Jos peitän seinässä olevat reiät sillä "massalla" niiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä antaisin olla kyllä pari päivää ennenkö menisin hioomaan sitä. Jos reikä on tosi iso, niin se pullistuu hetken päästä vielä ja sen päälle voit sutasta kerroksen että tasottuu. Ssen jälkeen annat kuivua.

[QUOTE="vieras";24099142]Muistaakseni kuivuu parissa tunnissa, mutta jos maalaa päälle, niin muistaakseni 24h pitäis ensin kuivua. Tarkista purkista.[/QUOTE]

Joo, siis normireiät kuivuu kyllä 24 tunnissa. Mutta jos oikeesti sellasta ihan järkkyisoa paikkaa tyyliin yli sentti kertaa sentti ni pari päivää että kunnolla kuivuu.

Ahaa no täytyy sit viikonloppuna mennä peittää reiät :) Maanantaina olisi tarkoitus maalata. Käytännön vinkkejä reikien peittämiseen, tarviinko vinkkejä? Eihän se vaikeaa varmaan ole :D Koskaan en oo tuommoisia hommia tehnyt :whistle: Suurkiitos teille!!

Muoks* Pieniä reikiä on, ei oo isoja :)

Luin että selässä olevat reiät :D :D Purkissa se lukee, kai se yleensä on pari päivää kokonaiskuivumisaika tasoitteilla, pintakuiva on nopeammin. Tosiaan isot reiät joutuu moneen kertaan vetämään ohuesti ettei vetäydy tai halkeile.

Ahaa no täytyy sit viikonloppuna mennä peittää reiät :) Maanantaina olisi tarkoitus maalata. Käytännön vinkkejä reikien peittämiseen, tarviinko vinkkejä? Eihän se vaikeaa varmaan ole :D Koskaan en oo tuommoisia hommia tehnyt :whistle: Suurkiitos teille!!

Muoks* Pieniä reikiä on, ei oo isoja :)

Oikeesti se on erittäin helppoa, kunhan sulla on oikeat välineet!! =) Eniten kiinnittäisin huomiota siihen, että kun vetasee sen pakkelin, ni yrittää olla laittamatta liikaa siihen mihkä ei tarvi. Nimittäin, siinäs hiot sitte pois sitä. Eli, keskity siihen reikään, ettet jätä kauheeta isoa massaläjää ympärille.
Hiominen on vähän kinkkisempi homma. Siinä saa olla tarkka että saa tasaseksi ja siistiksi eikä sit taasen hio liikaa.

Kyllä me ruukataan jo saman päivän aikana hiomaan ja maalaamaan. Jos käytät vaikka Silora LF, nii se kyllä kuivuu suht nopeesti. Isommat reijät kannattaa vetää ensin luita myöten ja toinen kittaus kerta sitten, ku on vähän aikaa kuivunu. Kutistuu kumminkin vähän. J ennemmin kittaa vähän patille, nii ei tarvii useaan otteeseen kittailla, hiomalla hyvin tasaantuu

[QUOTE="Jenni";24099190]Oikeesti se on erittäin helppoa, kunhan sulla on oikeat välineet!! =) Eniten kiinnittäisin huomiota siihen, että kun vetasee sen pakkelin, ni yrittää olla laittamatta liikaa siihen mihkä ei tarvi. Nimittäin, siinäs hiot sitte pois sitä. Eli, keskity siihen reikään, ettet jätä kauheeta isoa massaläjää ympärille.
Hiominen on vähän kinkkisempi homma. Siinä saa olla tarkka että saa tasaseksi ja siistiksi eikä sit taasen hio liikaa.[/QUOTE]

Oikeestaan ei voi hioa liikaa :). Eikä se hiominen mitenkään kinkkistä oo, jos osaa ostaa oikeanlaisen kitin, nii ei tuota ongelmia. Pintakitit on suhteellisen helppoja hioa, ei ole kovin kovaa ainetta...

ruuvinreiät jos on syviä niin sinne voi tukkia jotain tikunpätkää, esim tulitikkua pohjalle ettei tarvi monen sentin syvyyteen sit kittiä laittaa. kitin kuivumisessa on olennaisisnt se kerroksen paksuus, jos esim parin sentin syvyinen reikä niin tavallinen kitti kuivaa kakski vuorokautta. sitte on sellasta pikakittiä jossa on vaan muutaman tunnin kuivumisaika.

Oikeestaan ei voi hioa liikaa :). Eikä se hiominen mitenkään kinkkistä oo, jos osaa ostaa oikeanlaisen kitin, nii ei tuota ongelmia. Pintakitit on suhteellisen helppoja hioa, ei ole kovin kovaa ainetta...

Hmm nyt alkaa tulla kummia sanoja :D Mulla on vain ne välineet jotka sain Vvo:n kotipakista :D

Kotipakki 1 sisältää seuraavat tuotteet:
• maalausastian kansineen
• kevyttasoitteen
• tasoituslastan
• hiomapaperia 6 arkkia
• maalarinteippiä 2 rullaa
• maalinpesuainetta 1l
• maalaus- ja tapetointiohjeet
• eri levyisiä siveltimiä 3 kpl
• maalaustelan ja kaukalon
• maalausrajaajan
• maalarinlakin
• rullamitan 3 m
• ristipää- ja tasapäämeisselit
• lukko- ja yleisöljyä 1pll
• Vieno-yleispesuainetta 1l
• uuninpuhdistusainetta

Pärjäänkö siis näillä?? :D Ootte mahtavia kun autatte minuu :) :heart:

ruuvinreiät jos on syviä niin sinne voi tukkia jotain tikunpätkää, esim tulitikkua pohjalle ettei tarvi monen sentin syvyyteen sit kittiä laittaa. kitin kuivumisessa on olennaisisnt se kerroksen paksuus, jos esim parin sentin syvyinen reikä niin tavallinen kitti kuivaa kakski vuorokautta. sitte on sellasta pikakittiä jossa on vaan muutaman tunnin kuivumisaika.

