Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
möö
Mikä nipotus?? Kyse on RATTAISTA käytävässä, joka on sääntöjen vastaista. Mikä siinä on nipotusta? Sekö että halutaan estää vaaratilanne? Sytytänpä ens yönä sun vaunus tuleen, katotaan kuin nopeesti pääset ulos asunnostas muualta kuin hyppäämällä parvekkeelta.

Todella välinpitämätöntä.
Onneksi asun ensimmäisessä kerroksessa, enkä edelleenkään itse pidä vaunuja rappukäytävässä, ihmettelin vaan. Nipottaja tai ei, mutta suurinosa teistä saa varmasti kaikesta hirveän ongelman, enkä kadehdi. Mulla elämä on niiiin paljon helpompaa, luojan kiitos.

Meillä on pyörävaraston lisäksi ihan erillinen lastenvaunuvarasto jossa on mukavasti tilaakin koska ollaan rapun ainoa lapsiperhe. Silti yleisesti ne käytössä olevat vaunut/rattaat on tuotu sisälle asuntoon, koska meidän lasten kanssa se uloslähteminen vaan on helpompaa kun saa jo sisällä pakata väen rattaisiin. Hissi löytyy mihin tuplarattaiden lisäksi mahtuu tarvittaessa tavalliset rattaat, kaksi aikuista ja koirakin.

Nämä siis siksi että olen sellainen kermaperse joka ei asuisi lasten siellä hissittömän kerrostalon viidennessä kerroksessa vaikka sata äitiä vakuuttelee kuinka helposti sitä saa raahattua kaksosvauvat, alle 2v:n ja isot kauppaostokset ylös ja kaikki on vaan viitsimisestä kiinni. :D Minä en vaan viitsi.

muoks. eikä siis ole eikä tule tarvetta säilyttää niitä rattaita rappukäytävässä.

Viimeksi muokattu:
Kerrostalossa asuessani säilytin muksun rattaita talon ulkopuolella, nimittäin meidän farmariauton takakontissa :D En jaksanut raahata niitä kolmanteen kerrokseen, enkä myöskään pyörävarastoon rutattavaksi.
Mulle suurin pelko käytävässä säilyttämiseen ois varmaan se että ne varastettais.

Nämä siis siksi että olen sellainen kermaperse joka ei asuisi lasten siellä hissittömän kerrostalon viidennessä kerroksessa vaikka sata äitiä vakuuttelee kuinka helposti sitä saa raahattua kaksosvauvat, alle 2v:n ja isot kauppaostokset ylös ja kaikki on vaan viitsimisestä kiinni. :D Minä en vaan viitsi.
Mä jonotankin onneks rivariasuntoa, toivottavasti kohta päästään muuttamaan! :)

Ei sitten häiritse meidän rattaat rapussa. Tosin jää sinne vielä naapurin tuplarattaat lojumaan..

"tiimarinvihko"
Minä myönnän säilyttäväni rattaita rappukäytävässä. Niin edellisessä asunnossa kuin tässäkin.

Edellisessä asunnossa asuin toisessa kerroksessa. Olin totaaliyh eikä siis mahd saada mitään apua rattaiden roudaamiseen kotiin. Ei hissiä. Meillä oli rapunovi jatkuvasti lukossa (ei ovikoodisysteemiä vaan ainoastaan avaimella sisään), joten se ehkä hieman lisäsi turvallisuutta. Tässä talossa ei ollut hitusenkaan tilaa pyöräkellarissa.

Nykyään asumme neljännessa kerroksessa (tai 3. kerros tämä on virallisesti, mutta mielestäni 4. koska neljässä kerroksessa asutusta :D). Ei hissiä. Pyöräkellarissa ei tilaa. Mä kuitenkin pidän sitä aika pienenä riskinä, että joku tuikkais rattaat tuleen. Jos tuon tyyppistä toimintaa haluaa harrastaa, niin voi kai pieni pyromaani itsekin roudata rappukäytävään palavaa materiaalia.

Jos minä asuisin kerrostalossa (missä en onneksi asu ) ja tilanne olisi sellainen, että ei ole hissiä eikä pyörävarastoon mahdu niin veisin rattaat/vaunut auton takakonttiin lukkojen taakse. Ei kukaan ainakaan varastaisi eikä tuikkaisi tuleenkaan.

Eiks muissa taloissa huoltoyhtiö siivoa käytäviä?
Tääl joka kevät/kesä huoltoyhtiö laittaa käytäville laput missä on tuosta paloturvallisuudesta ja tavaroista rappukäytävässä. Ja myös päivämäärä milloin huoltoyhtiö tulee ja korjaa tavarat pois jos ne ei oo siihen mennessä asukkaiden toimesta siirretty asianmukaisille paikoille.
Sama lappu tulee myös jokaiseen kotiinkii ja ihan reilusti hyvissä ajoin että varmasti kaikki sen saa/näkee.

