paras kaupan shampoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistakaa, että jos päänahan kanssa on jotakin ongelmia (esim. hilseily, kuivuus, liiallinen rasvoittuminen) avun saa nopeimmin ja edullisimmin vinkkien kera apteekista!

No Lorealin tuotteet (Elvital) lienee idioottivarmoja markettivalintoja kun konserni kehittää niitä selektiivisiä sarjoja kans. Eli mikä tulee kampaamosarjaan uutuutena kopioidaan hyvin luultavasti halvempana versiona markettiin.

pantenessa ja fruktiksessa on molemmissa sitä silikoni hässäkkää. näin sanoi minulle kampaaja. en oo sitten enää niitä viitsinyt ostaa jos ne oikeasti tekee huonoa hiuksille. wella on kyllä tosi hyvä.

Yksi vesiliukenemattoman silikonin kauppanimistä on Dimethicone ja siähän löytyy melkein kaikista kaupan shampoista ja hoitoaineista.

XZ:ssa ja Herbinassa sitä ei ole ja nämä ovat myös kotimaisia. Wellan shampoossa ei ole silikonia mutta hoitoaineessa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Looris:
Miten mulla on sellanen mielikuva, et Pantenen sampoissa on silikonia ei Fruktiksen?!?

Fruktiksessa on hedelmävahaa, ihan yhtä kakkaa ainetta :D

Hius on kuollutta ainesta. Eli ei tee silikoni tms. yhtään pahaa. Miten laittaa hiuksia, jotka ovat ohut ja liukas häntä, kun kampaamon shampolla pesee?

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
miten teillä on varaa ostaa kampaamon kalliita tuotteita? :o

Mä haen hairstorelta useamman pullon kerralla (saa halvemmalla niin), niin ei se tuu juurikaan kalliimmaksi kun kaupan aineet, varsinkaan hoitoaineen osalta, koska kampaamoainetta saa laittaa niin paljon vähemmän ja saa saman vaikutuksen.

Höh, juuri kun lueskelin näitä juttuja niin tarkistin ja huomasin nyt että tänään ostamassani Schwarzkopfin Gliss Liquid Silk Gloss Conditioner-hoitoaineessa onkin semmosta ainetta kuin dimethiconol, joka on veteen liukenematon silikoni. Hommasin sen huolettomasti ihan vaan siksi että olen pitkään ollut täysin ilman hoitoaineita ja sen näkee. Täten jos kerran silikonien haittapuoli on juuri hiusten ravitsemisen estyminen, en menetä mitään koska en niitä ravitsekaan.

Onneksi en ole vielä ehtinyt käyttää sitä kun tänään ostin, joten huominen hiusten värjäys ei haittaannu. :)

Mä olen tykästynyt XZ:n tuuheuttavaan shampooseen, se hoitoaine on kans hyvä. Olen jo kauan käyttänyt XZ-tuotteita vaihdellen. Välillä kokeilen jotain muuta, kunnes palaan taas tähän vanhaan, tuttuun ja turvalliseen sarjaan :)

Käytän XZ hilseshampoota, joka on ihan ok. Silloin tällöin Elvitalin 2 in 1 shampoita. Pidin tosi paljon Garnier Fructisin siitä tuubimallisesta hoitoaineesta pohjoismaisille hiuksille, tms. Valitettavasti sitä ei meinaa löytyä oikein mistään. Muuten sitten mitä sattuu ostamaan. Esim. Lidlin shampoot ja hoitoaineet on ihan hyviä, ei mitään vikaa.

Pantenesta ja jostain Pirkka shampoosta on tullut armoton hilse ja päänahan kutina.

Käytetään yleensä hairstoren shampoita, mutta välistä ostetaan ihan head&shouldersia. Menthol ja eukalyptus, eli tällaiset päänahkaa virkistävät hilseshampoot tuntuu oikesti hyvältä päänahassa ja poistavat sitä hilsettäkin.

Tykkäisin kovasti omenashampoosta, mutta sitä ei nykyään tehdä kuin lapsille. Sieltä hairstoresta saa kyllä yhtä lajia. Omenan tuoksu on vaan niin ihana, mutta oma pää on liian rasvainen lasten shampoolle.

silikonipaskaa :x

suomalainen koivushampoo ja hunajahoito..

