Minä olin se äiti... :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="JOs";24127575]tää Sporttismama on Äitiyslomalainen, hänen entinen nikkinsä oli Palleriina ja hän levitteli itsestään kuvia nikillä Kauhea Namu...[/QUOTE]

Jos on oikeasti tämä äitiyslomalainen, niin mähän muistan miten hän aika usein haukkui miten hirveäkäytöksisiä lapsia toisilla on ja ihan selkein sanoin kuvaili miten pienikin lapsi voi olla jo läpensä paska ja inhottava ihmisenä.

[QUOTE="vieras";24127660]Ihanaa kun jaksat kommentoida joka viestiin sinnikkäästi.. ja mä kun luulin, että pääsin tappamaan tämän ketjun tylsyydelläni :D Se on muuten vähän erijuttu kertoillaa vähän neuvoja lapsille joskus kun siltä tuntuu, kuin oikeasti kasvattaa lapset johdonmukaisesti.

Johdonmukainen kasvatus tarkoittaa, että joskus on kiellettävä asioista, jotka ehkä itsestä tuntuu turhilta kerta toisensa perään, mutta pidemmällä tähtäimellä ei ole kuitenkaan. Ihan vaan jos haluaa niistä lapsista joskus hyvin käyttäytyviä :) Se saattaisi olla vaikka, että opetetaan lapsille yksi karkkipäivä, jolloin saadaan kaupasta jotain ja muutoin ei koskaan karkkia. Eipä tulisi aina yllätyksenä heille.

Moni kasvatukseen väsynyt muuten sanoo, ettei jaksa joka asiaan puuttua, heidän lapsista kyllä näkeekin sen levottomuuden ja tuon, että inistään kaupanhyllyillä kun ei vaan ole selkeää hänelle, että milloin on karkkipäivä.

Eikö teillä nukuttu tänään päiväunia vai miten ne noin monta kertaa siellä hyllyjen välissä pyörivät rääkymässä?[/QUOTE]

Me käytiin ootellessa kaupassa kun oltiin menossa mummia vastaan lentokentälle. Lapset olivat heränneet aikaisin ja ensimmäinen kysymys oli herätessä "joko lähdetään hakemaan mummi?" Mummi oli siis tulossa etelästä ja luvannut lapsille upeat tuliaiset :D Siksi siis pientä ylikierrosta ilmassa.
Mulla oli mun esikoisen 2v uhmassa ihan samanlainen kaupparaivokausi noin puoli vuotta. Silloin mun esikoinen heittäytyi joka hiton kerta lattialle kaupassa joko lelu- tai karkkihyllyn kohdalla. Johdonmukaisuutta kehiin ja puolen vuoden jälkeen tuli voittaja olo kun sen jälkeen ei ole koskaan tarvinnut kinata esikoisen kanssa ostetaanko karkkia tai saako hän leluja. Esikoiseni tietää että karkkipäivä on lauantai ja silloin voi ostaa jotain ja leluja ei tule kuin max. 4 kertaa vuodessa. Esikoiseni ostaa omilla rahoillaan joskus leluja kun on ensin säästänyt useita kuukausia. Samanlainen temperamentti taitaa olla tuolla kuopuksellakin ja uskon että jospa tuo uhmakausi tuosta pikkuhiljaa helpottais kun pysyy vaan tiukkana (vaikkakin sopivan rentona kuitenkin) :D

Hei kiva lempinimi mulla, oonko tästä eespäin SM-mama? :D Astetta verran härskimpi nicki :D Hetkonen, mihinkäs ketjuun mä kirjoitinkaan tutkimuksesta? En muista enää ketjun nimeä...

:D laiska ei jaksanut kirjoittaa koko nikkiä.

Se nous tuolta äsken. joku miksi riepun ketju siirettiin oli aiheena kai.

Kysyin siis tutkimuksen luotettavuudesta. Eli tutkijana miehesi käyttää tutkimuksessaan sinulta saamia "inside-juttuja"? Tekeekö miehesi siis syväanalyysia riepusta luvatta vai valikoiko hän kiinnostavimman insidejuttujen perusteella, jotta tutkimus vaikuttaisi mielenkiintoisemmalta?

:D laiska ei jaksanut kirjoittaa koko nikkiä.

Se nous tuolta äsken. joku miksi riepun ketju siirettiin oli aiheena kai.

Kysyin siis tutkimuksen luotettavuudesta. Eli tutkijana miehesi käyttää tutkimuksessaan sinulta saamia "inside-juttuja"? Tekeekö miehesi siis syväanalyysia riepusta luvatta vai valikoiko hän kiinnostavimman insidejuttujen perusteella, jotta tutkimus vaikuttaisi mielenkiintoisemmalta?

No ei hän mitään yksittäisiä henkilöitä tutkimuksessa käytä, heillä on kyllä ihan luvan kanssa koehenkilöt. Mainitsin vain ns. media-alan asiantuntijalle kun minun mielestäni Riepun palstakäytös on aika outoa.

