Käsityökuvaketju (virkkaus, ompelu, neulominen, askartelu jne)

Osaisitko sä kuvata sitä kiinnitysprosessia? tai kertoa jonkun linkin mistä löytyis miten se tehdään. Mun ompelut taidot saattais just tollasiin riittää ;) Sulosia kukkaroita. Ihmisellä ei voi olla liikaa kukkaroita! Mun tän hetkiset on niin isoja, että ne vie liikaa tilaa.
Mun tekemisiä ei voi kuvata. Siitä kuvasta huutaisi ne ärräpäät suoraan läpi ;)

Mutta tässä jotain ohjeita:
NUPPILUKKOKEHYKSELLÄ PENAALI, KOLIKKOKUKKARO, MEIKKIPUSSI…

Mulla ei ole tuollaisia "oikeita" pihtejä, vaan sellaiset rautakaupan halvimmat "papukaijan nokka"-malliset pihdit.
Ne on ihan toimivat, huopaa tms. väliin niin ei jää kehyksiin klohmuja.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Nää on kyllä hienoja. Muokataanko ne samalla tyylillä kun muovailuvahaa työstetään? Mä osaan just ja just tehdä lumiukon :D
Kiitti :) Juu, samalla tavalla kun muovailuvahaa käsitellään. Massa on kyl vähän erilaista eikä välttämättä osat tartu toisiinsa ilman "liimaa". Kuivuvat ihan koviksi. Tykkään enemmän käsitellä sokerimassaa kun marsipaania, on mun mielestä parempaa ja monipuolisempaa.

meah: ootko ihan itse oppinu tuota risujen työstä vai käyny jotain kursseja? Mulla kiinostais kanssa se. Millon on paras aika poimia risuja? Varmaan keväällä...
Mä olen "heittänyt ihan hatusta", en ole siis käynyt minkäänlaista kurssia.
Tykkään käyttää riippakoivua, helposti taipuvia, pitkiä ja ohuita risuja.

Pajua käytän kans, mutta sitä joutuu liottamaan ja on paksumpaa.
Meiltä kaadettiin pihasta valtava koivu tossa talvella, silloin aloin noita tekemään.

Paras aika on sateinen syksy, ja kevät (ennen kuin ovat hiirenkorvalla).

Talvella toimii myös jos on ollut pitkään suojakelejä.

Pakkasella tai muuten jos puu on liian kuivaa, niin työstäminen on vaikeampaa kun napsuu herkästi poikki. Silloinkin liottamisesta saattaa olla apua, mutta parasta on kun on luonnostaan märkiä risuja.

Booty: ihania laukkuja! Erityisesti alko kiinnostaa tuo roskasäkki-tilkkulaukku. Kutistitko sä roskasäkkiä? Mä muistelen että Ratulassa ois jotain semmosta tehty.
Kiitosta :) En kutistanut, leikkasin ja tikkasin roskasäkin kiinni palaan vanulevyä ja vuorta....Aika mielenkiintoinen materiaali lopultaan tuo roskasäkki...olis suunnitteilla samalla tavalla polkupyörään pikkuinen pyörälaukku (hienostelu sellainen) ja vaikka torikassi....

Kiitosta :) En kutistanut, leikkasin ja tikkasin roskasäkin kiinni palaan vanulevyä ja vuorta....Aika mielenkiintoinen materiaali lopultaan tuo roskasäkki...olis suunnitteilla samalla tavalla polkupyörään pikkuinen pyörälaukku (hienostelu sellainen) ja vaikka torikassi....
Ootko sä kattonu Ratulaa? Siinä se teki satulalaukun ja just silleen kutisti sitä muovia.

Mä laitan vielä nää....sit lupaan lopettaa...

Tyttärelle tehty laukku joskus vuonna papu....

Olin koko 90-luvun erossa sambasta ja sen kyllä huomaa....farkkuihin on käsin ommeltu helmi kerrallaan kuvioita...

Lapsille neuleita 90-luvulta lähtien

Tytön

poitsukan

Rooliasuja tähän väliin..matkuna on käytetty niin lakanaa, helmiverhoa kuin muovia

Ja pari hupsua vaatetta loppuun

verhoista tehty mekko ja pussukka

Takki

Kiitosta ja lopetan tämän tähän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24197772:
Kultasepillä saattaisi olla sellainen, ainakin luulisin. Täytyypä kysellä, josko voisi vaan teettää reiät niihin hampaisiin.
Mä oon porannu simpukoihin reikiä sellaisella alkujaankin minimaalisella sähköporalla, jossa on minimaalisia teriä. :D

Mutta senkin kanssa menee hermo aina joskus, jos painaa liikaa yms, niin simpukka lohkeaa.
Mutta hammas ei varmaankaan sitä tekis... :confused:

Yhteistyössä