Miksi pitää imettää julkisesti jos on mahdollisuus mennä syrjään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä imetän kyllä kylässä olessanikin, ihan esim. Olohuoneessa. Jos tuttuja, juhlissa tai paikassa missä vähemmän tuttujamyös, saatan mennä syrjempään.
Mutta ei siitä kyllä kukaan nää, kun vauvan sylissä.imetyspaidat, harsot jne on keksitty.
En mä viitsisi lähteä mihinkään, jos aina pitäisi etsiä paikka jossa kukaan ei vaan näe/ arvaamitä olen tekemässä. Hankalaa olisi kun pitäisi ditten raahata isompi lapsi kesken leikkientoiseen huoneeseen tylsistymään, koska sekin niin pieni että pitää vahtia/perään katsoa.

Itse en kyllä ole vielä ikinä törmännyt palstalla paheksuttuihin tissinpaljastelija-imettäjiin.
Ehkä en kyttää niin paljon muita ihmisiä kuin te?

Mä imetän julkisesti ja tulen jatkossakin imettämään.
Mahd.huomaamattomasti, mutta en jaksa stressata vaikka vähän IHOA näkyisikin.
Ja jos jotakuta tuo maailman luonnollisin tapahtuma häiritsee, siinä häiriintyköön, nauran räkäisesti niille. :D

Mulla on muuten tapana tehdä niin, että jos on pakollinen meno ja hirveä kiire, syötän vauvan matkalla eli lähijunassa, bussissa tai ratikassa.
Ihme kyllä, että en ole vielä paheksuvia/vaivaantuneita katseita kohdannut.

Ai niin, mä en ainakaan ole mitenkään ylpeä siitä kun imetän ja en usko yhtään joidenkin selittelyihin et nää itsensäpaljastelija-imettäjät olisivat tai tietoisesti hankkisivat huomiota.
Naurettavaa edes luulla noin.

Viimeksi muokattu:
Junassa, varsinkin paikallisjunissa vois kyllä tän asian kanssa olla vähän huomioonottavaisempi. Ei ollut kovinkaan mukavaa, kun viimeksi paikkiksessa istuessani vastapäätä oleva nainen repii tissin esiin ja alkaa imettämään. Ei siis edes peitellyt koko tapahtumaa harsolla tai millään. Itse pidän imetystä etovana, en vaan voi sille mitään.

Itse en kyllä ole vielä ikinä törmännyt palstalla paheksuttuihin tissinpaljastelija-imettäjiin.
Ehkä en kyttää niin paljon muita ihmisiä kuin te?

Mä imetän julkisesti ja tulen jatkossakin imettämään.
Mahd.huomaamattomasti, mutta en jaksa stressata vaikka vähän IHOA näkyisikin.
Ja jos jotakuta tuo maailman luonnollisin tapahtuma häiritsee, siinä häiriintyköön, nauran räkäisesti niille. :D

Mulla on muuten tapana tehdä niin, että jos on pakollinen meno ja hirveä kiire, syötän vauvan matkalla eli lähijunassa, bussissa tai ratikassa.
Ihme kyllä, että en ole vielä paheksuvia/vaivaantuneita katseita kohdannut.

Ai niin, mä en ainakaan ole mitenkään ylpeä siitä kun imetän ja en usko yhtään joidenkin selittelyihin et nää itsensäpaljastelija-imettäjät olisivat tai tietoisesti hankkisivat huomiota.
Naurettavaa edes luulla noin.

Et varmasti juu mutta sä kuitenkin käytät harsoa,imetysvaatteita ilmeisesti...jos osasin blondina oikein lukea...
Toisin,kuin jotkut jotka istuvat junassa toisen miehen vieressä ja törkkivät ja tönivät siinä ensin toista kun ähertävät tissiä esiin niin,että huomio on taatu ja sitten se koko tissi otetaan viimein esiin ja aletaan asettaa vauvaa rinnalle..
Tollasta ruljanssia en ymmärrä :D

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24222598:
Et varmasti juu mutta sä kuitenkin käytät harsoa,imetysvaatteita ilmeisesti...jos osasin blondina oikein lukea...
Toisin,kuin jotkut jotka istuvat junassa toisen miehen vieressä ja törkkivät ja tönivät siinä ensin toista kun ähertävät tissiä esiin niin,että huomio on taatu ja sitten se koko tissi otetaan viimein esiin ja aletaan asettaa vauvaa rinnalle..
Tollasta ruljanssia en ymmärrä :D

Juu mä oon harjaantunu taitavaksi tässä. :D
Ensin vauva valmiiksi imetysasentoon, sitten harso ja sieltä alta sitten räpellän tissin (nännin) esiin. :D

Lisäksi istun syrjemmällä mihin saa vaunutkin, eli en kenenkään vieressä yleensä.

