Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea pojallesi ripille pääsystä! :) Oon samoilla linjoilla rollolainen sun kanssa, en mäkään alkaisi erikseen karppaajille tai muille "laihduttajille" mitään tekemään. Syökööt mitä pystyy :)

ja kun tiedän sen etä vaikka ei sisko olis karpannut ei olis siltikää syönyt voileipäkakkua, koska inhoaa sitä, ei hän olsi myöskään syönyt poropiirakka, koska ei tykkää porosta. En mä voi jokaisen ihmisen toiveita laitta tarjolle.

Mikset voinu tehä sitä broilerisalaattia ilman riisiä? Ois helpottanu sunki töitä, ku ei ois riisiä tarvinu keittää? Vai vittuillessasiko laitoit riisit sekaan, ettei karppaaja vaan saa mitään tarjottavista?

[QUOTE="vieras";24217102]Mikset voinu tehä sitä broilerisalaattia ilman riisiä? Ois helpottanu sunki töitä, ku ei ois riisiä tarvinu keittää? Vai vittuillessasiko laitoit riisit sekaan, ettei karppaaja vaan saa mitään tarjottavista?[/QUOTE]

minä teen aina broilersalaatin joko riisin tai pastan kera, en alita salattiin muuta kuin broileria, riisiä/pastaa, herne-maissipaprikaa. ei tästä oikin riisejä osli voinut poiskaan jätätä. Sit siinä oli vielä kermaviiliä.

Ei ole erityisruokavalio, ei. Mutta samalla tavalla eivät uskontoon perustuvat ruokavaliot tai kasvissyöntikään ole erityisruokavalioita.

Tosin kasvissyöjä ei voi kivuitta syödä lihaa, mutta en minäkään voi ruisleipää vetää ilman että vatsa tulee pirun kipeäksi. Muslimit varmaan voisivat kyllä syödä sikaa ilman oireita.

• Tykkää
Reactions: pietu-
[QUOTE="vieras";24217102]Mikset voinu tehä sitä broilerisalaattia ilman riisiä? Ois helpottanu sunki töitä, ku ei ois riisiä tarvinu keittää? Vai vittuillessasiko laitoit riisit sekaan, ettei karppaaja vaan saa mitään tarjottavista?[/QUOTE]

eipä se riisin keitto nyt kovin vaikeaa ole, mulla ainkin asminiriin pusin kyljeääs lukee, etä valmisa 15 minuutissa, eihän sen keitto mitään avaruustiedettä ole.

[QUOTE="Lissu";24217069]Mutta ihan vinkkinä... karppieväiksi olisi riittänyt vaikkapa leipäjuusto (esim. cocktail-tikussa oliivin kanssa tarjottuna jos haluaa juhlavamman) tai pähkinäsekoitus jossain kivassa pikkukulhossa.[/QUOTE]

Juuri näin. Mutta kun jotkut periaatteessa eivät halua huomioida läheisiään, niin minkäs tekee. Vaikka sanookin tuovansa omat eväät, niin olisihan se ilahduttanut, kun olisi ollut vaikka leipäjuustoa tarjolla.

minä teen aina broilersalaatin joko riisin tai pastan kera, en alita salattiin muuta kuin broileria, riisiä/pastaa, herne-maissipaprikaa. ei tästä oikin riisejä osli voinut poiskaan jätätä. Sit siinä oli vielä kermaviiliä.

Ai kun AINA teet niin nyt ei voinu millään tehä poikkeusta. Vittumainen ihminen. Mikä salaatti se semmonen on, jossa ei mitään tuoretta oo?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24217073:
ymmärrän kyllä et kypsyttää, jos kerran sanotaan et tuo omat eväät, ei tarvii häntä varten tehdä, ni miks sitten itkeä jälkeenpäin?

toisaalta luulis et tunnet siskos sen verran hyvin et olisit osannut odottaa jotain tällaista?

Peesi tähän. Mutta noin muuten karppiruoka on mun mielestäni niin helppo juttu, että sellaisen vääntää käden käänteessä eikä vaadi mitään erikoisvalmisteita (kaurakermoja tms) kuten jotkut muut ruokavaliot.

