K
"kommentti"
Vieras
Ap, nyt sulla on jo asennevika "et osaa käydä kouluja loppuun", uskon että päätä sulla riittää, nyt otat vaan itseäs niskasta kiinni, etsit kiinnostavan alan ja käyt sen koulun. Sen jälkeen voit tulla alallasi hyväksi kokemuksen myötä, eikä sinun tarvitse märehtiä että olet "vain" kotiäitinä kun tämä kilpasisaresi menestyy omassa työssään.
Samaten se paino, mistä moni muukin on sanonut. Veikkaisin ettei sinulla ole kilpirauhasongelmia, rasva-aineenvaihdunnanhäiriötä tms. vaan olet pullea oman laiskuutesi vuoksi. Niin ei ole pakko olla.
Kyllä se elämä on kurjaa, jos jää kotiin makaamaan, mutta jos viitsii tehdä töitä itsensä, elämänsä ja tulevaisuutensa eteen, muutostakin tapahtuu. Tarvi loppuelämää pelata niillä korteilla jotka jäi käteen.
aivan niin, kuten ylläoleva sanoikin, kysessä on asennevika. Äidillani on juuri samanlainen (en minä kuitenkaan osaa, en minä ymmärrä, ei naisista voi tulla mitään, ei minulla ole lukupäätä, en minä oppisi kuitenkaan jne) ja vuosikymmeniä häntä seurattuani huomasin että kyseessä ei ole itsesääli vaan itsesääliin ja vähättelyyn verhottu LAISKUUS. On helppo voivotella että "en minä kuitenkaan onnistu" ja sitten sillä voivottelulla ikäänkuin oikeuttaa itselleen sen, että ei edes viitsi yrittää.
Olen itse muuten tuollainen "Tiina" monien silmissä, ja voin sanoa että elämäni ei ole tullut ilmaiseksi. Kotoa en saanut mitään muuta kuin pahoinpitelyä ja vähättelyä elämäni eväiksi, ja kaikki, siis ihan kaikki, on itse pitänyt hemmetin kovalla työllä puskea ja rakentaa.
Olen kouluttanut itseni akateemiseksi lainalla, puskenut tappavan pitkää päivää ja luonut uraa (ja onnistunutkin siinä), treenaan ja urheilen määrätietoisesti ja sisulla - joten olen hoikka ja hyväkuntoinen - ja lisäksi vaikka kodinhoitoa inhoankin, olen siinäkin määrätietoisesti ja päättäväisesti vain opetellut onnistumaan.
Minulla on sinulle ap kolme sanaa, sanon nämä ystävyydellä ja kannustavuudella enkä haukkuen:
KUNNIANHIMO
PÄÄMÄRÄTIETOISUUS
AHKERUUS
Näistä syntyy eväät "Tiinaksi", jos sellainen tosiaan haluat olla. Mikään ei ole mahdotonta!