Siivoojat on alinta kastia.

:snotty:

Kesäduunikokemus puhuu.......

Halvatun vaikeata on vissiin osua roskikseen paperimytyillään, pudonnut voileipä nostaa lattialta roskikseen tai kusta edes pönttöön.

Kun tuleehan siivoojaleidi ja moppaa, nostelee ja kerää.

Tervehtiähän mua ei tarvitse.

Anteeksi, mutta kun jurppii! Kyllähän mä ne nostelen..... juu juu.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Jeps.

Mutta on niitä ihaniakin, jotka huomaa että täällä on siivous käynnissä ja kiikuttavat sen roskansa mun kärryyni, vaikka se tietääkin ylimääräisiä askeleita.
JA on heitä, jotka tervehtivät oikein erikseen, ei vain suoraan päin kävellessä.

Mutta tänään oli taas sellainen eiolisniinväliksi- päivä.

Mä hoen mantraa 'ens viikolla on tilipäivä, ens viikolla on tilipäivä.......'

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24197508:
Vaikka siivoojana olo oliki aikalailla sitä itteään, niin silti oli ehkä ihaninta ku vanha mies nosti mulle hattua. Siivoojalle, ihan vaan siks että tein työtäni.

Kyllä sitä onneksi jotku arvostaa.
Kyllä. JA juuri ne ihmiset pelastaa päivän.

Elien joku säikäytti melkain paskat housuun, kun huikkas ovelta että 'KUINKAS PYYHKII?' kun luuttusin lattiaa.
Vastasin että hyvinhän tuo..... ja sain mielettömän hymyn ja peukunnoston :D

Kahjot :D

"vieras"
mut miettikääs...siivoojiin luotetaan aika paljon. Ne ovat yksin esim apteekeissa , pankissa, kaupoissa, konttoreissa, verotoimistoissa , kelalla, sairaalassa, vapaasti saavat kulkea missä vaan täydellä luotolla et mitään ei varasteta eikä mitään tietoja urkita.

[QUOTE="vieras";24197548]mut miettikääs...siivoojiin luotetaan aika paljon. Ne ovat yksin esim apteekeissa , pankissa, kaupoissa, konttoreissa, verotoimistoissa , kelalla, sairaalassa, vapaasti saavat kulkea missä vaan täydellä luotolla et mitään ei varasteta eikä mitään tietoja urkita.[/QUOTE]

Totta tämäkin. Mutta eipä nykyään tietoja noin vain saakaan esille kun paperit lukkojen takana, tietokoneille tunnukset ja salasanat.

muistan varmaan ikuisesti sen naurun pidättelyni tuolla nykyisessä työpaikassa kun työkaveri ekaa kertaa meni kahvilan miestenvessaa pesemään, sen mielestä se oli jotain sanoinkuvaamattomankamalanhirveää.. vessassa oli käyny ehkä max 30 ihmistä sen päivän aikana..

itse kun oli yökerhon miestenvessaan mennyt henkeä pidätellen, kahlaten nilkkoja myöten lasinsiruissa, tukitusta pöntöstä (oluttuoppi tungettu pöntön sisälle sinne putkeen ) valuneen veden, virtsan, tupakantumppien ja paskan keskelle siivoamaan, niin yks vähän pissainen pisuaari ei oikein tuntunut miltään =)

[QUOTE="vieras";24197548]mut miettikääs...siivoojiin luotetaan aika paljon. Ne ovat yksin esim apteekeissa , pankissa, kaupoissa, konttoreissa, verotoimistoissa , kelalla, sairaalassa, vapaasti saavat kulkea missä vaan täydellä luotolla et mitään ei varasteta eikä mitään tietoja urkita.[/QUOTE]

Jees. Mä ihmettelen monesti tätä. Mutta toisaalta, tiedossa on kuka siellä siivoaa ja mulle ainakin luettiin oikein ääneen (ja mun piti ruksittaa toista paperia sitä mukaa) säännöt ja ohjeistukset, vastuut ja salassapitovelvollisuudet.
Kannan annetun vastuun.

........
Juuri tulin minäkin töistä ja oli koko päivän just sama tunne. Ärsyttävintä oli se, että minun tervehdyksiin ei edes vastattu. Niinpä lopetin koko tervehtimisen, vaikka ohjeissa sanotaankin, että "ole kohtelias ja tervehdi ja bla bla bla". En jaksa kovin kauaa tervehtiä, jos mua vain mulkoillaan takaisin.

Ihmisille muuten tuottaa tosi paljon vaikeuksia roskapussin suoristaminen. Miksi sitä ei muka voi suoristaa, jos se on lähtenyt irti roskapöntön reunoista? Helpottaisi siivoojan työtä todella paljon, jos ei tarvitsisi kerätä roskia pöntön pohjalta ja sen jälkeen pestä koko pönttöä, jos sinne pohjalle on valunut jotain.

mun mieltä lämmitti kerran hotellilla kun pari jätkää lähti huoneestaan, ne tuli mun luo siivouskomerolle, olivat tosi pahoillaan aiheuttamastaan lisätyöstä kun oli joku viinapullo kaatunut lattialle eivätkä olleet sitä saaneet siivottua ja väkisin tunkivat mulle 10€ tippiä käteen..
menin huoneeseen siivoamaan ni siellä ei mun mielestä ollu ees mitään ihmeellistä, parilla pyyhkeellä olivat yrittäneet itse lattiaa siivota.
monissa huoneissa oli kaikki sotkettu, ja roskat ja ruoat pitkin lattioita, ja sit nää on pahoillaan pienestä tahrasta..

vierass
Mä oon ollut monta vuotta siivoojana enkä muista koskaan, että kukaan ois kohdellut mua jotenkin huonosti/pitänyt huonompana. Tosin mä huomasin sitten kouluun mennessäni olevani ainoa, joka jutteli meidän koulun siivoojan kanssa. Valitteli, että opettajatkin nihkeästi morjenstavat (käsittämätöntä!).

Minäkin olen ollut monena kesänä siivoamassa. "Ai, eihän täällä ollukaan kuin vain siivooja". Näkymätön vain-siivooja. Kylläpä sitten huomattiin ja palautetta annettiin, kun jotain oli jäänyt tekemättä..

Yksi mielenkiintoisimmista kesätöistä oli ikkunanpesu prikaatilla. Inttipojat arvosteli kroppaa ja löi vetoa alushousujen väristä ja muutenkin keskustelivat minusta keskenään, kuin olisin ollut kuuro. Tulivat myös suihkuun seisomaan kun olin pesemässä sieltä ikkunoita. Eipä siinä mitään, mielelläänhän minä paljaita miesvartaloita katselen.

Yhteistyössä