Mikä siinä on, ettei vieraita mukuloita voi laittaa kotiin sillon, kun itse syödään!!

  • Viestiketjun aloittaja todella kiukkuinen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eipäs muuten olekaan... ;) Mikä saa sen susta tuntumaan siltä? Kerro toki mullekin! =) Itse olet provo, kun sitä pitää hokea joka väliin.
No hei eka palstalla haukutaan kun ollaan niin kitsaita, ettei mehulasiakaan voi naapurin lapselle tarjota. Nytkö vieraanvaraisuuskin on pahasta? On se kummaa porukkaa kun kaikin päin on väärinpäin. Eiköhän tää todella ole provo.
 
"Vieras"
Haastat siis riitaa? :D Aika skeidaa sellainenkin... Missä totesin, etten ole sanonut? ;)

Mutta antaa olla, ei tänne tunnetusti voi mitään kirjoittaa... :D Koitan nyt rauhottua ja keksiä jonkun tavan päästä tästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen naapurin kanssa. ;) Peace vaan teillekin. :D
Jos olet jo pyytänyt lastasi kieltäytymään ruoasta, eikä hän sitä osaa tehdä, niin eiköhän se vika ihan silloinkin ole siellä teidän päädyssänne. Läksytäs sitten vaan lastasi. Voi tosin olla, että hän haluaa mieluummin syödä naapurissa, jos tykkääkin naapurin äidin pöperöistä enemmän.
 
Hah hah
Jos et tykkää siitä, että lapsesi syö naapurissa .. sanot TIETENKIN sille lapsellesi, että jos jotain tarjotaan niin kieltäytyy kohteliaasti ja sanoo, että syö kotona.. Ihan kohteliasta naapurin emännältä tarjota myös vieraalla.
 
.........
[QUOTE="Vieras";24208881]Jos olet jo pyytänyt lastasi kieltäytymään ruoasta, eikä hän sitä osaa tehdä, niin eiköhän se vika ihan silloinkin ole siellä teidän päädyssänne. Läksytäs sitten vaan lastasi. Voi tosin olla, että hän haluaa mieluummin syödä naapurissa, jos tykkääkin naapurin äidin pöperöistä enemmän.[/QUOTE]

& tämäkös sinua ap pelottaa!
 
a.p.
[QUOTE="vieras";24208869]No hei eka palstalla haukutaan kun ollaan niin kitsaita, ettei mehulasiakaan voi naapurin lapselle tarjota. Nytkö vieraanvaraisuuskin on pahasta? On se kummaa porukkaa kun kaikin päin on väärinpäin. Eiköhän tää todella ole provo.[/QUOTE]

Sori, en ole moista ketjua nähnytkään.. :ashamed: Olen siis sittenkin se huono äiti... :'(
 
Jos et tykkää siitä, että lapsesi syö naapurissa .. sanot TIETENKIN sille lapsellesi, että jos jotain tarjotaan niin kieltäytyy kohteliaasti ja sanoo, että syö kotona.. Ihan kohteliasta naapurin emännältä tarjota myös vieraalla.
Tätä mieltä minäkin olen.
Meilläkin on perussääntö, jotta kaikki jotka paikalla kun ruoka-aika, myös syövät.
Jos joku ei toivo lapsensa meillä syövän, sanokoon siitä sitten minulle tai opettakoon lapsensa itse sanomaan.
:)
 
Kyllä voit lapsen kanssa sopia, ja kiittää naapuria jos haluat, tai opettaa lapsen kiittämään. Ja ei minusta syytä suuriin tunteisiin tai hämminkiin? Mukava naapuri minusta.
 
"maria"
Ei voi ymmärtää kuinka joku tekee tollasestakin ongelman,tuskin se ap:n lapsi siellä joka päivä on syömässä. Mun mielestä naapuri teki kohteliaasti ja oikein kun tarjosi ruokaa.Varmaan ap:n lapsella alkoi jo nälkä olla. Me pienenä syötiin naapureilla jos heillä sattu oleen ruoka-aika ja toisinpäin. ainoostaan yksi perhe ei koskaan tarjonnut vaan heidän lapsia joutu jossain huoneessa odottamaan kun syövät,se oli hölmön oloista ja kiusallista kun ruoan tuoksu tuli nenään.