Mä mieluiten menen syrjään imettämään, mutta en vessaan tai mihinkään huonolle pallille nököttämään jos voi mukavasti sohvallakin istua. Se on kiva, jos kylässäki saa mennä johonki toiseen huoneeseen ees kohtuullisen mukavalle tuolille tai vaikka sängylle.

Mutta jos ei kehtaa kysyä, että voiko mennä...

Mut kehtaa sitten vilauttaa tissiä ja imettää (jopa ventovieraiden) muiden edessä.

[QUOTE="vieras";24221351]Nykyisin on muotia paljastaa kaikki, häpeää ei tunneta mistään.[/QUOTE]

Mä haluan ehdotomasti saada tietää, mikä "kaikki" siinä imettäessä oikein paljastuu? Itse imetin kummeilla vieraillessamme kaksikuista vauvaani - olohuoneessa. Ehdin syöttää hyvän tovin, ennen kuin kummitäti tuli lähempää katsomaan ja huomasi, että syötän. Eikä mulla ollut imetyspaitoja eikä -liivejä.

Huomaako kukaan muu, että näissä julki-imetystä mollaavissa ketjuissa pointti on aina siinä, että imettäjä on ollut lihava ja isorintainen? Kukaan ei koskaan vingu, että "nainen paljasti hoikan, ruskettuneen vatsansa paitansa helmaa nostaessaan ja tunki kiinteän, kauniin rintansa vauvan kitarisoihin asti." Saati kuvaile, millaisella otteella hän siitä piteli kiinni. Aina kyse on hyllyvästä, löllyvästä, valkoisesta... Osa on sitä mieltä, että julki-imetys sinänsä on ok, kunhan paljasta pintaa ei näy. Sopii minulle kyllä. Mutta lihavien ihmisten haukkuminen heidän imetystään mollaamalla on typerää.

Muutamille taitaa olla vaikeampi kestää elämän sitä realiteettia, etteivät kaikki ole kiinteitä ja ruskettuneita, kuin sitä varsinaista imetystä. Pelkäättekö te läskien tarttuvan katsomalla? Mä en kyllä ole ikinä sillä tavalla lihonut grammaakaan. Jos olen lihonut, sen eteen on pitänyt syödä ja laiskotella, ei niitä kiloja tuijottamalla kerry. Paitsi jos sitä tuijottamista harrastaa liian usein Mäkkärissä tai muussa ruokapaikassa, suu kun käy siinä samalla koko ajan. ;)

Mä en ole ikinä törmännyt tissiensä esittelijään, montakin imettäjää olen nähnyt ja vielä suurempi osa on varmaan jäänyt huomaamatta, juuri siksi, kun mitään ihmeellistä nähtävää ei ole esillä ollut. Mistä näitä läskitiessien inhoamisketjuja oikein tulee? Oli ap miten kauniisti asiansa muotoillut, siihenhän se ketju aina menee.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
[QUOTE="qwer";24222710]Mut kehtaa sitten vilauttaa tissiä ja imettää (jopa ventovieraiden) muiden edessä.[/QUOTE]

Kyllä mä mieluummin ottaisin tuntemattoman mun olkkarin sohvalle imettämään kuin yksin mun makkariin "piiloon" imettämään.

Musta on jotenkin naurettavaa, että naiset kouhkaa julki-imetyksen olevan sopimatonta, paljastelevaa ja jopa seksuaalista!
Yhdenkään, en yhdenkään miehen ole kuullut ikinä olevan tuota mieltä.
Tuntemani miehet eivät edes kiinnitä huomiota imetykseen, pitävät sitä täysin luonnollisena juttuna joka ei koske heitä.

Mikä hitto teitä vaivaa? :laugh:

Musta on jotenkin naurettavaa, että naiset kouhkaa julki-imetyksen olevan sopimatonta, paljastelevaa ja jopa seksuaalista!
Yhdenkään, en yhdenkään miehen ole kuullut ikinä olevan tuota mieltä.
Tuntemani miehet eivät edes kiinnitä huomiota imetykseen, pitävät sitä täysin luonnollisena juttuna joka ei koske heitä.

Mikä hitto teitä vaivaa? :laugh:

No mun pointti tuossa äsken oli se, että jos kehtaa imettää julkisesti, niin miten voi olla kehtaamisesta kiinni, että pyytää emännältä, voisiko poistua sivummalle hetkeksi.

[QUOTE="ihime";24221516]Voisko ap vastata tähän?! :attn:[/QUOTE]
Vastasin jo aiemmin. Eli miksi se pitää tehdä keskellä olohuonetta kaikkien katsoessa juuri siihen suuntaan (kun muuhunkaan suuntaan ei voi katsoa ellei sitten halua katsoa seinille). Miksei voisi mennä vähän syrjempään? Ja miksei voisi vähän peitellä paikkoja=? Eikä tässä tapauksessa vastaukseksi riitä se, että haluaa seurustella ja kotona olo on yksinoloa varten, koska eksi imetyssessio kesti muutaman minuutin, alle 5 min.

