Stalkkaan naamakirjassa ja olen niin kateellinen, että räjähdän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaan tunnustus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, nyt sulla on jo asennevika "et osaa käydä kouluja loppuun", uskon että päätä sulla riittää, nyt otat vaan itseäs niskasta kiinni, etsit kiinnostavan alan ja käyt sen koulun. Sen jälkeen voit tulla alallasi hyväksi kokemuksen myötä, eikä sinun tarvitse märehtiä että olet "vain" kotiäitinä kun tämä kilpasisaresi menestyy omassa työssään.

Samaten se paino, mistä moni muukin on sanonut. Veikkaisin ettei sinulla ole kilpirauhasongelmia, rasva-aineenvaihdunnanhäiriötä tms. vaan olet pullea oman laiskuutesi vuoksi. Niin ei ole pakko olla.

Kyllä se elämä on kurjaa, jos jää kotiin makaamaan, mutta jos viitsii tehdä töitä itsensä, elämänsä ja tulevaisuutensa eteen, muutostakin tapahtuu. Tarvi loppuelämää pelata niillä korteilla jotka jäi käteen.

aivan niin, kuten ylläoleva sanoikin, kysessä on asennevika. Äidillani on juuri samanlainen (en minä kuitenkaan osaa, en minä ymmärrä, ei naisista voi tulla mitään, ei minulla ole lukupäätä, en minä oppisi kuitenkaan jne) ja vuosikymmeniä häntä seurattuani huomasin että kyseessä ei ole itsesääli vaan itsesääliin ja vähättelyyn verhottu LAISKUUS. On helppo voivotella että "en minä kuitenkaan onnistu" ja sitten sillä voivottelulla ikäänkuin oikeuttaa itselleen sen, että ei edes viitsi yrittää.

Olen itse muuten tuollainen "Tiina" monien silmissä, ja voin sanoa että elämäni ei ole tullut ilmaiseksi. Kotoa en saanut mitään muuta kuin pahoinpitelyä ja vähättelyä elämäni eväiksi, ja kaikki, siis ihan kaikki, on itse pitänyt hemmetin kovalla työllä puskea ja rakentaa.

Olen kouluttanut itseni akateemiseksi lainalla, puskenut tappavan pitkää päivää ja luonut uraa (ja onnistunutkin siinä), treenaan ja urheilen määrätietoisesti ja sisulla - joten olen hoikka ja hyväkuntoinen - ja lisäksi vaikka kodinhoitoa inhoankin, olen siinäkin määrätietoisesti ja päättäväisesti vain opetellut onnistumaan.

Minulla on sinulle ap kolme sanaa, sanon nämä ystävyydellä ja kannustavuudella enkä haukkuen:

KUNNIANHIMO
PÄÄMÄRÄTIETOISUUS
AHKERUUS

Näistä syntyy eväät "Tiinaksi", jos sellainen tosiaan haluat olla. Mikään ei ole mahdotonta!

Entäs jos yrittäisit saada tästä "Tiinasta" oikean ystävän itsellesi? Huomaat miten paljon samaa teissä on ja että sinullakin on oikeasti mahdollisuus kouluttautua, laihduttaa ja liikkua :) Ja jos "Tiina" on oikeasti mukava, kuten kerroit, saat hänestä itsellesi voimavaran ystävänä ja mahdollisen tsempparin. Kyselet häneltä hänen opiskeluistaan ja otat vinkkejä vastaan samalla kun mietit, mitä itse tahdot elämältä. Usko pois, samalla kun kuulet konkreettisia asioita siitä opiskelusta, se ei tunnukaan enää niin ylivoimaisen vaikealta, miltä se tuntuu nyt kun on tuntematon asia.

[QUOTE="jaa";24195547]Ei siinä mitään osaamista ole. Koulut vain käydään loppuun.

Anteeksi, mutta kuulostat saamattomalta ihmiseltä. On turha kadehtia toisen hoikkuutta tai koulutusta, jos itse ei ole valmis tekemään oman elämänsä eteen mitään. Luuletko, että kadehtimasi ihminen on ilmaiseksi elämänsä saanut?