Hankkikaa oikeita ongelmia....huh huh en jaksa ymmärtää.... en sitten millään....Meillä tarjotaan vieraille ruokaa ja en revi ongelmaa jos mun poika on jossain saanut syödäkseen...
 
a.p.
& tämäkös sinua ap pelottaa!
Tai sitten mua pelottaa hurjat palstamammat, jotka hakee jo numeroa paikalliseen lastensuojeluun ja vaatii lasta pois, kun olen niin huono äiti, kun en osaa lapselle mieleistä ruokaakaan laittaa, vaan lapsi tykkää naapurin pöperöistä. :D ;)

Btw, kuka uskaltaa väittää, etteikö se sama sapuska omassakin lapsuudessa maistunut kylässä paljon paremmalle? :whistle:

Mutta kiitos teille, alkaa jo kiukku laantua ja ennemminkin naurattaa koko häly!
 
4 lasta
Mä en ikinä tarjoa vieraille lapsille ruokaa JOS SIITÄ EI OLE ERIKSEEN SOVITTU. Ihan jo sen takia, että sitä ruokaa on yleensä vaan oman perheen tarpeiksi eikä riittäisi yllätysvieraiden ruokintaan.
 
mopzzarella
Meillä taas naapurin lapsi lampsii jääkaapillemme kuin omalleen. Olen joutunut monesti kieltämään ja viimeksi annoin jo kovemman ukaasin. On harvinaisen ärsyttävää syödä, kun naapurin lapsi katselee ruokia ja toteaa nälkäisenä:" just ois minun herkkuruokaa". Pelisäännöt on sovittu vanhempian kanssa. Lapset syövät kotona. Tälle kuitenkin maistuisi "tupla-annos" meillä. On sovittu, että satunnaisesti voidaan tarjota ruoka meillä ja päin vastoin myös heillä. Minua tilanne ahdistaa- olen ohjannut vieraan lapsen pihalle leikkimään ruokailumme ajaksi.
 
Oletko itse sopinut asian lasten vanhempien kanssa? Mietitkö koskaan, miltä siitä vanehmmasta saattaa tuntua tai miettinyt asiaa sen pidemmälle? Esim. tuleeko se lapsi tosiaan teille sen takia, että se ei kotona saa ruokaa? Ymmärrän toki sen, että se kuuluu hyviin tapoihin tarjota tai jopa jossain kolkassa "perinteisiin", mutta nyt kun itse meitin, mitä ajatuksia asia minussa herättää, mietin asiaa varmaan toiselta kantilta aikanaan, kun meillä alkaa käydä lapsen kavereita ruoka-aikaan... Tähän mennessä kun niitä ei vielä ole käynyt.
Mikä siinä sinua niin kiukuttaa sitten, oikeasti?
Meillä, jos sattuu olemaan lapsien kavereita käymässä ruoka-aikaan, niin tarjotaan ruokaa lapsille, jos haluavat.
 
a.p.
Mikä siinä sinua niin kiukuttaa sitten, oikeasti?
Meillä, jos sattuu olemaan lapsien kavereita käymässä ruoka-aikaan, niin tarjotaan ruokaa lapsille, jos haluavat.
No, esim. kun nytkin tein sitten ruuan ihan turhaan, koska itse en tällä hetkellä syö samaa, mitä lapselle teen. Joo, voi toki sen lämmittää sitten myöhemmin, mutta eipä se ruoka maistu samalta lämmitettynä kuin tuoreeltaan... ;) Ja tosiaan ajatus, että pitävät mua äitinä, joka laittaa lapsensa naapuriin syömään, kun itse ei viitsi tai halua ruokkia... Kiva jos tekevät se hyvää hyvyyttään, mutta todellakin häiritsee tuollaset ajatukset, koska en naapurien pään sisälle pääse kattomaan, mikä heidän todellinen ajatuksensa asiata on. : / Siksi ruokkisin mielummin lapsen kotona, ettei väärinkäsityksiä tulis, sillä tää on muutenkin pieni kylä ja juttu kulkee ja muuttuu ihan päälaelleen aika äkkiä. :(
 
"Sheddon"
Mä tarjoan aina vieraille mahdollisuutta ruokailla meillä jos sattuvat olemaan kylässä ruoka-aikaan. Niin lapset kuin aikuisetkin ovat osanneet tähän mennessä kertoa että syövät kotona. Puhu ennemmin lapsen kanssa ja sano että kotoba syödään ruoka ellei toisin ole sovittu.
 
