Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Onko kaikki hissittömissä taloissa asuvat muuttaneet niihin asuntoihinsa jo kauan ennen kuin on ollut edes suunnitelmissa hankkia lapsia?

Me hankittiin tämä asunto ennen lapsia mutta tilanteessa missä oltiin päätetty että lapsi saa tulla kun on tullakseen ja pidettiin siis todennäköisenä että seuraavien vuosien aikana meillekin tulee tarvetta lastenvaunuille. Suunnitelmissa oli myös että kaksi ensimmäistä lasta saisi tulla lyhyellä ikäerolla, eli ehdottomana edellytyksenä asunnonetsinnässä oli se että hissiin mahtuisi ne tuplarattaat ja koira.

Autoilijankin kuuluu käyttää vilkkua vaikka vintta olis rikki :D
(se kuuluu korjata se tilanne siis)
Säännöt on sääntöjä ja niitä noudatetaan. Noudattamatta jättämisestä saapi sakkoa tahi muuta rangaistusta.

Yksinkertainen asia. Jos se on sääntöihin kirjattu (tottahan te ne luette myös?) ja olette säännöt hyväksyneet mukisematta, niin niitä noudatetaan.

JA kahdeksan sivua silti :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24158057:
Kai te tiedätte: jos säilyttää vaunuja tai muuta roinaa rappukäytävässä, ja varoituksista/ilmoituksista huolimatta ette niitä siirrä, on taloyhtiöllä/isännöitsijällä oikeus hankkiutua niistä eroon. Jotkut ilmeisesti vähättelevät näitä paloturvallisuusjuttuja... Ja oli se sitten miten rayhallinen talo tahansa, silti voi joku mielenvikainen tulla ja tuikata tavarat siinä rappukäytävässä tuleen- näin tapahtui äitini kerrostalossa viime keväänä- kyseessä oli juurikin nuo lastenvaunut.
Ei täällä ainakaan kukaan ole sanonut asiasta mitään.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, menee minne rappukäytävään tahansa, melkein aina on rappujen alla vaunuja/rattaita. Luulen että tällaisessa tuppukylässä kaikki pitävät aika epätodennäköisenä sitä että joku tuikkaa ne tuleen. Pidin vähän galluppia tutuille, ja kaikki pitävät vähän pöhkönä sitä että vaunut pitäis raahata sisälle. Isommissa kaupungeissa on eri asia.
Tietäisin kyllä jos täällä olisi joskus sytytetty vaunut tuleen. Ei täällä ole edes ollut kerrostalopaloja mun muistin mukaan.

"Vieras"
Isännöitsijä ei voi rikkoa paloturvallisuuslakia ja antaa omia lupiaan edes perähikiällä. Monet säännöt pyrkivät ehkäisemään onnettomuuksia, moni kaiketi pitää turvavyötäkin, vaikkei mielestään kolaria ajaisikaan. Moni elää harhassa, että ei minulle mitään satu tai meidän talossa. Myöskään pelastajat eivät savusukeltaessaan halua törmätä ylimääräisiin esteisiin. Tämä on heille työturvallisuuskysymys.

luuletteko, että nämä paloturvallisuusasiat on joku vitsi? Meillä käy työpaikalla palotarkastajat usein ja sieltä tulee kyllä sellaista palautetta jos asiat ei ole oikein (terveyskeskus ) Monen ihmisen henki kyseessä jos me esim. jätetään palo-ovia auki jne jne. Ei ole mikään vitsi! Kerrostaloissa asuu satoja ihmisiä, joten ihan sama juttu!

"vieras"
ei voi taas uskoa kuinka itsekkäitä paskoja tässäkin keskustelussa vilisee, ja vielä ylpeillen! Älkää antako näille periksi, oikein haisee miten kuvittelevat voivansa tehdä mitä vaan, mutta asia ei niin ole. Itse en ainakaan katso läpi sormien jos joku säilyttää rotiskojaan rappukäytävässä, siinä on kyse minun lasten turvallisuudesta. Mutta kaikki pällipäät ei tosin tiedä että ne vaunut on paloturvallisuusriski, joten se varmistettakoon että sen tietävät ennen kuin aletaan toimiin.

Ei täällä ainakaan kukaan ole sanonut asiasta mitään.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, menee minne rappukäytävään tahansa, melkein aina on rappujen alla vaunuja/rattaita. Luulen että tällaisessa tuppukylässä kaikki pitävät aika epätodennäköisenä sitä saettä joku tuikkaa ne tuleen. Pidin vähän galluppia tutuille, ja kaikki pitävät vähän pöhkönä sitä että vaunut pitäis raahata sisälle. Isommissa kaupungeissa on eri asia.
Tietäisin kyllä jos täällä olisi joskus sytytetty vaunut tuleen. Ei täällä ole edes ollut kerrostalopaloja mun muistin mukaan.