Kun se päivä koittaa, huoltoyhtiö tosiaan tulee ja vie väärin sijoitetut kamat pois. 2 kertaa oon nyt nähny kuin hein kyytiin lähtee lasten rattaat, pyöriä, leluja.
Mahtaa olla mukavaa tulla vauvan kanssa aamulla vaunuja hakemaan kun ne ei siinä enää ookkaa.

10 vuotta sitten ei vielä ollu tuota kieltoa ja isännöitsijä antoi luvan pitää kärryjä rappusten alla (muutaman vuoden päästä tuli sit kiellot, nyt on asuinkerroksetkii merkattu selvästi).
Siel oli meinkii kevyet matkarattaat ja ne sitten lytättiin. Tais joku vähän isompi niihin istahtaa.
Sen jälkeen raivasin omaan häkkivarastoon tilaa ja siellä säilytettiin mein kärryjä.
Häkkivarastot silleen hyvin sijoitettu että sinne pääs helposti.

Toisessa talossa on joskus revitty vaunujen sisustukset, patjat kaikki palasiks, ja yritetty sytyttää (onneksi onnistumatta).

"tiimarinvihko"
Meillä talkkari siivoaa raput.
Molemmat asuinalueet, joissa olen rappukäytävässä säilyttänyt rattaita, on olleet rauhallisia. Edellisessä paikassa unohdin välillä lompakkoa ja kameraakin rattaisiin, eikä kukaan koskaan varastanut niistä mitään. En takuulla missään itä-helsingin lähiössä säilyttäis rattaita käytävällä.

no sanohan neropatti, mihin mie sitten nuo rattaat työnnän ?!
hissitön talo, ei erillistä vaunuvarastoa. portaiden alla ovat yhdet vaunut ja kahdet rattaat, eivätkä ne siellä kiusaa ketään. pitäisikö ne työntää tuulikaappiin, jossa taatusti ovat kaikkien tiellä? :headwall:
tämä on onneksi rauhallinen talonyhtiö, joskus rattaisiiin jää vaatetta tai kauppareissun jälkeen esim. wc-paperi eikä kukaan ole vielä mitään varastanut.. tai tuikannut rattaita tuleen

Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole hissiä, eikä enää katutasossa olevaa vaunuvarastoa, se on aikoinaan muutettu pyörävarastoksi, jonne en itseasiassa saa edes avainta. Olen siis ottanut yhteyttä isännöitsijään, mutta häntä ei oikein kiinnostanut asia ja jemmailenkin rattaita yleensä kellariin johtavalla käytävällä ja joskus rappukäytävässä.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24157987:
hissitön talo, ei erillistä vaunuvarastoa. portaiden alla ovat yhdet vaunut ja kahdet rattaat, eivätkä ne siellä kiusaa ketään. jos tulipalo tulee, ne eivät mitenkään tuki uloskäyntiä. pitäisikö ne työntää tuulikaappiin, jossa taatusti ovat kaikkien tiellä? :headwall:
Raahat ne sinne asuntoosi neropatti! Kyse on myös niistä myrkkykaasuista joita rappukäytävään tulee kun ne tuikataan tuleen. Vie auton takakonttiin tai ihan minne tahansa, mutta rappukäytävässä niitä ei säilytetä. Olkaa sitten vaikka ilman rattaita tai miettikää kannattaako asua hissittömässä talossa siellä 6 kerroksessa kaksosten ja viiden koiran kanssa. Ihan oikeasti.

"höh"
hissitön talo, ei erillistä vaunuvarastoa. portaiden alla ovat yhdet vaunut ja kahdet rattaat, eivätkä ne siellä kiusaa ketään. jos tulipalo tulee, ne eivät mitenkään tuki uloskäyntiä. pitäisikö ne työntää tuulikaappiin, jossa taatusti ovat kaikkien tiellä? :headwall:
Roudaat rattaat:
1) omaan asuntoon
2) mahdolliseen pyörä tms. varastoon
3) ulos
4) olet ilman rattaita

Rappukäytävässä niitä ei saa säilyttää ihan sain sen vuoksi ettei ole erillistä vaunuvarastoa ja ettei talossa ole hissiä!!!

Raahat ne sinne asuntoosi neropatti! Kyse on myös niistä myrkkykaasuista joita rappukäytävään tulee kun ne tuikataan tuleen. Vie auton takakonttiin tai ihan minne tahansa, mutta rappukäytävässä niitä ei säilytetä. Olkaa sitten vaikka ilman rattaita tai miettikää kannattaako asua hissittömässä talossa siellä 6 kerroksessa kaksosten ja viiden koiran kanssa. Ihan oikeasti.
saat kuule tulla ihan itse kiskomaan, kyseessä kun eivät ole mitkään kokoontaitettavat kevyet matkarattaat ja hyvä kun näillä polvilla selviän itsekkään portaat ylös..! muutetaan kyllä, kunhan halpa omakoti talo jostain saadaan..

