Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Sharona, voi kun hienoa! Oletko testannut tänään? Onko viiva vahvistunut? Toivotaan, että tämä on nyt "se hoito" joka tärppää ja jatkuu onnelliseen loppuun saakka! :heart:
Jensar, mun mielestä haamukin on jo pieni voitto, jotain ainakin tapahtuu ja se on hyvä! Joten kyllä mä peukutan täällä sullekin, että plussa tulisi ja vahvistuisi!!!
miles, hyvä asenne! Eilen osu silmään joku vanha artikkeli, jossa taas muistutettiin että 80 prosenttia hoidoissa olleista saa lapsen eli ihan on hyvät mahdollisuudet päästä tuohon joukkoon. Ja lääkäritkin oppii joka hoidosta eli miettivät sit seuraavaan jotain muita lääkkeitä tai kaavoja. Toisilla on tosi pienestä kiinni ja toiset joutuu odottelemaan ja käymään enemmän hoitoja.
Moto76, kiva kuulla, että selvisit leikkauspöydältä takaisin. Mulle kanssa hoitajat painottivat, että parempi ottaa kipulääke ajoissa, kun odottaa liian pitkään, koska sit kipua on vaikeampi hoitaa. Hyvä että toipuminen on kuitenkin jo noin hyvin käynnissä! Nyt on sit hyvä lähteä hoitoihin, kun tietää tilanteen ja paikat on puhdistettu. Käyn täällä välillä kurkkimassa sinunkin tilannetta =)

Kaikkien tilanteesta en nyt ole niin hyvin perillä. Pitää lukea myöhemmin tarkemmin, mutta piinailijoille (ainakin hattivattinen taitaa lukeutua heihin jos oikein tulkitsin) kovasti plussatuulta! Älkää luovuttako! Hurjasti on tämäkin ketju kasvanut, se toki vaan todistaa että meitä on valitettavan paljon! Tervetuloa siis uusille mukaan! ja muistutan vielä tuon samaisen artikkelin mukaan, joka kuudes hoidoissa oleva tulee luomuna raskaaksi, joten älkää naiset luovuttako! :D
 
ON: Mä tulkitsen eilisen haamun pregnyliksi, koska tänään, tosin vasta pp9, tuli nega. Eli nyt pitäisi ainakin pregnylin olla kokonaan poistunut ja jos mitään haamuja enää tulee niin se on sitten muuta. En jaksa uskoa että mitään muuta kuin negaa tulee ja voi olla että ehkä en testailekaan enää, koska lopputulos selviää kuitenkin viimeistään ensi lauantaina. Katse on jo seuraavassa hoidossa, niin kovasti kun se harmittaakin. Saisipa silloin parempilaatuisia alkioita ja määrällisesti enemmän, jotta ei tarvitsisi joka yrityksellä käydä hoitoja uudestaan läpi!

Mulla ei oo, ei sitten yhtään, raskautunut olo! Ei oo ollu mitään menkkatuntemuksia edes muutamaan päivään ja muutenkin tosi vähän mitään muuta kuin lugeista johtuvaa etovaa oloa ja huimausta. Ehkä hieman väsymystäkin...
 
Mitä ihmettä onkaan ehtinyt tapahtua, kun en eilen ole päässyt palstailemaan. Jensar, kuulostaa aikas lupaavalta! Mä oon aivan varma, että kyse on jostain ihan muusta kuin pregnylistä ;) Millos meinaat testailla uudelleen?

Ja Sharonaa uskallan kyllä jo ihan reilusti onnitella - ONNEA!! :flower: Näyttää jo todella vahvalta plussalta. Onko sulle ilmaantunut lisää oireita?

Kiitos Kevätkellolle tsemppitoivotuksista, niitä tarvitaan :) Itse olen vakaasti päättänyt, että mikäli vaan jaksamme, niin hoitoja jatketaan hamaan tappiin saakka, kunnes lääkärit toisin ilmoittaa. Näillä eväillä uskon, että mekin joku päivä päästään tuohon 80 prosentin joukkoon, jotka sen avun hoidoista saa.

mariqille voimia ja jaksamista :hug:

ON: pp7 hiljaiseloa...
 
Kirjoiteltiinkin näköjään Jensarin kanssa ristin rastiin :) No voi höh, että tänään näytti negaa. Muttamutta, ota huomioon että tänään vasta pp 9 ja sun oireet kuulostaa ihan muulta kuin negalta. Mulla ei noista lugeista muuta kuin rintojen aristusta ja turpeutta, mikä ei kylläkään ole edes kokoaikaista, vaan välillä sen vaan huomaa. Nega-olo on täällä aika vahvasti läsnä, vaikka viralliseen testipäivään vielä viikko :|
 
Ja Sharonaa uskallan kyllä jo ihan reilusti onnitella - ONNEA!! :flower: Näyttää jo todella vahvalta plussalta. Onko sulle ilmaantunut lisää oireita?
Mulla ei tosiaan kamalan paljon oireita ole ollut. Ainoa mikä on aika vahva oire on hajuaisti. On tosi outoa yhtäkkiä haistaa kaikki, siis ihan KAIKKI! :D
Oluen/viinin/alkoholin haju saa irvistämään, se on jotain ihan kamalaa!