"Vieras"
Tai sitten mua pelottaa hurjat palstamammat, jotka hakee jo numeroa paikalliseen lastensuojeluun ja vaatii lasta pois, kun olen niin huono äiti, kun en osaa lapselle mieleistä ruokaakaan laittaa, vaan lapsi tykkää naapurin pöperöistä. :D ;)

Btw, kuka uskaltaa väittää, etteikö se sama sapuska omassakin lapsuudessa maistunut kylässä paljon paremmalle? :whistle:

Mutta kiitos teille, alkaa jo kiukku laantua ja ennemminkin naurattaa koko häly!
Ylireagoit nyt kyllä jo taas. Meidän äiti laittoi kyllä paremmat sapuskat, kuin naapuri. :)
 
"HIH"
Tätä mieltä minäkin olen.
Meilläkin on perussääntö, jotta kaikki jotka paikalla kun ruoka-aika, myös syövät.
Jos joku ei toivo lapsensa meillä syövän, sanokoon siitä sitten minulle tai opettakoon lapsensa itse sanomaan.
:)
Sama juttu, meillä pöytään mahtuu ja ruokaa riittää ihan varmasti kaikille. Jos se ei sovi jollekkin, niin ilmoitus mulle kiitos!
 
"vieras"
Mä tykkään syödä yhdessä perheen kanssa ja siksi olen joskus ollut pahoillani, kun yksi lapsista on ruokittu naapurissa. Tuskin nuo ovat kuvitelleet, ettei meillä olisi ruokaa :D Ovat vaan olleet ystävällisiä. Asia ratkesi juttelemalla niin naapurin kuin lapsenkin kanssa ja nykyään kysytään puolin ja toisin 'lupa'.
 
Saraldo
Mä en ikinä tarjoa vieraille lapsille ruokaa JOS SIITÄ EI OLE ERIKSEEN SOVITTU. Ihan jo sen takia, että sitä ruokaa on yleensä vaan oman perheen tarpeiksi eikä riittäisi yllätysvieraiden ruokintaan.
Näin myös meillä. Sitä paitsi kaikki tytön kaverit asuvat tässä muutaman sadan metrin säteellä, syököön kotonaan. Jos tyttö tulee ulkoa syömään, hän tulee yksin ja muut odottaa pihalla. Jos taas täällä on joku ruoka-aikaan leikkimässä, niin saa odottaa tytön huoneessa kunnes ollaan syöty. Sitten on ihan eri juttu, jos meillä on kaveri jostain kauempaa koko päivän vierailulla, sitten tietysti ruokitaan tämäkin lapsi kuten omakin.
 
Minusta oli naapurilta ihan kivasti tehty, ikävähän sitä on vierestä katso atoisten ruokailua aikuisenkaan. Ja voihan asiasta sanoa nätisti, että laps syö ateriat kotona mutta jos nyt satutte syömään, niin voi se juoda vaikka lasin maitoa teidän seuraksi. Nälän tullessa sitten kotiin.

Ja mikä huonommuuskompleksi sulla on, eihän aterian tarjoaminen mikään alentava teko ole, ihan yleinen ystävällisyyden osoitus ja luonnolisempaa kuin toisen odotuttaminen toisessa huoneessa tms. Lapsikin näkee muunlaista ruokakulttuuria.
 
"Lissu"
Varmaan riittää ap jos ihan nätisti sanot naapurille, että lähettää vaan lapsen kotiin ruoka-aikaan kun olet kuitenkin itsekin sen ruuan valmiiksi laittanut.

Meillä on ihan itsestäänselvyys että jos lapsella on kaveri kylässä ruoka-aikaan niin tottakai istuu samaan pöytään, ja näin myös tuttavapiirissä.
 
Huom harmaana
Kuulin juuri omalta lapselta että hän oli saanut kaverin luona ruokaa. Ei muistanut kaverin äiti mitään mainita, kun hain, mutta lapsi on sen verran iso että kertoi itsekin. Eikä haittaa tippaakaan. Meillä tuntuu olevan kaikissa perheissä tapana että jos lapsilla on kavereita leikkimässä, heidät ruokitaan samalla kun itse syödään. Kysymättä sen enempää.
 
"minna"
Ei tuo oikeasti nyt niin vakavaa ole. Oikeasti todella harva ajattelee, että sä et itse laita lapselle ruokaa. Todennäköisesti ajatteli tarjoavansa lapsellesi, kun sattui paikalla olemaan heidän ruoka-aikaan. Kyllähän sitä toisinaan hermostuu turhanpäiväsistäkin asioista, mutta jos alat oikein miettimään tätä asiaa, eihän se loppujen lopuksi niin vakavaa olekaan :)

Voit jutella naapurillesi ystävällisesti, että lapsesi ei söisi siellä. Opeta myös lapsesi sanomaan itse, että hän syö kotona. Kohteliaasti kieltäytymään.
 
"maaria"
Anteeksi mitä? Olen luullut olevan ihan normaali käytäntö ja itsestään selvyys, että ketä on paikalla ruoka-aikana niin syövät. Huomioin ruokaa tehdessä myös vieraiden ruokarajoitteet. Ei ole tullut mieleenkään jättää vieraita nälkäisiksi. Huh, toivottavasti en ole ketään loukannut
 

Yhteistyössä