Käsityökuvaketju (virkkaus, ompelu, neulominen, askartelu jne)

samaa
Mä olen viime aikoina ompeleskellut kesäkasseja, vääntänyt risujuttuja, kasaillut kukkaroita ja viimetteeksi veistellyt puusydämiä riipuksiksi.

Tänään tein elämäni ensimmäiset cupcaket. Kuuluisi ehkä sinne ruokakuvaketjuun, mutta eihän se ole ruokaa, sanan varsinaisessa merkityksessä (kun se on pätkistaikinaa, pätkissydän ja valkosuklaavaahtoa päällä) :p

[QUOTE="mimi";24197850]DuskyLeDoux:n noi ekat villasukat on ihan kivoja, mutta miksi ihmeessä nuin lyhyet varret? :O[/QUOTE]

Mä tein tarkotuksella lyhyt vartisia villasukkia. Meil on suurin piirtein koko suvulla semmonen ominaisuus että villa kutittaa. Noissa sit aina "tavissukka" estää sen. Ja tarvii myöntää että itse rakastuin noihin lyhkäsiin. Koita joskus itekin :)

Mä olen viime aikoina ompeleskellut kesäkasseja, vääntänyt risujuttuja, kasaillut kukkaroita ja viimetteeksi veistellyt puusydämiä riipuksiksi.

Tänään tein elämäni ensimmäiset cupcaket. Kuuluisi ehkä sinne ruokakuvaketjuun, mutta eihän se ole ruokaa, sanan varsinaisessa merkityksessä (kun se on pätkistaikinaa, pätkissydän ja valkosuklaavaahtoa päällä) :p

Ihania! :) Ja kyl mäkin laitan leipomuksia ruokakuvaketjuun, on leivoksetkin ruokaa. ;)

[QUOTE="vieras";24197786]mä teen ihan öljystä ja lipeästä asti itse. Siis myyntiin, meillä on saippuafirma siskon kanssa. Sun pitää tehdä se huulirasva isommassa mittakaavassa ja antaa kaikille tutuille sitten joululahjaksi niinsaat aineet punnittua. Kotitekoiset huulirasvat ja kosteusvoiteet on ihan muuta kuin kaupasta ostetut. :D[/QUOTE]

Mä luotan et jollain hörhömmällä kaverillani on semmonen vaaka ;) Kuhan raaskis lainaa hetkeks :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24197837:
Mua harmittaa, että olen säästänyt vain osan niistä lastenvaatelehdistä, joiden kaavoilla aikoinaan lapsille vaatteita tein. Mulla on aivan tajuton määrä kankaita, olen ostanut paloja Barbien vaatteita varten, mutta kaikenlaisia juhlamekkoja tulisi niistä ihan ihmislapsellekin. Aikoinaan ompelin serkkuni tyttärenpojalle, joka syntyi keskosena - "äitiyspakkauslaatikollisen" vaatteita koossa 30-40 cm ja kovin oli tuore äiti iloinen siitä, että lapsella oli sopivan kokoisia vaatteita alushousuja, bodyja, potkareita ja toppapukuja myöten. Kivaa puuhaa ja lasten kankaat tuntuu vaan muuttuvan vuosi vuodelta hellusemmiksi.
Mulle kävi aikoinaan ihan samoin....nyt kun tarvitsisin tiettyjä kaavoja niin olenkin jo myynyt ne aikaa sitten pois :(

[QUOTE="puddighinu";24198073]meah, noi kukkarot on ihania! Samoin toi risugekko, todella hieno![/QUOTE]

Kiitos! :)

Kukkaroissa on vaan hommaa, en ole vieläkään oppinut kiinnittämään niitä kehyksiä niin, että olisin hyvällä tuulella vielä sen homman jälkeen :ashamed:

Mutta risuja on helppo ja mukava väännellä :)

Kiitos! :)

Kukkaroissa on vaan hommaa, en ole vieläkään oppinut kiinnittämään niitä kehyksiä niin, että olisin hyvällä tuulella vielä sen homman jälkeen :ashamed:

Mutta risuja on helppo ja mukava väännellä :)
Osaisitko sä kuvata sitä kiinnitysprosessia? tai kertoa jonkun linkin mistä löytyis miten se tehdään. Mun ompelut taidot saattais just tollasiin riittää ;) Sulosia kukkaroita. Ihmisellä ei voi olla liikaa kukkaroita! Mun tän hetkiset on niin isoja, että ne vie liikaa tilaa.

Yhteistyössä