Muuten ei juuri mitään, tissit on samanlaiset kun aina luteaalivaiheessa, ellei joa vähemmän kipeät, alavatsalla pieniä nippailuja, ym joka kiertoon kuuluvaa.

Oireista ei siis voisi päätellä juuri mitään, ainoa mikä pisti epäilyttämään oli tuo hajuaistin voimistuminen jo pp6 paikkeilla (pakotin miehen jalkapesulle töiden jälkeen :ashamed: )
 
ON: Tänään oli se virallinen testipäivä ja plussaa tuli elämämäni ensimmäsen kerran :heart:. Meillä oli muutto uuteen asuntoon viime vkonloppuna ja on pitänyt tosi kiireisenä, joten en ole kerenny koko asiaa kauheasti vielä miettimään. Tietenkin olen todella onnellinen, mutta keskemeno pelottaa aivan kauheasti :eek:. Joka kerta vessassa käydessä tarkistan onko verta. Olin kyllä jo vähän arvellut, että saattaa olla plussaa kun minulla on ollut oksettava olo koko ajan. Hyperi taitaa olla asettunut jo aloilleen, mutta ultralla varmistetaan vielä keskivikkona miltä ne munasarajat näyttää. Täällä irkuissa ei vahvisteta raskautta verikokeella näin aikasessa vaiheessa, vaan seuraavaksi on ultra 21.pvä (6.viikon), jossa pitäisi näkyä se pussi ja siitä 2 vkon päästä toinen ultra (8.viikon). jossa pitäisi kuulua alkion sydämenäänet. Että jos sinne asti päästään, niin sitten voisin uskaltautua sinne plussalistalle.

Sharona isot onnittelut plussasta :flower:. Mahtava juttu! Tsemppiä piinailijoille. Hattivattinen ja Jensar: Vain muutama pvä enää jäljellä! Ja onnea tuleville hoidoille. Taidan itse vielä jäädä tälle listalle roikkumaan, ennenkuin tieto raskaudesta varmistuu enemmän..
 
Voi Millie73 - sylin täydeltä onnea!! :flower: Mielettömän ihana juttu, nyt vaan litrakaupalla vauvaliimaa kehiin, niin siellä on ja pysyy :) Kyllä nämä uutiset tuo aina toivon pilkahduksen omiin fiiliksiin - kyllä mekin joku päivä ollaan tuossa samassa tilanteessa... :heart:

Nautinnollista kesää ja onnellista odotusta sulle Millie73!
 
Onnea Millielle!!! Mahtavaa!! Onhan tänne nyt plussia ropissut, omasta skeptisyydestä huolimatta:heart:

hattivattisella se päivä voi olla jo reilun viikon päästä:)

ON: Mulla aina olo paranee näistä plussista :D Nyt sitä viimestäkin toivonkipinää tarvitsee ja nää on just niitä!!
 
ON: Tänään sain verikokeen tulokset Felicitakselta ja niiden puoleen kaikki ois ok. Mullahan on siis pco, mut verikokeissa kaikki LH- ja FSH-arvot on ihan viitearvoissa. Ei siis LH mitenkään merkittävästi koholla FSH:hon nähden, niinku yleensä pcolaisilla on. Muuten niin v-mäisessä päivässä siis ees jotain positiivista. :) Aika outoa kyllä, ettei mua oo koskaan ennen laitettu mihinkää verikokeisii, saatikka munanjohtimien aukiolotutkimuksiin, vaikka pco on kuitenkii ollu tiedossa jo melkein 8 vuotta.. Sitä ihmettelen myös suuresti, et entinen vakkarigyne sano, ettei se kirjota mulle clomireseptiä, koska niistä ei mulle muka ois mitään apua, mut nyt sit tää lekuri Felicitaksella oli vahvasti sitä mieltä, et ehdottomasti kannattaa ne kokeilla ja muutenkii anto ymmärtää, ettei mun tilanne nyt välttämättä niin paha oo, etteikö näilläkii vois tärpätä.. :confused: No aukiolotutkimusta odotellessa. Toivon mukaa sielläkii osastolla ois kaikki ok.