Tämä on vieläkin etusivulla :snotty: No, mua jäi vähän vaivaamaan kaksi asiaa ihan alkuperäisestä viestistä :D

Jos lapset ajavat toisiaan takaa ostoskärryjen kanssa, eivätkö he silloin juokse? Jos juoksevat tai edes kiiruhtavat, silloin on usein vaara törmätä tahtomattaankin muihin, vaikka hyllyn takaa tuleviin ihmisiin. Onko se silloin huvittavaa vai ärsyttävää?

Toisekseen ihmettelen, miten kärryjen kanssa kulkevat, huutavat ja lattialla makaavat lapset voivat olla jonkun mielestä niin hauskoja, että heitä nauretaan maha kippuralla ja vedet silmissä.

Näihin ap:n lapsien toiminnasta ilahtuneisiin kansalaisiin verrattuna olen nimittäin sitten ihan kamala tosikko :whistle:

No ei hän mitään yksittäisiä henkilöitä tutkimuksessa käytä, heillä on kyllä ihan luvan kanssa koehenkilöt. Mainitsin vain ns. media-alan asiantuntijalle kun minun mielestäni Riepun palstakäytös on aika outoa.

Mitäs toi sun käytös riepua kohtaan sitten on? Outoa, miten jotain jaksaa vaivata tuntematon ihminen!Riepun pitäs näyttää sulle närhen munat, mutta on liian fiksu ja sivistynyt moiseen käytökseen tai sun tasollesi vajoamiseen.

Tämä on vieläkin etusivulla :snotty: No, mua jäi vähän vaivaamaan kaksi asiaa ihan alkuperäisestä viestistä :D

Jos lapset ajavat toisiaan takaa ostoskärryjen kanssa, eivätkö he silloin juokse? Jos juoksevat tai edes kiiruhtavat, silloin on usein vaara törmätä tahtomattaankin muihin, vaikka hyllyn takaa tuleviin ihmisiin. Onko se silloin huvittavaa vai ärsyttävää?

Toisekseen ihmettelen, miten kärryjen kanssa kulkevat, huutavat ja lattialla makaavat lapset voivat olla jonkun mielestä niin hauskoja, että heitä nauretaan maha kippuralla ja vedet silmissä.

Näihin ap:n lapsien toiminnasta ilahtuneisiin kansalaisiin verrattuna olen nimittäin sitten ihan kamala tosikko :whistle:

Esikoinen siis kädet levällään yritti estää pienemmän pääsyn eteenpäin josta pienempi hermostui ja alkoi kiljua. Eivät siis juosseet, koska tietävät ettei kärryjen kans juosta. No en tiedä oliko tuolla vedet silmissä nauravalla miehellä lääkitys loppunut vai oliko vaan kertakaikkisen hyväntuulinen tapaus mutta hauskaa hänellä oli seuratessaan lapsieni tohotusta. Samoin repeili teinityttö kun pienempi makasi lattialla ja kiukutteli. En tiiä oletko tosikko vai ei, mutta sanotaanko että 80% kaupassa olijoista otti huumorilla ja heitti kommenttia, 15% oli ihan normaalisti ja sit 5% oli näitä rusinoita :D

[QUOTE="vieras";24128064]Mitäs toi sun käytös riepua kohtaan sitten on? Outoa, miten jotain jaksaa vaivata tuntematon ihminen!Riepun pitäs näyttää sulle närhen munat, mutta on liian fiksu ja sivistynyt moiseen käytökseen tai sun tasollesi vajoamiseen.[/QUOTE]

No Riepu on ottanut riskin avautuessaan täällä palstalla noin hölmösti (ja tämä ei nyt sit ole mikään uhkaus :D) Tänne jokainen ihan omalla vastuullaan laittaa kuvia ja kertoo elämänkertaansa, jos lörpöttelee niin voi olla että joku tuntee ja varsinkin törkeintä on olla niin lepsu ettei suojaa edes perheenjäseniään...

En tiiä oletko tosikko vai ei, mutta sanotaanko että 80% kaupassa olijoista otti huumorilla ja heitti kommenttia, 15% oli ihan normaalisti ja sit 5% oli näitä rusinoita :D

Mä kuulun siihen 0,1:een prosenttiin, joka ei edes huomaa koko asiaa.

Ikinä ei ole mun lapsi ollut niin hauska, että 80% kaupassa olijoista olisi kommentoinut hänen toimintaansa :snotty:

Minä en usko hetkeäkään, että joku olisi nauranut sinun lapsillesi vedet silmissä. You wish!
Ehkäpä kuitenkin vähän väritit tätä tarinaa ja kuvittelit sen muuttuvan hauskemmaksi? :)

niitä jotka nauraa voivat luultavasti nauraa siitä syystä että pystyvät samaistumaan äidin fiilikseen.Itse kahden pojan äitinä saan lasten riekkuessa usein hymyileviä ja nauravia kommentteja sellaisilta vanhemmilta joilla on itsellä ollut pieniä poikia pienellä ikäerolla.
mä ymmärrän toki että se on monista ärsyttävää jos lapset kiljuu ja käyttäytyy kuin pienet apinat.Itseäni se ei vain häiritse.Varsinkaan silloin kun se naama punaisena kirkuva lapsi joka kirmaa käytävää pitkin karkuun perään huutelevaa äitiään ei ole omani:D

