :p

Nam, nam, nam :)
Jostain toisesta ketjusta putkahti toi kaalilaatikko, olin ihan unohtanut. Yleensä kesällä sitä teen ison satsin pakkaseenkin, kun yksin saan sen syödä, kun lapset nirsoilee.

Vastaan ihan vain aloitukseen, että meillä myös syödään mukamas kummasti. Eilen totesin kun oltiin ystävän luona syömässä, ettei poikamme ole koskaan maistanutkaan kermaperunoita. Se oli toodella outoa.. siis muiden mielestä.

[QUOTE="vieras";24224739]No sitten hyvin ymmärrettävää. Anteeksi, että sanoin tylysti.[/QUOTE]

Ei mitään :) Niin ja kasvissyönti on siis tytön oma valinta, mutta ihan hyvä valinta jo tuon vähärasvaisuudenkin vuoksi.

Me syödään kaikkia noita mitä listallasi mainitaan ja kaiken kukkuraksi salaatti koostuu usein kurkusta, tomaatista ja paprikasta. Eipä ole rahaa ostella kalliita vokkeja ym.

Öö, en mäkään tee makkararuokia enkä makaronilaatikkoa, jälkimmäistä koska en osaa tehdä hyvää, enkä niin tykkääkään. En ole ajatellut syöväni oudosti tai "oudosti". Jauhelihakastiketta en tee, -keittoa ehkä kaksi kertaa vuodessa. Puuroa syödään joskus kiireisinä aamuina, muulloin ei.

[QUOTE="vieras";24224903]Me syödään kaikkia noita mitä listallasi mainitaan ja kaiken kukkuraksi salaatti koostuu usein kurkusta, tomaatista ja paprikasta. Eipä ole rahaa ostella kalliita vokkeja ym.[/QUOTE]

Kalliita...?

Sama kai se on, tekeekö samoista raaka-aineista wokkia vai jotain "perussuomalaisempaa". Tai en mä tiiä mitä muut wokkailee, mutta me ei ainakaan mitään sen hintavampaa.

Emmä tiedä "oudosta",
mutta perunaa meillä on tosi harvoin. Lähinnä kesällä kun uutta perunaa tulee.

Keittoja mä teen kyllä talvella, niissä perunaa sitten on. Eniten kala- ja lihakeittoa.
Esim. kiusauksia meillä ei syö kukaan.

Pastaa, riisiä, ohraa, couscousia ja paljon kasviksia.
Kaikki lihat ja kalat käytössä ( myös lammas ja riista )

Puuroa syö kuopus joskus harvakseltaan, pyytää sitä itse jos tahtoo.

Makaronilaatikkoa (EI munamaitoa yök, vaan lihaliemeen ) teen kyllä, kun lapset siitä tykkää.
Helppo arkiruoka mistä lapset syövät pari päivää...

Kalliita...?

Sama kai se on, tekeekö samoista raaka-aineista wokkia vai jotain "perussuomalaisempaa". Tai en mä tiiä mitä muut wokkailee, mutta me ei ainakaan mitään sen hintavampaa.

No wokit yhtenä esimerkkinä. pussi makaroonia maksaa 50snt ja wokkipussi maksaa väh 2,5€. Makaroonilaatikkoon kelpaa tavan jauheliha 2,80€/400g, wokkeihin sitten jotain kalliimpia suikaleita jne..

[QUOTE="vieras";24225001]No wokit yhtenä esimerkkinä. pussi makaroonia maksaa 50snt ja wokkipussi maksaa väh 2,5€. Makaroonilaatikkoon kelpaa tavan jauheliha 2,80€/400g, wokkeihin sitten jotain kalliimpia suikaleita jne..[/QUOTE]

Njaa, me siis myös wokataan aivan väärin :D

Ei osteta suikaleita, ei wokkipusseja.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Me ollaan sitten ihan outo perhe kun meillä syödään ihan kaikkea mitä tässä ketjussa on mainittu,
ryppyperunat on ihan herkkua ja ne ei tartte kaveriksi kun kunnon soosin

Jaa no sydän/munuaisruuat jää kyllä välistä mut muuten menee kaikki mitä joku vaan ruuaksi keksii nimetä

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24225049:
Niin mekin. Mä laitan wokkeihin sipulia, porkkanaa, kaalia, paprikaa...mitä nyt milloinkin kasviksia sattuu olemaan. Sipulia, porkkanaa ja kaalia mulla on lähes aina riippumatta siitä aionko wokkailla vai en.

Me wokataan myös suomalaisista juureksista, ihan itse ne pilkotaan :D