Mikä työpaikka tälläisellä luonteella? Ehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja "Jeejee"
  • Ensimmäinen viesti
"Jeejee"
Eli olen luova ideoija, ja älytön esteetikko. Kaikki kaunis mikä miellyttää silmää on mulle erittäin tärkeää. Tykkään ideoida ja uskallan heitellä mitä hassuimpia ideoita suustani. Toteutuksesta taas en jaksa vastata. En tykkää "liata käsiäni". Tulen hyvin ihmisten kanssa toimeen, omaan hyvän ihmistuntemuksen. En todellakaan tykkää tasaisesta puurtamisesta, niitä töitä on koitettu (toimistotyöt, puhelinmyyjä) ja vaikka homma sujuu ihan ok, niin mun motivaatio lopahtaa työn tylsyyteen.

Palkka ei ole mulle niin kovin tärkeää, mutta työajat on. Haluaisin vapaasti määritellä työaikani, ja työskennellä silloin kun innostus iskee, en pakkopullana 8-16. Innostuksen iskiessä kun voin tehdä jotakin hommaa melkein kellon ympäri pari päivää, ja sitten taas hiipua.

Olen tosi iloinen ja positiivinen, sellainen hyvällä tavalla "hullu", boheemi luonnonlapsi.

Mä en vaan millään tiedä, minkälainen työ olisi mua varten. Joten jos tuosta mun kuvauksesta saatte edes jotakin osviittaa, niin kertokaa ihmeessä!! Kiitos jo etukäteen, jos joku keksii jotakin, niin saan vaihtoehtoja mietintämyssyyn.

"vieras"
Mun mielestä kuulostaa vähän siltä, että oot työnvieroksuja... Tai tällainen tapaus, että suoraan pomon penkille, kun yleensä sieltä pohjalta ponnistetaan ylöspäin.

No mut noilla jutuilla eipä sulla kai oo muita vaihtoehtoja kuin yrittäjyys.

ap.
Mikä on työnvieroksuja :D Mä olen kyllä koko elämäni painanut erilaista duunia, työttömyyskorvausta en ole nostanut ikinä. Työpaikat vaan on vaihtunut nopeaan tahtiin, kun motivaatio ei riitä.

nooo
No ehkä sun pitäisi tajuta, että mikään työ ei ole aina ihanaa ja kivaa. Työnteon terkoitus on saada rahaa ja joskus se on kivaa ja välillä tylsempää. Missään työssä ei voi päättää täysin työaikojaan, yrittäjänäkin yritys on tuskin kovin kannattava jos ei huvita tehdä töitä kuin joskus.

"Vieras"
Ei millään pahalla. Mutta vaikutat osittain add:lta tai ad/hd:lta, itselläni on vastaavia piirteitä. Käypä katsomassa jollain ad/hd-sivustolla oirelistaa. Jos innostus laantuu vauhdikkaan alun jälkeen, niin silloin harva työ käy sulle.
Vaihtelevassakin työssä tulee rutinoitumista, tylsyyttä jne, mutta hyvä motivaatio ja pitkäjänteisyys kantaa niiden yli, mutta onko sulla niitä ominaisuuksia?

ap.
No koitapas se nyt sitten pistää tänne mun pääkalloon, että töitä tehdään ja puurretaan rahan takia vaikkei olis mukavaa. Olen yrittänyt sitäkin, ja tulos on erittäin huonotuulinen, masentunut ja kaikkeen kyllästynyt ihminen, joka on kotona kuin persiinoon ammuttu karhu.

Kai mä olen sitten normisuomalaisen mittapuun mukaan outo, kun mielestä se 8 tuntia päivästä on niin iso osa elämää, että pitää sen nyt olla mielenkiintoista ja inspiroivaa, eikä mitään pakkopullaa.

Ja joo, mä tiedän että työssä kuin työssä on huonoja päiviä, mutta kyllä siinä pitää olla pohjilla joku perus innostus ko. työhön, niin että sitä jaksaa tehdä innolla parista huonosta päivästä piittaamatta.

Non compos mentis
Yrittäjä on varmaan ainoa noilla määrityksillä, ellei sitten ole ihan sikahyvä jossain esim. suunnittelussa ja saa jonkun harvinaisen pestin jossain firmassa. Ja on siis niin erinomainen, ettei kukaan häiriinny diivailusta, myöhästelyistä tms.

Mistähän diivailusta? :D Mutta kun kysymys onkin että MIKÄ ALA? Yrittäjiäkin on monenmoisia, toinen myy saippuaa ja toinen tekee koneita teollisuuteen.
Tuo miten ilmaisit sen, että suunnitella on kiva, mutta toteuttaminen on tylsää, antoi sen mielikuvan, että poimisit mielelläsi ne kuuluisat rusinat pullasta=)

korjasin typon sanasta ilmaista

Viimeksi muokattu:
viieeraas
Sulle vois sopia joku taiteellinen ala, jossa väännetään jotain prokkista. Tai sitten rupeet taidemaalariksi tai kirjailijaksi. Vaikka omat huonot puolet noissakin on..Tai sitten otat jotain urakka hommia ja painat putkeen työt ja lomailet loput. Yrittäjyys on raskasta. Olet yritykses kanssa naimisissa ja se vie koko elämäsi. Joten jos sille tielle meet hommasta pitää tykätä.