"tiimarinvihko"
Meillä on ainakin se tilanne, että uusi asunno on hakusessa koko ajan. Tällä paikkakunnalla niitä ei vaan ole vapaana kovin paljon. Siihen saakka rattaat on käytävällä.. mä en niitä neljänteen kerrokseen kierreportaita saa roudattua millään. Ei vaan ole vaihtiksia.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24158025:
saat kuule tulla ihan itse kiskomaan, kyseessä kun eivät ole mitkään kokoontaitettavat kevyet matkarattaat ja hyvä kun näillä polvilla selviän itsekkään portaat ylös..! muutetaan kyllä, kunhan halpa omakoti talo jostain saadaan..
Ja tottakai oli aivan pakko ostaa ne kaikkein painavimmat rattaat mitä markkinoilta löytyy hissittömään taloon ja vielä polvivamma. Ei tullut sitten mieleenkään, että niitä ei saa siellä käytävässä säilyttää. On todella kevyitä matkarattaita ja ulos sinun olisi tuossa tapauksessa ne rattaat jätettävä jos niitä et omaan asuntoosi vie, saa pyörä/vaunuvarastoon tai auton takakonttiin.

"veera"
hissitön talo, ei erillistä vaunuvarastoa. portaiden alla ovat yhdet vaunut ja kahdet rattaat, eivätkä ne siellä kiusaa ketään. pitäisikö ne työntää tuulikaappiin, jossa taatusti ovat kaikkien tiellä? :headwall:
tämä on onneksi rauhallinen talonyhtiö, joskus rattaisiiin jää vaatetta tai kauppareissun jälkeen esim. wc-paperi eikä kukaan ole vielä mitään varastanut.. tai tuikannut rattaita tuleen
voi vettu sä olet tyhmä!
no sinä viet ne kotiis tai et käytä vaunuja ollenkaan. se on laitonta pitää niitä rapussa, vaikka ei ois toisten tiellä. viet vaikka vauvan eka sänkyynsä tai sitten vauva johonki rintareppuun ja raahaat ne vaaralliset vaunut pois sieltä rapusta jokatapauksessa!

[QUOTE="tiimarinvihko";24158028]Meillä on ainakin se tilanne, että uusi asunno on hakusessa koko ajan. Tällä paikkakunnalla niitä ei vaan ole vapaana kovin paljon. Siihen saakka rattaat on käytävällä.. mä en niitä neljänteen kerrokseen kierreportaita saa roudattua millään. Ei vaan ole vaihtiksia.[/QUOTE]

On vaihtoehto. Jättää ulos. Siellä ei vaaranna ketään.

"daa"
silloin kun hankimme vaunuja vauvalle niin ehdoton ehto oli se että olisivat kevyet ja helposti portaissa kulkevat. Emmaljungalla löytyi muutamakin sopiva vaihtoehto. Ajattelisivatpa muutkin näin. Muutettiin kerrostalosta pois joku aika sitten ja kas kummaa, rattaat on edelleen hyvtä :D ei tarvi ostaa nyt niitä painavia sen takia että ei tarvikaan portaissa kiikkua.

Kai te tiedätte: jos säilyttää vaunuja tai muuta roinaa rappukäytävässä, ja varoituksista/ilmoituksista huolimatta ette niitä siirrä, on taloyhtiöllä/isännöitsijällä oikeus hankkiutua niistä eroon. Jotkut ilmeisesti vähättelevät näitä paloturvallisuusjuttuja... Ja oli se sitten miten rayhallinen talo tahansa, silti voi joku mielenvikainen tulla ja tuikata tavarat siinä rappukäytävässä tuleen- näin tapahtui äitini kerrostalossa viime keväänä- kyseessä oli juurikin nuo lastenvaunut.

Saraldo
Meillä tehtiin kevätsiivouksen yhteydessä niin, että pyöräkellarista heitettiin lavalle kaikki merkitsemättömät pyörät. Tästä asiasta ilmoitettiin varmaan kuukautta aikaisemmin jokaiseen asuntoon, joten kaikilla oli runsaasti aikaa merkata omaisuutensa. Kun saimme kellarista noin 20-30 fillaria lavalle, vaunuille ja rattaille löytyi kummasti tilaa.

Huoltoyhtiö oli kaikkien taloyhtiöiden hallituksille saattanut tiedoksi, että vaunujen ja rattaiden säilytys rappukäytävässä on kielletty ja se pitää järjestää jollain muulla tavalla. Pyöräkellari on turvallinen, koska ainakin meillä kellarin ovi on palo-ovi. Joten jos siellä joku ne tuikkaa tuleen, palo ei leviä (ainakaan kovin helposti) muualle. Toinen vaihtoehto olisi ollut hommata palo-ovi sen syvennyksen eteen, jossa vaunuja tähän saakka säilytettiin. Ja se olisi tullut maksamaan aika mukavasti...

Ei ne rattaat tosiaan varmaan kenenkään kulkemista haittaa, mutta se paloturvallisuus...

Yhteistyössä