6-vuotias poika painaa 36kg... onko paljon?

• Viestiketjun aloittaja uunnan
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
No veikkaan,että on. Meillä on 5-vuotias poika, n. 110cm ja 22kg. Ei lihava, eikä ole edes pyöreän näköinen. Mutta mielestäni pojallamme on liikaa painoa, jota koetan saada tasoitettua.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";24203308]No veikkaan,että on. Meillä on 5-vuotias poika, n. 110cm ja 22kg. Ei lihava, eikä ole edes pyöreän näköinen. Mutta mielestäni pojallamme on liikaa painoa, jota koetan saada tasoitettua.[/QUOTE]

no aika lyhyt 5veeksi, ei nyt varmaylipainoinen mutta vanttera, kun meidänkin 4v on 112cm ja 20kiloa .

Vieras jatkaa
[QUOTE="vieras";24203895]no aika lyhyt 5veeksi, ei nyt varmaylipainoinen mutta vanttera, kun meidänkin 4v on 112cm ja 20kiloa .[/QUOTE]

Laitoinkin tuon n., koska käytännössä ei mitään tietoa pituudesta. Neuvola on vasta parin kuukauden päästä.

Jos äidillä on pituutta alle 160 cm, tuskin tuosta mitään heinäkeppiä voi tullakaan. Ja uskoisin, että on jatkanut kasvua omalla käyrällään.

muusta
[QUOTE="Anna";24202253]Miusta kuulostaa tosi isolle, meidän 6-vuotias on 111cm ja 17kg. Ja mun mielestä normaali.[/QUOTE]

en tiedä, mutta sun lapses on kyllä tosi pikkuinen 6v. Mitat sinällään voi olla suhteessa ok.

Laitoinkin tuon n., koska käytännössä ei mitään tietoa pituudesta. Neuvola on vasta parin kuukauden päästä.

.
No on sinulla varmaan jokin aavistus esimerkiksi siitä mitä vaatekokoa käyttää tai onko pidempi vai saman pituinen kuin muut saman ikäiset...

Oma 6 v on 118 cm pitkä ja painaa 22 kg. Juuri hiljattain kävi neuvolassa. Kaverin lapsi, joka täyttää kohta 7 v, on 132 cm ja painaa tuon 35-36 kg ja on kyllä todella tuhti.

Vieras jatkaa vielä
No on sinulla varmaan jokin aavistus esimerkiksi siitä mitä vaatekokoa käyttää tai onko pidempi vai saman pituinen kuin muut saman ikäiset...

Oma 6 v on 118 cm pitkä ja painaa 22 kg. Juuri hiljattain kävi neuvolassa. Kaverin lapsi, joka täyttää kohta 7 v, on 132 cm ja painaa tuon 35-36 kg ja on kyllä todella tuhti.
No samanpituinen on kuin muutkin samanikäiset hoidossa. Toisia pidempi.
Vaatekoko esim. paidoissa useimmiten 110/116 cm ja housuissa 116 cm, koska 110 cm pituus ei riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras jatkaa vielä;24205404:
No samanpituinen on kuin muutkin samanikäiset hoidossa. Toisia pidempi.
Vaatekoko esim. paidoissa useimmiten 110/116 cm ja housuissa 116 cm, koska 110 cm pituus ei riitä.
Eli menossa siis vasta eskariin.
Meillä poika käyttää siis kokoa 116 (harvoin) ja 122 ja painaa 118 cm pituisena tuon 22 kg. Eroa siis 14 kg. Todellakin sanoisin että lapsellasi on liikaa painoa, koska oma lapsi kulkee pituus/paino nollakäyrää. Mutta älä huoli, tarkkaile ettei lapsi herkuttele liikaa, lisäät liikkumista ja neuvolasta saatte kyllä hyvät ohjeet sitten aikanaan.

Vieras selventää
Eli menossa siis vasta eskariin.
Meillä poika käyttää siis kokoa 116 (harvoin) ja 122 ja painaa 118 cm pituisena tuon 22 kg. Eroa siis 14 kg. Todellakin sanoisin että lapsellasi on liikaa painoa, koska oma lapsi kulkee pituus/paino nollakäyrää. Mutta älä huoli, tarkkaile ettei lapsi herkuttele liikaa, lisäät liikkumista ja neuvolasta saatte kyllä hyvät ohjeet sitten aikanaan.
Oma lapseni on vasta täyttänyt 5. Ethän sotkenut vastaustani aloittajaan?
En ole ap.

"essi"
[QUOTE="vieras";24203230]onko pitkäkin? sun 6v paina 4kiloa vähemmän ku mä :D ja oon 165senttiä[/QUOTE]

No jos sun painoindeksi on 14, niin ei kyl kauheesti kannata juhlia...

"vieras"
Meidän poika painaa jotain 30kg tai ehkä jo vähän ylikin. On pitkä ja en tiedä voiko tuon ikäisestä sanoa lihaksikas? On jäntevä ja voimaa sen verran, että leikkpainissa voittaa minut. Pyöreyttä nyt on jonkun verran. Ei oikein osaa säännöstellä tuota syömistään ja vähän väliä saa sanoa päiväkotiin ettei lapselle anneta sitä ruokaa 3 kertaa lisää tai jopa niin paljon kuin uppoaa. Joku kylläisyystunto ei toimi vaan voi syödä paljonkin. Kotona säännöstelen ruokaa ja syödään terveellisesti.

laiheliinin äiti
Aika paljolta kuulostaa ap:n lapsen paino. Meillä 7,5v poika, joka menee nyt kouluun ja pituutta n. 124 ja painoa n.22kg. On kyllä hoikka ja lyhyemmästä päästä eskarilaisista oli. Mut katselin keväällä eskarissa että varsinkin tytöillä oli ihan hirveitä kokoeroja, lyhyimmän ja pisimmän ero oli varmaan 20cm ainakin. Mut jokainen on oma yksilönsä.

No huh huh, kuulostaa aika paljolta, mä painoin tuon verran 8:lla luokalla 14-vuotiaana. Mutta lapsethan ovat muuttuneet kookkaammiksi, joten pituus kai ratkaisee. Minun 13-vuotias painaa 52 kiloa ja on 155 pitkä, ja hieman pyöreyttä hänellä. Joten kai se pituus-100 pätee lapsiinkin.
Ompas sulla kookas 13-vuotias. Itse oon kuitenki aikuinen ja 17cm pitempi ja painan tuon verran. Onko kyseessä siis poika? Jos tyttö niin ei varmasti voi olla vain "hiukan kookas".

Yhteistyössä