Non compos mentis
Tuo miten ilmaisin sen, että suunnitella on kiva, mutta toteuttaminen on tylsää, antoi sen mielikuvan, että poimisit mielelläsi ne kuuluisat rusinat pullasta=)
Mulle tuli aapeen aloitustekstistä mieleen sellainen muotitalon bossinainen, joka kulkee antaen ilmaposkisuukkoja ja antaa kaikenlaisia määräyksiä alaisilleen ja on vähän sellainen nipo esim. ulkoasun suhteen, muttei itse koskaan "alennu" työväen joukkoon katsomaan mitä he tekee ja missä olosuhteissa. Haluaa vain tuloksia, "likaamatta käsiään".

ap.
Huspati, niin. Mä voin kyllä vaikka tehdä lennokkaita suunnitelmia vaikka nyt uusista yritysideoista tai huoneen sisustamisesta tai millaisen mainoskampanjan joku voisi toteuttaa, mutta mun hankkeet kaatuu aina siihen, kun niitä pitäisi viedä käytäntöön.... Mä en vaan OSAA. Se ei siis tarkoita sitä, etten mä vaan halua (vaikka sen nyt vissiin niin ilmaisinkin) vaan ettei mun osaaminen riitä viemään asioita ideointia pidemmälle. Voi ja monestiko mä olen yrittänyt, ja käteen on jäänyt vain luu.

Non compos mentis
Huspati, niin. Mä voin kyllä vaikka tehdä lennokkaita suunnitelmia vaikka nyt uusista yritysideoista tai huoneen sisustamisesta tai millaisen mainoskampanjan joku voisi toteuttaa, mutta mun hankkeet kaatuu aina siihen, kun niitä pitäisi viedä käytäntöön.... Mä en vaan OSAA. Se ei siis tarkoita sitä, etten mä vaan halua (vaikka sen nyt vissiin niin ilmaisinkin) vaan ettei mun osaaminen riitä viemään asioita ideointia pidemmälle. Voi ja monestiko mä olen yrittänyt, ja käteen on jäänyt vain luu.
Suosittelen lääkitystä. Auttaa paljon, kun saa hommat hoidettua loppuun. Yrittäjällekin ihan kätsä taito.

ap.
Sulle vois sopia joku taiteellinen ala, jossa väännetään jotain prokkista. Tai sitten rupeet taidemaalariksi tai kirjailijaksi. Vaikka omat huonot puolet noissakin on..Tai sitten otat jotain urakka hommia ja painat putkeen työt ja lomailet loput. Yrittäjyys on raskasta. Olet yritykses kanssa naimisissa ja se vie koko elämäsi. Joten jos sille tielle meet hommasta pitää tykätä.
Ehkä just joku projektityö ois kyllä omiaan. Yks projekti loppuu, ja uus suunnittelu alkaa, vähän niinkuin taas uus työpaikka :D Ihan hyvä, tätä oon itekin harkinnut, mutta täällä missä mä asun, on aika vähän mitään tällaisia paikkoja auki. Mietintämyssyyn....

ap.
Mulle tuli aapeen aloitustekstistä mieleen sellainen muotitalon bossinainen, joka kulkee antaen ilmaposkisuukkoja ja antaa kaikenlaisia määräyksiä alaisilleen ja on vähän sellainen nipo esim. ulkoasun suhteen, muttei itse koskaan "alennu" työväen joukkoon katsomaan mitä he tekee ja missä olosuhteissa. Haluaa vain tuloksia, "likaamatta käsiään".
Sitten sulle tuli ihan väärä kuva :)

ap.
Okei, eli jos sulla ois diabetes, et hoitaisi itteäs myöskään? Ongelmanahan ovat tietyt aivojen välittäjäaineet, jotka eivät pääse oikeisiin paikkoihin. Lääkityksellä viestit kulkisivat aivoissa paremmin.
Mulle koitettiin lääkitystä. Joo, keskittyminen parani, mutta kaikki muut inhat oireet. Suuta kuivi, ja piti maiskutella koko ajan, tuskanhiki koko ajan päällä, paniikkikohtauksia, seksuaalinen mielihyvä pois tiessään. Ei kiitos enää, nappeja ei tänne.

W
Ei tule oikein muuta mieleen kuin kaikki kirjailijat, kaikenlaiset kuvataiteilijat ja muusikot. Minusta ap ei kuulosta yrittäjäksikään sopivalta. Siinä olisi todella kova vastuu ja kyllä yrittäjänä täytyy olla ahkera. Onhan johtajillakin tietysti kova vastuu jne.

Pääpiirteittän nyt ainakin tulee mieleen, että ap:n tulisi olla korkeasti kouluttautunut päästäkseen tuollaisiin sen verran "parempiin" hommiin, ettei tarvitse liata käsiään, puurtaa eikä välttämättä niin työskennellä kellon tahdissa.

Luulenpa, että päädyitpä sitten mihin hyvänsä alaan, joudut ainakin joistakin vaatimuksistasi joka tapauksessa tinkimään. Kannattaa siis sitäkin miettiä mitkä kriteerit painavat vaakakupissa kaikkein eniten, mikä on tärkeintä.

Viimeksi muokattu:
first world problems
no et sinä noilla piirteillä löydä mitään täydellistä työtä :D lopeta olemasta länsimainen kermaperse ja tee työtä mikä ei aina ole niin täydellistä ja ihanaa niinkuin kaikki muutkin tai elä loppuelämäsi työttömyystuilla. harmi että synnyit täällä, muualla sinun annettaisiin kuolla nälkään jos työ ei maita :)

"vieras"
Onhan noita paljon erilaisia työpaikkoja jossa suunnitellaan mutta toteutus jätetään joko tilaajalle itselleen tai toinen porukka hoitaa sen. Esim. keittiön kalusteiden myyjä (myynti ja suunnittelu), puutarha arkkitehti tai sisustus suunnittelija...

Yhteistyössä