Kysyin mun kampaajalta viimeksi, että miksi ei saisi olla silikonia kun kerran se tekee hiuksista hyvän tuntuiset. Niin se mietti tovin ja sanoi, että ei oikein keksi mitään syytä. Että kaikessahan silikonia nykyään on. Mulla on jopa meikinpoistoaineessa vaikuttava aine silikoni.

En sitten tiedä, kukin päättää oman mielensä mukaan mutta mun hiuksille "silikonipaskat" on parhaita. Eli paskaa yhdelle, toiselle ainoa oikea. Mut en lähtis sun valitsemia toisaalta paskaksi sanomaan vaikken itse valitsisikaan hyllystä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko;11933814:
sunsilk.jpg

Tämä on minullakin toiminut.
On meinaan ainut joka ei tee todella pitkiä paksuja ja vielä värjättyjä hiuksiani hampuksi.
Olen kokeille lähes kaikki kaupan muut tuotteet (ne joissa ei siis silikonia) ja ei tehoa minun karvaiseen päähäni muut kuin tuo :)

kaupan shampoista esim juuri Elvitalit-en erityisemmin pitänyt,XZ käsitellyille hiuksille,se tyrnishampoo ja hoio on ihan ok, Franck Provostiakin testanut,mutta lahjoitin anopille, viimeisin mikä oli ihan ok markettishampooksi on tämä SunSilk värjätyille hiuksille-punainen pullo-koostumus mukava ei liian lirua ja hiukset oli ihan hyvät-tosin käytin kampaajan hoitovaahtoa,mulla värjätyt luonnonkiharat jotka karheat, LV kosteuttava shampoo myös ok,ja taas kampaajan hoitoa.

Aikoinaan tuli paljon käytettyä markettishampoita ja vaihdeltua niitä usein,niin päänahka meni tosi huonoon kuntoon-hilseili ja tuli semmoisia "laattoja" mitkä sitten irtosi:/ sen jälkeen suhtautunut varauksellisesti marketti shampoisiin.

Nyt tuo swartzkoffin (miten se kirjoitettiinkaan) gliss herätti kiinnostuksen,jos siinä olisi joku karheille/värjätyille hiuksille.

Hairstoresta tulossa minullekkin paketti,kun siellä alessa oli hyviä tajouksia!!!

Kysyin mun kampaajalta viimeksi, että miksi ei saisi olla silikonia kun kerran se tekee hiuksista hyvän tuntuiset. Niin se mietti tovin ja sanoi, että ei oikein keksi mitään syytä. Että kaikessahan silikonia nykyään on. Mulla on jopa meikinpoistoaineessa vaikuttava aine silikoni.

En sitten tiedä, kukin päättää oman mielensä mukaan mutta mun hiuksille "silikonipaskat" on parhaita. Eli paskaa yhdelle, toiselle ainoa oikea. Mut en lähtis sun valitsemia toisaalta paskaksi sanomaan vaikken itse valitsisikaan hyllystä...

Näin juuri.

Silikoneista ei ole mitään haittaa, paitsi sillon, jos sitä joutuu isoina määrinä päänahkaan. Silloin voi ehkä tukkia jotain huokosia siellä. Mutta siis kuolleessa hiuskudoksessa siitä ei ole mitään haittaa, jos se tuntuu hyvältä omalle hiukselle.

Itsellä ainakin silikonituotteet on ainoat, jotka tekee pitkistä hiuksista helpostikammattavat. Ja koska mulla on niin paksut hiukset, niin en jaksa oikeesti tapella niiden kanssa montaa tuntia suihkussa käynnin jälkeen.

Toisaalta mä käytän Hennaa hiuksen värjäykseen ja se kertyy samalla tavalla hiuksen pintaan kuin silikoni :P Ja Hennasta tosi monet ammattilaisetkin kehuu, että miten hiuksista tulee niin hyväkuntoiset. Hiusten "meikkausta" yhtä kaikki. Kuollutta kudosta ei voi ravita tai korjata muuten kuin "meikkaamalla".

Fructis todellakin on silikonimössöä, pilaa pidemmällä käytöllä hiukset, vaikka pesun jälkeen tuntuvatkin ihanilta ja pehmeiltä.

Tosin aika vasta alettiin kaupoissa myymään fructiksen silikonitonta shampoota ja hoitoainetta, suosittelen niitä jos haluaa kyseistä merkkiä käyttää.

Yhteistyössä