Samat turvallisuussäännöt ne on takahikiälläkin!

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24157634:
Niin voi, mutta se syy miks minä haluaisin ne vaunut ja muut romppeet tuolta pois on se, että ne on PALO-OVEN EDESSÄ. Mut joo, turhaa vouhotustahan se tietysti on. Mitä siitä, että tulipalon sattuessa palomiehillä menee kallista aikaa hukkaan ihan vaan sen takia, että lastenvaunut, -rattaat, kelkat ja pulkat ON SAATAVA OLLA siinä palo-oven edessä! :headwall:
Ei ne meiän talossa ainakaan olis palo-oven edessä. Tai missään muuallakaan missä oon nähnyt.
Minkä vi**un palo-oven muuten?

Ei ne meiän talossa ainakaan olis palo-oven edessä. Tai missään muuallakaan missä oon nähnyt.
Minkä vi**un palo-oven muuten?
palo ovia on ne raskaat ovet jotka erottaa pyörävarastot jne rapusta. jonka takana sun pitäisi siis silyttää ne vaunusi, etteivät ne mahd syttyessään tuo savuja jne rappuun vaan ovat siellä palo-oven takana taaten asukkaille turvallisen poistumisen.

"vieras"
Mitä helvettiä te muutatte sellaisiin asuntoihin, ettette jaksa niitä vaunuja asuntoonne roudata ja noudattaa talon sääntöjä?
En tiedä olenko jotenkin kummallinen,mutta kyllä mulla kävi mielessä asuntoa etsiessä että miten kuljen portaista vaunujen kanssa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Silloin kun olin lapsi, faijan asunnon rappukäytävässä joku säilytti rattaita ala-aulassa. Loppui säilyttäminen, kun joku juoppo oli päässyt rappukäytävään ja paskansi käytävään ja pyyhki perseensä niihin rattaiden kankaisiin. Silloin tällöin sinne rappuun murtautui puliukkoja yöpymään yläkerran aulaan (vanha Töölössä sijaitseva kerrostalo, jossa vintti"kellari" oli tosiaan siellä talon ylimmässä vinttikerroksessa). Löytyi sieltä tupakin tumppeja ja kaljapullojakin aika usein.

Mä olen aina vienyt rattaat kotiini, vaikka olenkin asunut hissittömässä kerrostalossa aikoinani. Nehän pöllitäänkin alta aikayksikön muuten.

Enhän mä jätä niitä kauppaostoksia ja vauvaakaan sinne käytävään, vaikkei aina olis jaksanut niitä kotiin saakka kantaa :D Vaunut on mun ja ne kuuluu mun asuntooni. Jos ei mahdu, ollaan ilman vaunuja tai hommataan isompi kämppä mihin mahtuu.

Ps. asun omakotitalossa ja ahdasta on täälläkin sisällä säilyttää vaunuja (makuuhuoneessa), mutten halua niitä jättää pihavarastoon hiirten syötäväksi tai homehtumaan...

Jos nyt asuisin kerrostalossa, niin hommaisin sellaiset vaunut/rattaat, jotka saa kotiin vietyä. Tai sitten kulkisin Manducan tai kantoliinan kanssa.

En viittis millään tapattaa omilla rattaillani ihmisiä tai eläimiä. Syyttömiä ne on sille, että mä halusin lisääntyä ja hommata vauvanvaunut.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tirps
"Anne"
mua ärsyttää sama asia,kyllä mä saan raahattua vaunut kolmanteen kerrokseen ja kotiin saakka,vaikka joudunkin rappusia rytyyttään ensimmäisen kerroksen jotta pääsen hissille. ei luulis olevan vaikeeta muillekaan.. nuo vaunut jotka meidän rapussa on,käy joka ilta joku siirtään pihalle yöksi kun ne tosiaan on paloturvallisuusriski,tää perhe on saanut myös useita huomautuksia kiinteistöltä asiasta,mut ei vaan silti usko.. !
Koska minä niin muutkin.. Meillä tosiaan pitäisi rytyyttää kolmanteen kerrokseen asti, ei ole hissiä, toisin kuin teillä, helppohan se hissitalossa asujan on huudella. Ei ole myöskään varastoa eikä pyöräkellaria.
Päädyin siihen ratkaisuun, että auton paksissa on isommat ja pienemmät rattaat ja sinne asti voi tarvittaessa lähtiessään kävellä.

Tässä yksi selitys
Jessus, akat kouhkaa edelleen saman ketjun kimpussa! :D Ja uskomattomia 'vinkkejä' annettu lapsiperheille: olkaa sitten vaikka ilman niitä rattaita. Jep jep. Entäs kun on perheessä esim vauvaikäisen lisäksi sellanen pieni taapero, sanotaan nyt vaikka vuoden, puolentoista välein tulleet? Näin oli meillä.

Yhteistyössä