Josko se imettäjä on sinut itsensä, oman vartalonsa ja imettämisen kanssa, niin ehkä häntä ei haittaa tuontaivaallista, jos joku näkeekin hänen tissit/imettävänsä.
Ja kaippa imettäjä poistuisi muualle imettämään, jos huomaa vihaisia katseita muista kanssa olijoista. ;)

Ikävä kyllä lähtökohtaisesti ainakin itse ajattelen, että imetys on niin luonnollinen juttu, ettei minun tarvitse lähteä piiloon ruokkiakseni lastani. Eiväthän pulloruokkijatkaan pakene paikalta vauvoineen ja pulloineen naapurihuoneeseen sen vuoksi ettei kukaan vain näkisi kun lapsi syö.

Se että jollekin luonnollinen asia on etova, en voi mitään. Mutta en osaa lukea ajatuksia enkä todellakaan ala etukäteen jo piiloutumaan jos jotakuta sattuisi häiritsemään.

Kyllä se jolla on korvien välissä ongelmia tai ei osaa silmiään muualle suunnata, pitää osata avata suunsa ja kertoa asian laita, jottei tarvitse sitten naapureille kuiskia ja pitkin nettiä valittaa kun joku kehtaa imettää ja vieläpä JULKISESTI.

Vastasin jo aiemmin. Eli miksi se pitää tehdä keskellä olohuonetta kaikkien katsoessa juuri siihen suuntaan (kun muuhunkaan suuntaan ei voi katsoa ellei sitten halua katsoa seinille). Miksei voisi mennä vähän syrjempään? Ja miksei voisi vähän peitellä paikkoja=? Eikä tässä tapauksessa vastaukseksi riitä se, että haluaa seurustella ja kotona olo on yksinoloa varten, koska eksi imetyssessio kesti muutaman minuutin, alle 5 min.

Jos imetyssessio kesti alle viisi minuttia kerrallaan niin aika herkästä säkin alat silmiäsi pyörittelemään..

Jonkun mielestä on ihan luonnollista että persvako tai tissivako näkyy pukeutumisesta huolimatta. Musta ei.

Joo, imettäminen on mun mielestä ihan luonnollista, mutta mä halusin aikanani rauhoittaa sen hetken vauvalle ja imetin yleensä jossain sivummalla, jos mahdollista. Ehkä mä en ole kovin estoton muutenkaan, mutta en kokenut oloani mukavaksi vieraiden ihmisten seurassa paidannapit auki.

Kukin tyylillään.

Mulle imetys on aina ollut mun ja vauvan välinen juttu, ei siihen ole yleisöä tarvittu. Kukaan ei kokenut ongelmana sitä jos oli meillä vierailulla ja minä poistuin makkariin imettämään, samoin kylässä mulle annettiin mahdollisuus imettää makkarin sängyllä. Ei siellä toisessa huoneessa koskaan kovin jänniä juttuja sillä aikaa puhuttu, kuuluihan ne puheet hyvin viereiseen huoneeseen. Samalla se imetyshetki pötköttäen oli mukavan rentouttavaa kun sai olla rauhassa vauvan kanssa. :)

Mulle imetys on aina ollut mun ja vauvan välinen juttu, ei siihen ole yleisöä tarvittu.

Niin mä olen myös mieltänyt imettämisen aina vauvan ja äidin väliseksi tavallaan intiimiksi hellyyshetkeksi (vaikkei siihen mitään seksuaalista liittyisikään).

Imettämisen vertaaminen pelkkään ruokailuun on mielestäni sama kuin jos 2 aikuista rakastavaista syöttäisi sylikkäin toisiaan jossain kahvipöydässä tai kahvilassa siinä samalla toisilleen leperrellen ja väittäisi että heiltä kielletään seurassa syöminen, jos joku pitää tätä semmoisena toimintona, joka soveltuisi paremmin yksityisempiin tilanteisiin. Siis joo, kyllähän siinäkin syödään, mutta...

[QUOTE="vieras";24223550]Niin mä olen myös mieltänyt imettämisen aina vauvan ja äidin väliseksi tavallaan intiimiksi hellyyshetkeksi (vaikkei siihen mitään seksuaalista liittyisikään).