Minä karppaan mutta ei tulisi mieleenkään että juhlissa vaatisin omia tarjottavia. Ellei ole mitään mitä haluan syödä, en sitten syö ja ihan hyvillä mielin olen juhlissa ihan normaalilla ruokavaliolla, pidänhän muutenkin sillon tällön hiilaripäiviä. Mutta mulla ei oo monessa muussakaan asiassa tiukka nuttura, lapsetki saavat kaakaota ja tikkarin käteen alle 1v.

Se on ongelma että kenenkään ei ole pakko kaikkien oikkujen perässä juosta. Voi tota nirsoilun määrää!

Niin kai, jokainen tyylillään.. Ymmärrän hieman jos näin tekee jollekin kissan omistajan kaverin kaimalle, mut kyseessä oma sisko. Ei kai jaksa vaivaa laittaa joku karppiherkku pöytään.. Kananmunastakin saa tehtyy vaikka mitä, ei edes kallista..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24217152:
Peesi tähän. Mutta noin muuten karppiruoka on mun mielestäni niin helppo juttu, että sellaisen vääntää käden käänteessä eikä vaadi mitään erikoisvalmisteita (kaurakermoja tms) kuten jotkut muut ruokavaliot.

Onhan se toki helppoa tehdä, mutta jos alkaa huomioimaan kaikenmaailman nirsoilut ja laihduttelut, sais leipoa kyllä koko viikon ennen juhlia :D

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
[QUOTE="niina";24217144]Juuri näin. Mutta kun jotkut periaatteessa eivät halua huomioida läheisiään, niin minkäs tekee. Vaikka sanookin tuovansa omat eväät, niin olisihan se ilahduttanut, kun olisi ollut vaikka leipäjuustoa tarjolla.[/QUOTE]

Joskus noissa erikoisruovaliolla olevissa vieraissa on vaan sellainen ongelma, että sitä samaa "erikoisruokaa" ottavat muutkin. Voi olla ihan kustannuskysymyskin hommata leipäjuustoa yhdelle tai hommata sitä 30:lle.

[QUOTE="vieras";24217157]Myös mulle sisarukset on niin rakkaita, että olisin voinut yhden päivän olla karppaamatta, siihen en olisi kuollut.[/QUOTE]

Jotkut kyllä saa melkoiset mahavaivat äkillisestä hiilaritankkauksesta.

Mutta, kun kerran oli omat eväät luvannut ottaa mukaan, niin turhaan sisko valittaa. Ja on kyllä huonoa käytöstä mennä facebookissa valittamaan toisen juhlien tarjoiluista, vaikka tarjoilut olisi olleet millaiset.

[QUOTE="vieras";24217150]Ai kun AINA teet niin nyt ei voinu millään tehä poikkeusta. Vittumainen ihminen. Mikä salaatti se semmonen on, jossa ei mitään tuoretta oo?[/QUOTE]

Joo eipä kyllä mikään salaatti ole tommonen vaan joku risotto.

Onhan se toki helppoa tehdä, mutta jos alkaa huomioimaan kaikenmaailman nirsoilut ja laihduttelut, sais leipoa kyllä koko viikon ennen juhlia :D
En mä ole joutunut. Ja lähisuvussa ollut myös todella vaikeita moniallergisia, kasvissyöjää, laktoositonta, sipulitonta ja ties mitä. Eihän tarkoitus olekaan, että kaikki tarjottavat olisi näitä erikoisruokavaliolla oleville sopivia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24217171:
Joskus noissa erikoisruovaliolla olevissa vieraissa on vaan sellainen ongelma, että sitä samaa "erikoisruokaa" ottavat muutkin. Voi olla ihan kustannuskysymyskin hommata leipäjuustoa yhdelle tai hommata sitä 30:lle.

No leipäjuusto oli vain esimerkki... esim. pähkinäsekoitus tai täytetyt kananmunanpuolikkaat on muita vaihtoehtoja ja eihän niissä ole kuin mielikuvitus rajana.

Yhteistyössä