Uusavuton tässä moi!

Todella, todella typerä kysymys, mut te joilla on lapset puolentoista-, kahden vuoden ikäerolla, millä olette saaneet mukulan pysymään aloillaan/viihtymään jos se on pitänyt ottaa raskausaikana neuvolaan mukaan? :LOL:

Nimittäin mä täällä koitan miettiä pääni puhki et miten saan kontrolloitua tota reilu 1v. päätöntä kanaa joka ei pysy hetkeäkään paikoillaan kun pitää mennä neuvolaan ja se on pakko ottaa mukaan..Sylissä saan toki pidettyä muuten, mut esim. sydänääniä kuunnellessa jne. on mukulan oltava jossain muualla kun sylissä..

Mitäköhän tuostakin reissusta tulee.. :ashamed: Nyt olis ne valjaat kova sana.. :p

onko teillä siinä neuvolatädin huoneessa leluja? Meillä tyttö on pysyny varsin tyytyväisenä niitten lelujen kanssa- tosin, on se onnistunu pariin otteeseen karkaamaan siitä huoneesta... vaikka ikää on 2-v, mut tota uhmaikästä ei välillä pysäytä mikään(on niin hemmetin vikkelä)

Ja ei kai se lapsi kovin suurta tuhoa aikaan saa, jos paikkoja tutkii sen muutaman minuutin ajan, kun terkka tutkii sinua? :)
Oi saa, ikävä kyllä, tuo saa... :whistle: Toi jätkä on kuin elohopeaa ja ennenku kerkee kissaa sanoo on jokainen tietokoneen piuha yms. revitty seinästä ja paperit pöydältä jne jne.. :ashamed:

Vois kattoo jos sieltä odotustilasta löytyis jotain super jännää lelua mukaan, se vois helpottaa...

Tai sit mä otan koiran remmin mukaan.. :LOL:

Meilläkin esikoinen leikkii ihan kiltisti terkkarin huoneessa olevilla leluilla. Paitsi ekalla kerralla pelkäs kun vauvan sydänääniä kuunneltiin ja silloin piti ottaa viereen siihen tutkimuspöydälle. Jos epäilet että lelut ei riitä, ota jotain naposteltavaa hälle mukaan.

• Tykkää
Reactions: Maira
..
meillä tuo esikoinen on aika rauhallinen tapaus, ja sitä pelotti alkuun se doplerin äänikin. oli kuuntelun ajan aina mun vieressä kun makasin siinä sängyllä ja pidin kädestä kiiinni ja juttelin mukavia. sillee se siis pysyy paikoillaan että pidät kädestä kiinni.. tietty voi yltyä metelikin.. usein siellä kyllä on niin paljon leluja että viihtyy niiden parissa

Siellä neuvolassa oli leluja, joilla isompi voi leikkiä. No meillä ei kyl oo ikäeroa kun 15 kk, mutta aina ne on molemmat mukana neuvolassa ollu ja tk on ollu noiden muksujen lempipaikka, kun siellä on niin kivoja leluja :)! 5v tulee vieläkin aina mukaan, jos jollain on vaikka hammaslääkäri, että pääsee sinne leikkimään:LOL:

Non compos mentis
[QUOTE="hankey";24175972]valjaat marketista ja rusinapaketti tai sitten lapsi naapuriin hoitoon.[/QUOTE]

Rusinapaketti on hyvä hoitaja. Tai sitten esim. omat avaimet sekä lompakko aina kiehtoneet pikkulapsia?

Rusinapaketti on hyvä hoitaja. Tai sitten esim. omat avaimet sekä lompakko aina kiehtoneet pikkulapsia?
Nää toimii esim. autossa, missä lapsi on vöissä eikä pääse liikkumaan, mut mä kyselin tätä just sen takia et kun on paljon ympärillä juttuja, piuhoja, tavaroita pöydällä jne jne. ei poikaa kiinnosta lelut tai lompakot yhtään, ei tippaakaan, se lähtee saman tien liikkeelle ja nypläämään/repimään kaiken mahdollisen mitä käsiinsä saa..Tätä on kokeiltu useassa eri paikassa ja aina lopputulos on sama.. : /

Mut tuo naposteltava on sellanen millä sen saattais saada pysyy paikallaan, täytyy kokeilla.

Heh, selvittiinpä tuostakin..Mut oli th:kin siellä vähän et mitäs me keksittäis kun edes sillä naposteltavalla tuo ei pysynyt paikallaan vaan oli kovaa kyytiä menossa repimää ultrakoneen johtoja jne jne.. :whistle: Onneks siellä oli joku kesätyöntekijä tms. joka vahti junnua sen aikaa et saatiin sykkeet kuunneltua yms..

Th: Voi voi, mitäs me nyt..Onpa se liikkuva... :LOL:

Mullakin tosi vilkas poika. Joskus sykkeitä kuunnellessa otan hänet mun rinnan päälle istumaan, siinä sitten painelee mun nenää tai jotain muuta älykästä. Joskus ei suostu tulemaan, vaan levittää kumihanskoja ja pessaareja (vai mitä ne nyt oli) ym, mutta sellasta se on. :)
Mun poikaa ei kiinnosta pätkääkään ne terkkarin tylsät lelut. Meidän neuvolatäti on onneks mukava ja antaa pojan tutkia rauhassa, siirtää vaan "myrkky"pullot ylös, ettei niitä maistele.

• Tykkää
Neuvolan/lääkärin huoneen lelut oli kuitenkin pojalle uusia, joten ne veivät huomion hyvin. Sattui sitten niitäkin, jolloin tutkimuspöydällä ollessani poika päätti sammuttaa lääkärin tietokoneen :ashamed:
Myöskin kun sydänääniä ja sf-mittaa otettiin, poikaa alkoi pelottaa, että mitä minulle oikein tehdään. Halusi tulla istumaan pöydän vierelle tuolille ja piti äitiä kädestä kiinni :heart:

• Tykkää

Yhteistyössä