Sori muute ku kirjottelen edellee täällä osastolla, vaik tuonne clomiketjuihi kuuluisinkii, mutku tääl on vaa jotenkii nii kotonen olo. :p Ja ku ei oikein taia tuo clomittarien ketju olla kovinkaa aktiivinen, ni mielummin täällä haastelen ja samalla mielenkiinnolla seurailen teiän piinailuita ja hoitovaiheita. =)
 
Sharona, on jo niin hieno viiva, että... ONNEA! :heart:

Mllie73
, ONNEA paljon sinullekin! :heart:

Jensar
, pidetään peukkuja että saat sen viivan vielä näkyviin!

hattivattinen: ymmärsinkö oikein jostain pinosta että käyt Felicitaksessa Helsingissä? Jos saan kysyä niin kenellä käyt? :p

vauva haaveissa: minun puolestani voit hyvin käydä täällä. Ei haittaa yhtään! :) Kiva kun sait hyviä uutisia klinikalta. :)
 
Onnea Millie :heart:

Vauva haaveissa Onnittelut hyvista tuloksista! Mullakin on pco tyyppiset munasarjat, mutta taalla Hollannissa ei saa diagnoosia jos ei verikokeissa loydy haikkaa. Eli sinakin olisit taalla "vain" pco-tyyppiset munasarjat -kategoriassa :)

Kiitos kaikille onnitteluista! Menen tanaan verikokeisiin, kun en malta odottaa huomiseen :D Onneksi siella ei pideta kirjaa siita kuka menee ja milloin, klinikalla on oma labra, sinne mennaan vuoronumerolla vaan. Jos ne jotain sanoo, olen viattomana merkannut vahingossa vaaran paivan kalenteriin.. Tietty. :D
Tulokset tulee iltapaivalla, toivottavasti en siihen mennessa ole jo hermoraunio :LOL:

Mukavaa paivaa kaikille, toivottavasti tanne pamahtelee lisaa plussia!!! :heart:
 
vauva haaveissa ja sharona: minulla myös pco-tyyppiset munasarjat mutta koska verikokeet kunnossa niin en myöskään ole saanut pco-diagnoosia, ja suomessa käymme hoidoissa. Olemme selittämättömiä ainakin toistaiseksi olleet.
 
Sharona: Koita malttaa iltapäivään! :D Hieno suunnitelma sulla. :LOL:

ON: Joo tuli pikkasen puun takaa tuo, ettei verikokeissa ollukaan mitään häikkää. Kuitenkii 8 vuotta oon luullu, et mulla on melko pahanlainen pco. Niin on entinen gyne antanut kovasti ymmärtää ja hänen mukaansa meidän ainut mahdollisuus saada lapsi olisi suoraan IVF... Vähän ristiriitaset ajatukset, mut toki oon tosi onnellinen, et verikokeet oli kunnossa. :)
 
^ Mullakin ensimmäinen lapsettomuuslääkärini sanoi että pco on kyseessä, eikä siis ottanut verikokeita. Ja kyllähän mä raskauduin clomeilla + metforemilla. Ekan saatuani lääkärit ovat sitten sanoneet ettei mulla mitään pco:ta ole. Nyt viimeksi kun siirryin Felicitakselle niin otettiin verikokeetkin ja ultralla katsoessakin lääkäri totesi heti ettei kyse pco:sta. Munasarjat kuulemma saattavat näyttää hieman siltä, mutta kyse ei kuitenkaan tästä. Mutta tosiaan ekan saatuani onkin lapsettomuuden syy ollut selittämätön.
 
Sharonalle tsemppiä viime hetken jännitysnäytelmään! :) Tuuhan sitten ilmoittamaan meille hieno hcg-arvo!

miranda-81: Me käydään joo Hgin Felicitaksella ja parempaa hoitopaikkaa en olisi voinut toivoa. Meidän lääkäri on Sirpa E. Onko teillä sama hoitopaikka? :)

Vauva haaveissa Tottahan toki kirjoittelet tänne, kun täällä olet aloittanutkin. En mäkään osaa täältä pois lähteä, vaikka tää meidän ekan hoidon tuoresiirto ei tärppäiskään. Ihan varmasti tuun roikkumaan täällä sitten pas-vaiheissakin, kun en osaa muuallekaan mennä :ashamed: Täällä tosiaan olon tuntee tosi kotoisaksi ja porukka on niin symppistä :heart:

Mulla on muuten myös pco-tyyppiset munasarjat, mutta eipä mullakaan verikokeista ole löytynyt varsinaiseen pco:hon viittaavaa. Oireita kylläkin on, mutta lääkäri puhuu edelleen pco-tyyppisistä munasarjoista. Mulla riesana ennemminkin se endo, jonka vuoksi näissä hoidoissakin lähdettiin niin nopeasti ivf-vaiheeseen.

