Uimaan lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja ranta on vapaa kaikille
  • Ensimmäinen viesti
ranta on vapaa kaikille
Naapuri suuttui kun laitoin oman lapseni uimarannalle samaan aikaan kun hekin oli sinne menossa,
Juttelin heidän kanssaan siis ensin ja he sanoivat että ovat matkalla uimaan.
Tietenkin oletin että lapsenikin voi mennä mukaan kun kerran uimisesta on kyse ja heillä omiakin lapsia.
tosin ohjeistin lastani että nousee vedestä heti pois ja tulee kotiin jos naapuritkin lähtee.
Nyt naapuri suuttui ?
Kehtasi soittaa ja valittaa :O
Rantahan on vapaa kaikille.

"äiti"
Ranta on vapaa kaikille. Et voi kuitenkaan "laittaa" lasta naapurin mukaan noin vain. Vain jos naapuri itse kutsuu lapsesi tai sinä kysyt ottavatko sinun lapsesi mukaan ja jaksavatko huolehtia myös sinun lapsesi turvallisuudesta.

No jos oletit että naapuri vahtii myös sinun lastasi rannalla ollessan, etkä kysynyt häneltä sopiiko se, niin silloin kyllä ymmärrän hyvin närkästymisen. Muutenhan toki yleiselle rannalle saa mennä kuka haluaa.

"a.p"
Eihän tuossa yhdessä lapsessa ole enempää vahtimista kuin omissaankaan,
siinähän ne nyt samalla menee.
Ja tosiaan ohjeistinhan omalleni että heti kun naapuri nousee vedestä niin nousee minunkin lapseni, ja näin oli myös tapahtunut eli ei ollut tarvinut komentaa. Joten en tajua mistä kenkä puristaa?

No,
tottakai saa rannalle mennä,mutta et voi tuosta vaan velvoittaa naaputia vahtimaan lapsiasi.Vieraissa lapsissa vielä isompi vastuu kun omissa. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

"vieras"
Eli siis lapsi oli naapureiden vastuulla. Heillä varmaankin homma jo seurata oman pesueen menoa rannalla. Sitten vielä ylimääräinen vahdittava. Olisin närkästynyt minäkin moisesta. Miksi et itse mennyt viemään lastasi uimaan?

"vieras"
[QUOTE="a.p";24098189]Eihän tuossa yhdessä lapsessa ole enempää vahtimista kuin omissaankaan,
siinähän ne nyt samalla menee.
Ja tosiaan ohjeistinhan omalleni että heti kun naapuri nousee vedestä niin nousee minunkin lapseni, ja näin oli myös tapahtunut eli ei ollut tarvinut komentaa. Joten en tajua mistä kenkä puristaa?[/QUOTE]

No ei todellakaan ole sama asia vahtia myös sitä naapurin penskaa samalla. Me ei edes oteta mukaan lasten kavereita kun uimaan mennään.

häh
Kysysitkö sopiiko heille, että katsovat myös sinun lapsesi perään? Itse en ikinä "laittaisi" lasta kenenkään mukaan kysymättä ensin onko ok, että katsovat myös hänen peräänsä. Toki voit omasi laittaa menemään rannalle, mutta et voi olettaa naapureiden vahtivan omiensa lisäksi myös sinun lastasi.

"a.p"
tottakai saa rannalle mennä,mutta et voi tuosta vaan velvoittaa naaputia vahtimaan lapsiasi.Vieraissa lapsissa vielä isompi vastuu kun omissa. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Enhän minä tavallaan vaatinut hoitoa vaan kerroin omalle lapselleni pelisäännöt joita hän noudattikin,
lapsenihan se tässä on ollut enemmän vahtina kun kyttäsi milloin pitää nousta vedestä.
Lapsi 7v

gds
NO onhan se nyt ihan eri asia olla vastuussa myös naapurin lapsesta kuin pelkästään omistaan. Ei kysymättä ensin voi tuollaista tehdä. Kyllä oli syytäkin närkästyä.