Kyllä ruuvin reiät kuivuu ihan hyvin päivässä, jopa parissa tunnissa, eikä sitä kittiä tarvii koko reikää laittaa täyteen... Millasia kittejä työ oikein käytätte jos kuivuu kaksi vuorokautta? Aamulla kun kaikki seinät kittaa, nii puolen päivän aikaan pääsee jo hiomaan, osittelemaan ja maalamaan.

Hmm nyt alkaa tulla kummia sanoja :D Mulla on vain ne välineet jotka sain Vvo:n kotipakista :D

Kotipakki 1 sisältää seuraavat tuotteet:
• maalausastian kansineen
• kevyttasoitteen
• tasoituslastan
• hiomapaperia 6 arkkia
• maalarinteippiä 2 rullaa
• maalinpesuainetta 1l
• maalaus- ja tapetointiohjeet
• eri levyisiä siveltimiä 3 kpl
• maalaustelan ja kaukalon
• maalausrajaajan
• maalarinlakin
• rullamitan 3 m
• ristipää- ja tasapäämeisselit
• lukko- ja yleisöljyä 1pll
• Vieno-yleispesuainetta 1l
• uuninpuhdistusainetta

Pärjäänkö siis näillä?? :D Ootte mahtavia kun autatte minuu :) :heart:

Kyllä näillä jo "ei ammattilainen" pärjää :D. Mulla tuppaa aina neuvot tulemaan ammattikielellä, kannatta kysyä jos jotain ei tajua :)

Kyllä muuten voi! =) Jos esim. hiot halkeamaa, niin jos liikaa hiot niin tulee halkeama takaisin esille ja homma on plus miinus nolla ku vetaset maalit päälle. Jos hiot peitettyä reikää, niin kyllä sen pystyy kuopalle saamaan.

Voi maalata... Onko samassa tilassa suihkua vaan vaiko pelkästään pönttö ja lavuaari? Jos Suihku, nii maalaus Lujalla ja jos ei oo nii vaikka Trend 20 tai vastaava kiiltoasteelta yhtä kiiltävä. Kiiltävä maali pesunkestävämpi :)

Suihku samassa :).. Täytyy kysellä jossain vaiheessa saako maalata :) ei oo tämän päivän homma kuitenkaan :D :D
En mä mitn miehiä tarvii kun kysyn täältä ja opettelen itte, hitsi :D

[QUOTE="Jenni";24099286]Kyllä muuten voi! =) Jos esim. hiot halkeamaa, niin jos liikaa hiot niin tulee halkeama takaisin esille ja homma on plus miinus nolla ku vetaset maalit päälle. Jos hiot peitettyä reikää, niin kyllä sen pystyy kuopalle saamaan.[/QUOTE]

Tiedäthän että halkeama pitää ns. "aukaista" ennen kittausta, se estää osittain uudelleen halkeamisen. Pahimmassa tapauksessa halkeama pitää nauhoittaa, jos seinä kovin elää. Ja jos hiot hiomalossilla, nii sillon et saa kittipaikkaa kuopalle :)

Tiedäthän että halkeama pitää ns. "aukaista" ennen kittausta, se estää osittain uudelleen halkeamisen. Pahimmassa tapauksessa halkeama pitää nauhoittaa, jos seinä kovin elää. Ja jos hiot hiomalossilla, nii sillon et saa kittipaikkaa kuopalle :)

Hm. Nyt juttelen selvästi ammattilaisen kanssa. Hihhei, en minä noin hienoa kieltä ymmärrä. Olen harrastelija vain, mutta oppini olen minäkin saanut ihan itse tekemällä ja harjoittelemalla ja hyvä on tullu. Olen jopa nähnyt kamalampaa jälkeä mitä itse saan aikaan, ja minä olen muuten aivan järkyttävän tarkka tuloksesta. =)

Mutta, Minskiille. Opettelemalla opettelemalla, ja muista, että aina voi pakkeloida uudestaan alusta jos ei meinaa onnata.

Eli kun on suihku samassa nii sitten Lujalla. Yleensä suihkun alaosa on laatalla ja yläosa maalilla. Miten teillä? Harvemmin nähny pelkästään maalipintaa suihkussa...

En muista enää :D kaksi kertaa oon käyny mun uudessa kodissa :D huomenna menen pojan kanssa täyttää reiät.. Lavuaarin yläpuolella on kaksi reikää jotka haluisin täyttää.. Sit jos täytän ne niin täytyykö mun sit maalata vessa? Eli näkyykö se täyte? :D

[QUOTE="Jenni";24099320]Hm. Nyt juttelen selvästi ammattilaisen kanssa. Hihhei, en minä noin hienoa kieltä ymmärrä. Olen harrastelija vain, mutta oppini olen minäkin saanut ihan itse tekemällä ja harjoittelemalla ja hyvä on tullu. Olen jopa nähnyt kamalampaa jälkeä mitä itse saan aikaan, ja minä olen muuten aivan järkyttävän tarkka tuloksesta. =)

Mutta, Minskiille. Opettelemalla opettelemalla, ja muista, että aina voi pakkeloida uudestaan alusta jos ei meinaa onnata.[/QUOTE]

Hyvin arvattu... 13 vuoden kokemuksella "yritän" parhaani mukaan neuvoa :D.
Ja tosiaan minäkin olen joutunut kaikki opettelemaan. Näitä hommia tulee vaan tehtyä 8h pvä

Yhteistyössä