Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Jotne en tenhnty väärin kun en tehnyt siskoleni karppiruokaa, kun oli pojan ripppijuhlat. Ja jos on tarjolla lohi ja kinkkuleipiä, nisät vo karppi syödä ne päällise ja jättää leivän syömätä. Myös kakusta hän voi mielstäni syödä kermat ym, samoin vioileipäkakusta ne majoneesit ja koristeet. Myös broilersalalista hän olis voinut jättää ne riisit syömättä. poropiirkastakin olsi voinut syödä vain sen porotäytteen.

No minun mielestäni olisi ollut huomattavasti fiksumpaa ja helpompaa tehdä siskolle valmiiksi pieni annos karppiruokaa kuin pistää sisko nyppimään riisinjyvät eroon salaatista..

[QUOTE="mimi";24216948]No miten ne juhlat muuten meni?[/QUOTE]

Hyvin menivät. Poikakan ei pyörtynyt, vaikka edellisenä päivänä olin ihan varma että pyörty konfirmaatiossa. Edellisne päivän hajoituksissa hänelel oli tullut paha olo. Oli niin komea mustassa puvusssan <3
Ruoka riitti, kakku meni kokonaan, muita jäi ja nitä on sit syöty tänäänkin. Broilersalaattia ei kukaan uskaltanut ottaa.

[QUOTE="vieras";24216957]No minun mielestäni olisi ollut huomattavasti fiksumpaa ja helpompaa tehdä siskolle valmiiksi pieni annos karppiruokaa kuin pistää sisko nyppimään riisinjyvät eroon salaatista..[/QUOTE]

no itse hän sanoi ottavansa omat eväät. En tosin katsonut söikä eväitä, kun piti seurustella kaikkein vieraiden kanssa

Hankalia noi ruokavaliojutut, kun eivät ole varsinaisia allergioita. Viime viikonlopun juhlissa oli pari karppaajaa, mutta söivät samaa kuin muutkin tai kuten ap ehdotti, valikoivat vähän. Jos olisivat etukteen ilmoittatuneet, olisi kai pitänyt tehdä heille jotain omaa kuten kasvissyöjille, maitoallergiselle, mauste/soija-allergiselle ja kala-allergiselle. Hankalaa vaan, jos erityisruokavalioita on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24216991:
Jos aikoi ottaa omat eväät, niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa. Vai...?

ei mutne mua harmitta se että sitten facebokissa kehtaa valitttaa etei maha tullut täyten herkusita, hän NIMENOMAAN tiesi mitä on tarjolla ja sanoi ottavans aomat eväät.
Kukaan karppikaan ei kuole jos yhden kerran syö esim ruislkeivän jossa on graavilohta tai savukinkkua

se kala-allerginne voi kuola sihen kalaleipään, mutta hiilihydraatti ei ole krpillekaan kuolemaksi, silloin täläin syötynä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä oon kyllä sanaton... Olis se "karppiruoka" varmaan mennyt muillekin, niin miksi ei sitten joku tarjottavista olis voinut olla sellaista?

Ja jännä, kun mun sisko, ja myös muut läheiset on mulle sen verran tärkeitä että ihan mielelläni otan huomioon erityisyydet ruokavaliossa.. Sehän olis vaan mielenkiintoista tehdä jotain "erityistä".

Mä oon kyllä sanaton... Olis se "karppiruoka" varmaan mennyt muillekin, niin miksi ei sitten joku tarjottavista olis voinut olla sellaista?

Ja jännä, kun mun sisko, ja myös muut läheiset on mulle sen verran tärkeitä että ihan mielelläni otan huomioon erityisyydet ruokavaliossa.. Sehän olis vaan mielenkiintoista tehdä jotain "erityistä".

Eihän me oltais sit rippijuhlissa voitu syuödä MITÄÄN HYVÄÄ. Vain jotkain vihreitä salaatteja. meinsin ensin tehdä rippijuhliin lohikeiton, mut sitäkään sisko ei olsi voinut syödä.

Oikeesti..minä, minä, minä. Olisko ollut ihan mahdotonta olla mukava ja huomaavainen sitä siskoa kohtaan? Ja et taida ihan perillä olla karppiruuasta, vaikka en itse sitä noudata niin tiedän että ne ruuat ovat todella monipuolisia. Yksi pieni piirakka ei olisi varmaan taloutta kaatanut?

No mulle lapsuudenperheeni jäsenet ovat niin tärkeitä, että haluan myös heidän viihtyvän perheemme juhlissa. Mikä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että teen jokaikiselle jotain tarjottavaa. Ihan sama, onko kyse erityisruokavaliosta tai muusta.

Eihän me oltais sit rippijuhlissa voitu syuödä MITÄÄN HYVÄÄ. Vain jotkain vihreitä salaatteja. meinsin ensin tehdä rippijuhliin lohikeiton, mut sitäkään sisko ei olsi voinut syödä.

No siinä olet oikeassa että karppaus ei ole erityisruokavalio ja jos sisko itse sanoi tuovansa omat eväät, niin turha sitten narista tarjoiluista.

Mutta ihan vinkkinä... karppieväiksi olisi riittänyt vaikkapa leipäjuusto (esim. cocktail-tikussa oliivin kanssa tarjottuna jos haluaa juhlavamman) tai pähkinäsekoitus jossain kivassa pikkukulhossa.

ymmärrän kyllä et kypsyttää, jos kerran sanotaan et tuo omat eväät, ei tarvii häntä varten tehdä, ni miks sitten itkeä jälkeenpäin?

toisaalta luulis et tunnet siskos sen verran hyvin et olisit osannut odottaa jotain tällaista?

Kyllä mä tekisin jonkun karppiystävällisenkin vaihtoehdon. Etenkin jos oma sisko olis karppaaja. Ei toki kaiken tarvi olla mut edes joku mitä voi syödä. Esim. broilerisalaatti (ilman riisiä tai makaronia) ja vaikka leipäjuustoa sokerittomalla lakkahillolla. Minusta ihan normaaleja tarjottavia muutenkin ja sopii myös karppiruokavalioon.

Mua ärsyttää sekin, että asiaa ei voi yhtään huomioida vaikka kerran asian tietää eikä se mielestäni ole mikään ongelma. Itse en karppaa enää mutta se on oikeasti toimiva laihdutuksessa ja joillekin tulee hiilareista vaan paha olo. Kyllä mä itsekin huomaan turvotuksen sen jälkeen kun on syönyt enemmän hiilareita.

Yhteistyössä