Kysymys punktion jälkitilaan liittyen... Onko teillä muilla turvotus palannut myöhemmin? Mulla tällä hetkellä sellainen olo, että olo oli mitä mainioin jo tässä muutaman päivän ja turvotus aika lailla täysin jo laskenut, niin tänään tuntuu taas siltä, että alakerrassa turvottaa taas vähän samaan malliin kuin punktion jälkeen. Siitä kuitenkin jo aikaa 11 päivää... :confused: Toivottavasti se hyperi ei näin jälkikäteen vielä pääse yllättämään :O Muuten mulla ei mitään tuntemuksia tai oireita. Tasaista ja tasapaksua hiljaiseloa...
 
hattivattinen: Joo, käymme samalla klinikalla. :) Ties vaikka olis törmättykin. ;) Olen käynyt nyt Eviöllä muutaman kerran kun oma lääkäri (T. Hakala-Ala-Pietilä) on lomilla. Eviö teki punktionkin mulle. Eviökin on nyt lomilla joten seuraavaksi käyn T.Olkinuoralla yhen kerran. Sitten omalääkäri tuleekin takaisin. =) Vaikka Eviökin on mukava ja osaava niin kyllä sitä odottaa omaa lääkäriä takaisin kun hänen kanssaan on tullut tutuksi pitemmältä ajalta. Klinikka on kyllä ihan super! Kokemusta on nimittäin muualtakin...
 
Hyvänen aika, kylläpäs täällä plussatuulet puhaltaa, HIENOA!!! Hurjasti onnea Sharona ja Millie73!! :flower:

On niin upeaa lukea hyviä uutisia, se antaa voimia itsellekkin ja uskoa omiin hoitohin =)

Ei muuta kun lisää näitä plussa uutisia! ;)
 
Kysymys punktion jälkitilaan liittyen... Onko teillä muilla turvotus palannut myöhemmin? Mulla tällä hetkellä sellainen olo, että olo oli mitä mainioin jo tässä muutaman päivän ja turvotus aika lailla täysin jo laskenut, niin tänään tuntuu taas siltä, että alakerrassa turvottaa taas vähän samaan malliin kuin punktion jälkeen. Siitä kuitenkin jo aikaa 11 päivää... :confused: Toivottavasti se hyperi ei näin jälkikäteen vielä pääse yllättämään :O Muuten mulla ei mitään tuntemuksia tai oireita. Tasaista ja tasapaksua hiljaiseloa...
Voi kyllä! Ihan sama vaiva, tuntuu taas samalta kuin juuri punktion jälkeen, maha on niin turvoksissa, etta ei mahdu houdut jalkaan! Minä ajattelin, että johtunee raskautumisesta, sillä mulla oli lievä hyperi joka ilmeni lähinnä vaan turvotuksena. Se meni pois ja olo oli normaali kunnes tuli pp7, silloin alkoi uudestaan turvota maha palloksi!

*vink* *vink* ;);););););););););)
 
vuotaa vuotaa....vituttaa vituttaa
ja 1 promille jokka saa kohdunulkoisia.....
on se kiva kuulua tohon 0,5-1% jokka saa toistuvia keskenmenoja...
ja oli se kiva kuulua siihen.1/ 25 miljoonaan. mosaiikki triploidia tytöllä....

kaikki harvinainen sattuu meille....

noh onhan mulla vielä yks icsi takataskussa...

pp13 meillä oli hcg 202 ja keskenmeno tuli silti ja oli hyvä lukema raja on 39-270...

edelleen testi plussaa....hitaasti laskee hcg.....
vl aukeaa 25.7.11 sillon soitella uutta hoitoa......paskat vaan ku uus työpaikka jossa olen vaan muutaman viikon niin heti joutuu olla pois......
 
hattivattinen: Oot kyllä niin ihqu! :D ;) Jotenkii nuo muut ketjut on vaan jo niin monisivusia, et on vaikee päästä enää perille ihmisten tilanteista ja ylipäätänsä kaikki siellä on niin vieraita. Lisäks ainakin Clomittarien 2011 ketju on aika hiljanen, niin tänne oon nyt sit jämähtäny. :) Tääl on aivan mahtava ryhmähenki ja tsemppaus päällä! :heart: Ja tuosta sun turvottelusta, niin eihän sitä tiedä, vaik se olis vaan hyvä juttu ja päräyttäis plussan tikkuun niinku Sharonalla.. :rolleyes:

miranda-81: Mä voin varmaan lukeutua siis kanssa tuohon "pco-tyyppiset munasarjat" kategoriaan. Jiihaa! :D Toivon mukaan clomit auttais, mut jos ei, ni ompahan sekin reitti sit kokeiltu ja valmiita suuntaamaan katseet muihin hoitoihin.

Sharona: Hienot hcg-arvot!
 

Yhteistyössä