On helppo sanoa "en osaa" silloin, kun pitäisi ponnistella ja nähdä vaivaa jonkin tavoitteen eteen. Jos jotain haluaa saavuttaa, pitää olla valmis kohtaamaan kettumaisiakin hetkiä ja voittamaan ne.[/QUOTE]
Samaa mieltä. Mä jätin nuorena kolmet eri alan ammattiopinnot kesken ja olisin varmaan jättänyt sairaanhoito-opistonkin, mutten enää kehdannut. Tietynlainen "luuserileima" kun tuntui olleen otsassa jo kolmansien opintojen keskeyttämisen jälkeen. Hammasta purren suoritin sairaanhoitajan opinnot loppuun, vaikkei se siinä vaiheessa tuntunut tippaakaan kiinnostavalta.

[QUOTE="Eee";24195608]Tee elämässäsi asioita, jotka tekevät sut onnelliseksi ja tyytyväiseksi, niin alat näyttää onnelliselta ja tyytyväiseltä.[/QUOTE]

Niin, ja piti vielä sanoa, että se FB:ssä stalkkaaminen ei selvästikään tee sua onnelliseksi eikä tyytyväiseksi, joten unohda koko FB! Itse käyn sielä ehkä kerran kuussa, kun on niin paljon muuta kivampaa tekemistä. :)

Mullakin kyllä otti tuossa tekstissä eniten silmään tuo "hän sai tietysti tytön ja minä pojan". Siis WHAT??? :O Näin kahden tytön äitinä en kyllä ymmärtänyt tämän lauseen sisältöä...

[QUOTE="vieras";24195437]Tiesit kai sanonnan tarkoittavan juuri tuota asennemuutosta, eikä pelkkää hymyilyä. Eikä välttämättä tekisi sinullekaan huonoa. =)[/QUOTE]

Mä en viitsi ruveta tekopyhäksi irvistelijäksi. Onhan niitä jotka esittää kokoajan kaiken olevan hyvin ja ei voida koskaan myöntää että ei se elämä niin auvoista ole. Mutta facebook on juurikin paikka pätemiselle.

Ja kaikista huvittavinta on nää ihmiset; joista tiedät IRL mitä ovat jostakin mieltä, mutta kappas kun facesissa se samainen asia on niin ihanaa ja ihhihhhi, ja nää on vielä aikuisia ihmisiä. teinit ymmärtää mutta 50v kohdalla miettii että : X

Just joo. Kai sä kävellä osaat? Ja pyöräillä? Aloita niillä kunnon kohotus ja dietti, saat mielialaakin paremmaksi. Mene kouluun ja opiskele mieleisesi ammatti. Ei tarvii enää kadehtia kun oot itsekin jo niin hyvä. :D

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että tuollaisilla ulkoapäin täydellisillä on aina jokin pimeä puoli. Mistä sen tietää, millainen kotihirviö Tiina on perheensä kesken. Jotain vikaa hänessäkin on pakko olla, koska kukaan ei ole täydellinen.

Eikä ujous ja hiljaisuus ole huono piirre! Varmasti ajattelet, mitä sanot, etkä höpötä mitä sylki suuhun tuo ja olet hyvä kuuntelemaan! Lakkaa vertaamasta itseäsi Tiinaan. Sinullakin on varmasti paljon hyviä asioita, joista voit olla ylpeä, esim. mies ja lapsi. Älä ajattele vain huonoja puoliasi, koska varmasti sinulta löytyy todella paljon hyviäkin ominaisuuksia.

[QUOTE="Eee";24195608]Tee elämässäsi asioita, jotka tekevät sut onnelliseksi ja tyytyväiseksi, niin alat näyttää onnelliselta ja tyytyväiseltä.[/QUOTE]

Niin, ja piti vielä sanoa, että se FB:ssä stalkkaaminen ei selvästikään tee sua onnelliseksi eikä tyytyväiseksi, joten unohda koko FB! Itse käyn sielä ehkä kerran kuussa, kun on niin paljon muuta kivampaa tekemistä. :)

[QUOTE="kommentti";24195614]KUNNIANHIMO
PÄÄMÄRÄTIETOISUUS
AHKERUUS

Näistä syntyy eväät "Tiinaksi", jos sellainen tosiaan haluat olla. Mikään ei ole mahdotonta![/QUOTE]

Komppaan tätä täysillä. Kaikki on mahdollista, kun vaan tekee töitä sen eteen!

En kyllä Tiinaa syytäkään, vaan ihan itseäni.

Mutta jos lakkaisit olemasta vihainen, etenkin itsellesi, sun ois parempi olla. Mieti mimmosista asioista sä tykkäät. Tuskin sä tykkäisit edes hiihtää, siispä anna sen Tiinan hiihdellä ihan yksinään. En mäkään halua hiihtää, olen iloinen, ettei ole pakko. Käännä nuo kateuden aiheet iloksi, ajattele, että huh, onneksi ei oo pakko edes.