[QUOTE="Sylvi";24128155]Minä en usko hetkeäkään, että joku olisi nauranut sinun lapsillesi vedet silmissä. You wish!
Ehkäpä kuitenkin vähän väritit tätä tarinaa ja kuvittelit sen muuttuvan hauskemmaksi? :)[/QUOTE]

No en tiiä, kävinkö jossain vähä-älyisten ja onnellisten asuinalueella kaupassa, paljonhan noista vantaalaisista puhutaan että hieman outoja ja onnellisia ovat :D Tietysti voit käydä pyytämässä kyseisestä vantaalaisesta marketista valvontakameran nauhat ja katsoa sieltä nauroiko mies vedet silmissä vai ei :D

Sanoit ymmärtääkseni että olet kertonut miehellesi ko. Palstalaisesta
Ja että hän aikoo käyttää saamiaan tietoja, koska "pelkästään foorumeiden seuraaminen ei riitä, vaan tarvitaan insidejuttuja." ei ole suora lainaus, ketju on kai poistettu. Onko siis mielestäsi miehesi tutkimus luotettava, jos hän käyttää vaimonsa antamia "insidehuhuja" ainestonaan? Oletko maisterina(?) sitä mieltä, että tuo on ok?

No en tiiä, kävinkö jossain vähä-älyisten ja onnellisten asuinalueella kaupassa, paljonhan noista vantaalaisista puhutaan että hieman outoja ja onnellisia ovat :D Tietysti voit käydä pyytämässä kyseisestä vantaalaisesta marketista valvontakameran nauhat ja katsoa sieltä nauroiko mies vedet silmissä vai ei :D

Hauska lohkaisu. Ei minua nyt kuitenkaan NIIN paljon tämä asia kiinnosta, että menisin nauhoja sieltä pyytämään. :) Voithan sinä yrittää noilla tökeröillä mukahauskoilla letkauksilla todistella tätä asiaa, mutta en usko kuitenkaan. :)

[QUOTE="hipp";24128177]niitä jotka nauraa voivat luultavasti nauraa siitä syystä että pystyvät samaistumaan äidin fiilikseen.Itse kahden pojan äitinä saan lasten riekkuessa usein hymyileviä ja nauravia kommentteja sellaisilta vanhemmilta joilla on itsellä ollut pieniä poikia pienellä ikäerolla.
mä ymmärrän toki että se on monista ärsyttävää jos lapset kiljuu ja käyttäytyy kuin pienet apinat.Itseäni se ei vain häiritse.Varsinkaan silloin kun se naama punaisena kirkuva lapsi joka kirmaa käytävää pitkin karkuun perään huutelevaa äitiään ei ole omani:D[/QUOTE]

Mä saan myös paljon hymyilyjä ja juurikin tuosta syystä mitä kerroit. Ja minä kyllä myös hymyilen lapsille, saan aina muiden lasten kaupparaivarit loppumaan kun näytän hassun ilmeeni. Loppuu kiukut siihen. Ei vaan toimi omiin lapsiin :D
Noi meidän lapset on aika omatoimisia ja usein saavatkin paljon repeilyä. Viimeksi Sellossa kun katselimme afrikkalaista tanssiesitystäni jota nuorimmainen alkoi matkia hytkyttäen. Kieltämättä suupielet lähti monilla kaareutumaan :D

Sanoit ymmärtääkseni että olet kertonut miehellesi ko. Palstalaisesta
Ja että hän aikoo käyttää saamiaan tietoja, koska "pelkästään foorumeiden seuraaminen ei riitä, vaan tarvitaan insidejuttuja." ei ole suora lainaus, ketju on kai poistettu. Onko siis mielestäsi miehesi tutkimus luotettava, jos hän käyttää vaimonsa antamia "insidehuhuja" ainestonaan? Oletko maisterina(?) sitä mieltä, että tuo on ok?

En siis tarkoittanut että mieheni käyttää näitä minun kertomiani juttuja vaan hänestä on kiva kuulla "mitä itse seurata" koska satunnainen palstan seuraaminen ei ehkä avaa juttuja niin helposti. Työryhmä kuitenkin käyttää aikaansa hyvinkin laajaan nettikäytöksen seuraamiseen eikä mikään kaksplus-palsta ole kuin kärpäsen kakka siinä hommassa.

[QUOTE="Sylvi";24128212]Hauska lohkaisu. Ei minua nyt kuitenkaan NIIN paljon tämä asia kiinnosta, että menisin nauhoja sieltä pyytämään. :) Voithan sinä yrittää noilla tökeröillä mukahauskoilla letkauksilla todistella tätä asiaa, mutta en usko kuitenkaan. :)[/QUOTE]

No mutta jos et suostu menemään katsomaan niin sitten sun on vaan uskottava! :D Ainakin mies silmäkulmiaan pyyhki, voihan se toki olla että hän oli niin allerginen kun niistä ohikiitävistä kakaroistani lenteli koirankarvoja ressukan päälle :D