Käsityökuvaketju (virkkaus, ompelu, neulominen, askartelu jne)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24197410:
Höh, en mä ole koskaan löytänyt jalustoita kirppikseltä :snotty:
En mäkään ole kaikilla kirppiksillä nähnyt, mutta joskus onnistaa.

Kun teet koruja, niin onko sulla sellaista pientä poraa vai onko paloissa valmiiksi reiät? Mä nimittäin luulen tietäväni, missä tässä huushollissa on puudelin maitohampaat, ja haluaisin tehdä niistä itselleni kaulakorun. Pitäisi vaan saada porattua tosi pieni reikä niihin hampaisiin.

Keittiönoita
Pakko minunkin on osallistua tähän :) Mutta mitä mä nyt esittelisin??

Talvella tein itselleni ihan erilaisen toppaliivin ja siihen hatun ja rukkaset

Talveksi tein myös takin

Kevääksi taasen keepin

Teillä kaikilla on kivoja töitä :) Saa kivoja ideoita ...
Mä en ole mikään mummi-ihminen, mutta jos lapsenlapsia joskus saan, niin sitten saa saumuri ja ompelukone taas kyytiä :D Edellyttää tietenkin, että itse tehty kelpaa myös miniälle. Kun lapseni olivat pieniä, tein heille kurarukkasia myöten vaatteet itse. Noh, kenkiä en sentään, mutta kaiken muun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24197437:
Kun teet koruja, niin onko sulla sellaista pientä poraa vai onko paloissa valmiiksi reiät? Mä nimittäin luulen tietäväni, missä tässä huushollissa on puudelin maitohampaat, ja haluaisin tehdä niistä itselleni kaulakorun. Pitäisi vaan saada porattua tosi pieni reikä niihin hampaisiin.
Mulla on ainakin vaan valmiiks rei'itettyjä nuo mun helmet. Eli ei oo mitään poraa. Olis kyllä kiva sellanenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24197406:
Mistä hankit valmiin massan? Mä olen joskus miettinyt saippuan tekemistä, mutta ohjeet on olleet sen verran hankalat, ettei ole tullut kokeiltua.
Lahtisen Vahavalimo - Lahtisen Vahavalimo Tuolta mä muistaakseni tilasin. Tuli tilattuu monesta paikasta kaikee. Meinasin että oisin tehny myös huulirasvaa, mutta kellään ei ollu lainata niin tarkkaa vaakaa, että ois saanu puntaroituu ainekset.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24197615:
Mä en ole mikään mummi-ihminen, mutta jos lapsenlapsia joskus saan, niin sitten saa saumuri ja ompelukone taas kyytiä :D Edellyttää tietenkin, että itse tehty kelpaa myös miniälle. Kun lapseni olivat pieniä, tein heille kurarukkasia myöten vaatteet itse. Noh, kenkiä en sentään, mutta kaiken muun.
En ole minäkään mummi-ihminen mutta olen suunnitellut ihan samaa....Itse ajattelin jossakin vaiheessa, että menisin opiskelemaan suutariksi (vois tehdä ihania kenkiä) mutta katsotaan nyt mitä tässä oikein tapahtuu....

"vieras"
Lahtisen Vahavalimo - Lahtisen Vahavalimo Tuolta mä muistaakseni tilasin. Tuli tilattuu monesta paikasta kaikee. Meinasin että oisin tehny myös huulirasvaa, mutta kellään ei ollu lainata niin tarkkaa vaakaa, että ois saanu puntaroituu ainekset.
mä teen ihan öljystä ja lipeästä asti itse. Siis myyntiin, meillä on saippuafirma siskon kanssa. Sun pitää tehdä se huulirasva isommassa mittakaavassa ja antaa kaikille tutuille sitten joululahjaksi niinsaat aineet punnittua. Kotitekoiset huulirasvat ja kosteusvoiteet on ihan muuta kuin kaupasta ostetut. :D

Ei ole mun tekemä, mutta todiste siitä, että käsityöt taitaa kulkea suvussa. Likalla on kuvassa äitinäitin mulle tekemä takki. Mun äiti osaa kans ommella, kutoa ja virkata. Eikä sovi unohtaa tuon puoleesen suvun valokuvaustaitoja tai kiinnostusta valokuvaukseen joka taitaa mennä jo viidennessä sukupolvessa. :D

Keittiönoita
En ole minäkään mummi-ihminen mutta olen suunnitellut ihan samaa....Itse ajattelin jossakin vaiheessa, että menisin opiskelemaan suutariksi (vois tehdä ihania kenkiä) mutta katsotaan nyt mitä tässä oikein tapahtuu....
Mua harmittaa, että olen säästänyt vain osan niistä lastenvaatelehdistä, joiden kaavoilla aikoinaan lapsille vaatteita tein. Mulla on aivan tajuton määrä kankaita, olen ostanut paloja Barbien vaatteita varten, mutta kaikenlaisia juhlamekkoja tulisi niistä ihan ihmislapsellekin. Aikoinaan ompelin serkkuni tyttärenpojalle, joka syntyi keskosena - "äitiyspakkauslaatikollisen" vaatteita koossa 30-40 cm ja kovin oli tuore äiti iloinen siitä, että lapsella oli sopivan kokoisia vaatteita alushousuja, bodyja, potkareita ja toppapukuja myöten. Kivaa puuhaa ja lasten kankaat tuntuu vaan muuttuvan vuosi vuodelta hellusemmiksi.

Yhteistyössä