Karppaus on tällä hetkellä muotivillitys. En jaksa mitenkään uskoa, että joku karppi menee siitä pilalle, että syö juhlissa vähän hiilareita. Joku allerginen voi saada pahat oireet ja se on asia erikseen. Mutta ei jokaiselle tarvii alkaa tehdä erikseen ruokia sen mukaan mikä kenellekin kelpaa. Itse esim. en pidä voileipäkakun mausta. Voinko siis seuraavissa juhlissa vaatia itselleni jotain parempaa syötävää sen takia, että olen nirso, enkä pidä kaikista ruuista?
Mulla on allergian takia ruokarajoitus, mutta en siltikään ikinä oleta saavani erikoistarjoilua. Tutuimmat yleensä huomioi sen ja jos eivät huomioi, voin olla syömättäkin tekemättä siitä sen isompaa numeroa. Lisäksi olen aika nirso, mutta ymmärrän silti olla vaatimatta vain minulle kelpaavia herkkuja toisin kuin näköjään moni karppaaja tässä ketjussa. Jos joku tarjottava ei ole mun mieleen, jätän syömättä, enkä vedä hernettä nenään. Jokainen tarjoaa mitä haluaa ja on hienoa, jos joku huomioi allergiasta johtuvat erityisruokavalion. Muut kotkotukset saa jättää omaan arvoonsa.