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että tuollaisilla ulkoapäin täydellisillä on aina jokin pimeä puoli. Mistä sen tietää, millainen kotihirviö Tiina on perheensä kesken. Jotain vikaa hänessäkin on pakko olla, koska kukaan ei ole täydellinen.

Minä taas olen aina ollut sitä mieltä, että tämä on vain itseensä tyytymättömien ihmisten tapa tsempata itseään. Ei tunnu niin pahalta katsoa sitä itseensä tyytyväistä ihmistä, kun voi hiljaa itsekseen ajatella, että sisäisesti se saattaa olla ihan tyytymätön johonkin, mutta pitää vaan hyvin kulissia pystyssä. Mutta mikäs siinä, jos tuollainen ajattelu auttaa jotain. Anna mennä vaan.

Itse kuitenkin näen sen avaimen tyytyväisyyteen ja onneen olevan siinä, että keskittyy itseensä ja siihen, miten tekee itsensä tyytyväiseksi ja onnelliseksi, eikä toisiin ja heidän tyytyväisyyteensä ja onnellisuuteensa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24195665:
Lakkaa stalkkaamasta. Ei ole Tiinan syy, että olet onneton ja kateellinen.

Et sitten yhtään kannustavempaa kommenttia keksinyt, kun toisella mieli maassa? Eikä ap missään Tiinaa syyttänytkään vaan lähinnä purki pahaa oloaan omasta elämästään... Voisit joskus asettua toisen ihmisen asemaan ja yrittää ymmärtää, että joskus on paha mieli ja sen tahtoo purkaa ja silloin kaipaa muiden kannustusta, ei töksäyttelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24195693:
Ei kun mä en ymmärrä, miksi pitäisi erityisesti tsempata ihmistä, joka kertoo olevansa vihainen toisten ihmisten menestyksestä. Tuskin siinä tsempit auttaa.

Ap:llä on selvästi huono itsetunto, kun edes vertaa itseään toiseen ja on kateellinen. Hänen pitäisi oppia näkemään omat vahvuutensa ja tajuta, että hänelläkin olisi mahdollisuus saavuttaa elämässä vaikka mitä. Siinä hän kaipaa tsemppausta. Tuskin hän ilkeyttään on vihainen toisen menestyksestä.

[QUOTE="Eee";24195730]Minä taas olen aina ollut sitä mieltä, että tämä on vain itseensä tyytymättömien ihmisten tapa tsempata itseään. Ei tunnu niin pahalta katsoa sitä itseensä tyytyväistä ihmistä, kun voi hiljaa itsekseen ajatella, että sisäisesti se saattaa olla ihan tyytymätön johonkin, mutta pitää vaan hyvin kulissia pystyssä. Mutta mikäs siinä, jos tuollainen ajattelu auttaa jotain. Anna mennä vaan.
.[/QUOTE]

Ei kukaan ole täydellinen. Kaikista löytyy huonoja puolia. Ja en ole itseeni tyytymätön, en vain suostu uskomaan, että täydellisiä ihmisiä on olemassakaan.

Ei kukaan ole täydellinen. Kaikista löytyy huonoja puolia. Ja en ole itseeni tyytymätön, en vain suostu uskomaan, että täydellisiä ihmisiä on olemassakaan.

Eikös tuo täydellisyys ollut aloittajan tulkinta "Tiinasta" eikä suinkaan "Tiinan" kuvaus itsestään? Jos on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, tekee asioita, joista pitää, niin sekö ihmisen muka täydelliseksi tekee? Sittenhän täydellisiä ihmisiä olisi vaikka kuinka paljon.

Ei kannata haluta toisen elämää, jos ei sellaisesta elämästä nauti. En halunnut kouluttautua korkealle, koska oiskelu on vastenmielistä. En halua rehkiä jumpassa ja ladulla, koska en siitä pidä.
En myöskään ole pirtsakka, koska se ei tule minulta luonnostaan.
Ehkä joskus ajattelin olevani huonompi, kuin muuta, mutta, kun huomasin mitä itse haluan niin kaikki sujui hyvin, koska en enää ajatellut en osaa, en pysty, vaan, että periksi en anna, vaan teen asiat jotka vievät minut sitä kohti mitä haluan itse. Ei sitä mitä yleisesti ihannoidaan.
Vastoinkäymisistä huolimatta sinnikkyydellä olen saanut elämäni onnelliseksi.

Yhteistyössä