Imettämisen vertaaminen pelkkään ruokailuun on mielestäni sama kuin jos 2 aikuista rakastavaista syöttäisi sylikkäin toisiaan jossain kahvipöydässä tai kahvilassa siinä samalla toisilleen leperrellen ja väittäisi että heiltä kielletään seurassa syöminen, jos joku pitää tätä semmoisena toimintona, joka soveltuisi paremmin yksityisempiin tilanteisiin. Siis joo, kyllähän siinäkin syödään, mutta...[/QUOTE]

Mutta sehän on vain söpöä, jos vastarakastuneet syöttävät toisiaan :) Mitenkäs, jos seurueessanne olisi kaulasta alaspäin halvaantunut henkilö? Olisiko liian intiimiä, jos tämän puoliso syöttäisi tätä ja mahdollisesti pitäisi tämän päätäkin samalla hellästi paikallaan?

Rinnastus on mielestäni aiheellinen, koska vauvaparka ei välttämättä edes tiedä mitään muuta tapaa jolla se voisi syödä kuin rinnan imemisen. Toki vauva saa samalla läheisyyttä, mutta voin vakuuttaa että meidän vauvalle ainakin se vatsan täyttyminen on tärkein juttu imetyksessä. Jos muuta väittäisin, tulisin epäsuorasti vihjanneeksi, että pulloruokittujen lasten tunne-elämä olisi jotenkin köyhempää kuin imetettyjen, ja sitä minulle tuskin annettaisiin palstalla anteeksi...

[QUOTE="jojo";24222730]Mä haluan ehdotomasti saada tietää, mikä "kaikki" siinä imettäessä oikein paljastuu? Itse imetin kummeilla vieraillessamme kaksikuista vauvaani - olohuoneessa. Ehdin syöttää hyvän tovin, ennen kuin kummitäti tuli lähempää katsomaan ja huomasi, että syötän. Eikä mulla ollut imetyspaitoja eikä -liivejä.

Huomaako kukaan muu, että näissä julki-imetystä mollaavissa ketjuissa pointti on aina siinä, että imettäjä on ollut lihava ja isorintainen? Kukaan ei koskaan vingu, että "nainen paljasti hoikan, ruskettuneen vatsansa paitansa helmaa nostaessaan ja tunki kiinteän, kauniin rintansa vauvan kitarisoihin asti." Saati kuvaile, millaisella otteella hän siitä piteli kiinni. Aina kyse on hyllyvästä, löllyvästä, valkoisesta... Osa on sitä mieltä, että julki-imetys sinänsä on ok, kunhan paljasta pintaa ei näy. Sopii minulle kyllä. Mutta lihavien ihmisten haukkuminen heidän imetystään mollaamalla on typerää.

Muutamille taitaa olla vaikeampi kestää elämän sitä realiteettia, etteivät kaikki ole kiinteitä ja ruskettuneita, kuin sitä varsinaista imetystä. Pelkäättekö te läskien tarttuvan katsomalla? Mä en kyllä ole ikinä sillä tavalla lihonut grammaakaan. Jos olen lihonut, sen eteen on pitänyt syödä ja laiskotella, ei niitä kiloja tuijottamalla kerry. Paitsi jos sitä tuijottamista harrastaa liian usein Mäkkärissä tai muussa ruokapaikassa, suu kun käy siinä samalla koko ajan. ;)

Mä en ole ikinä törmännyt tissiensä esittelijään, montakin imettäjää olen nähnyt ja vielä suurempi osa on varmaan jäänyt huomaamatta, juuri siksi, kun mitään ihmeellistä nähtävää ei ole esillä ollut. Mistä näitä läskitiessien inhoamisketjuja oikein tulee? Oli ap miten kauniisti asiansa muotoillut, siihenhän se ketju aina menee.[/QUOTE]

Kyllä mä olen nähnyt myös lihavia imettämässä harson suojissa, ns. oikeaoppisesti. Ei haittaa yhtään.
Enkä suinkaan tarkoita että se lyllyrintainen julki-imettäjä olisi aina erityisen läski, mutta perusmamma näyttää aina olevan sellainen vähän löllyvä, ns. rupistunut, etenkin ne yksilöt jotka sortuu tähän showimetykseen.

Tulee varmaan siitä kun sellaisen itse kohtaa, ei se vaan ole kaunis näky.

Ihan otsikon kysymykseen: Koska mä en ainakaan olisi jaksanut juosta syrjemmälle 20-30 kertaa päivässä, arvuuttelemaan, että maistuisikohan sille nyt vai ei. Ja jos ei maistunut niin juostiin sinne nurkan taakse ihan turhaan ja se alkaisi kyllä pitemmän päälle vituttamaan. Olisi imetys voinut loppua lyhyeen jos pitäisi aina keskeyttää keskustelut, jättää kauppareissu kesken tmstmstms jotta lapsi saisi ruokaa, kun voi ihan hyvin jatkaa keskusteluaan, jatkaa kauppareissua, lukea lehti loppuun, juoda teekupponen kahvilassa tms ja *samalla* imettää. Koska siinä ei myöskään ole mitään vikaa jos imettää julkisesti.

Miksi tehdä elämästä hankalaa kun siitä voi tehdä helppoa?

Yhteistyössä