"a.p"
NO onhan se nyt ihan eri asia olla vastuussa myös naapurin lapsesta kuin pelkästään omistaan. Ei kysymättä ensin voi tuollaista tehdä. Kyllä oli syytäkin närkästyä.
Minusta 7v taas voi hyvinkin ottaa vastuuta itsestään ja seurata milloin naapuri nousee vedestä ja nousee itsekin.
Lapsellanihan se suurempi vastuu tässä tavallaan oli kun joutui kyttäämään milloin naapurit lähtee.
Ja haittaako tuo jos omilla lapsilla olisi siellä uimarannalla nyt kerrankin kavereita?

"vieras"
Ei ihme, että hukkumisia sattuu. 7-vuotias yksinään rannalle? No joo, olihan siellä toki moni muukin, mutta silti. En käsitä miten et voi edes ymmärtää naapurin näkökulmaa.

"koppis"
Onko provo? No ei teitenkään voi laittaa naapurin vastuulle olla lapselle uimavalvoja. Itse en päästä vielä 10-vuotiasta yksin uimaan, vaikka hän on hyvä uimari, ehkä ensi kesänä.

Jos lapsi on neuvottu seuraamaan naapuria,
nousemaan vedestä kun naapuri nousee lähtemään kotiin kun naapuri lähtee niin
KYLLÄ :kieh:
kyllä puhuisin jo siitä että muksusi on naapurin hoidettavaksi laitettu!
Tosin kierolla tavalla osaat kiertää hoitovastuun:mad:

häh
Kukin tyylillään, mutta itse en ikimaailmassa laskisi 7-vuotiasta rannalle sillä oletuksella, että ehkä joku siellä katsoo hänen peräänsä. Ja pointtihan tässä oli se, että sinä et kysynyt, onko asia ok.

Kyllähän se 7v:kin voi vielä vastuuna tuntua. Vieraan lapsen kanssa on aina enemmän varpaillaan kuin omiensa kanssa, näiden temppuja ja oivalluksia kun ei tunne yhtä hyvin. Jos jotain olisikin sattunut ja lapsesi olisi jopa hukkunut reissussa niin et varmaan olisi naapureita syyllistänyt kun eivät olleet perään katsoneet?

Ehkä sitten halusivat viettää aikaa omalla perheellä, varanneet reissueväät jne sen mukaan?

Mitä se naapuri muuten sanoi kun soitti?

Niin ja ranta on toki vapaa ja lapsesihan voi käydä yksin uimassa milloin ikinä haluaa. Vaikkei ne naapurit mukana olisikaan.

"höh"
miks et ap lähtenyt mukaan sinne rannalle?

En mäkään tykkää, jos mun perään kulkemaan laitetaan kysymättä toisten muksuja. Tää on sama kun jotkut antaa olla pientenkin lasten leikkipihalla yksin, kun "kyllä siellä on niitä muita äitejä". Hitsi.

Itse asiassa mun miehen kanssa laitettiin apri yli 10-vuotias kulkemaan rannalle. He soittivat ovikelloa, että nyt ku ootte menossa uimakouluun niin voitasko tulla samaa matkaa, kun ei äiti anna kulkea rannalle ilman aikuista. Olivat kulkeneet miehen perässä ja tulleet takaisin, rannalla olivat omissa touhuissaan. Kai toi on ihan ok jos lupa kysytään (tosin musta sen luvan ois voinu kysyä ennen kun ollaan lähdössä). Itellä ei ois pokkaa kysellä naapureilta tollasta ellei olis hyvät kaverit ja vastavuoroista jeesaamista kyseessä.

gds
Meillä vasta tänä kesänä saa tyttö mennä yksin rannalle. Hän on nyt 10v. On toki osannut uida jo 7v mutta yksin ei ole ollut asiaa rannalle. Ja vaikka miten hoet, että lapsesi itse on ollut vastuussa ja joutunut vahtimaan koska naapuri lähtee, niin ehkä naapurisi on kuitenkin niin vastuuntuntoinen, että on vahtinut myös lastasi. Hän olisi ehkä arvostanut, että etukäteen olisit kysynyt sopiiko teidän lapsen tulla samaan aikaan.

bud
No jos joku tekis mulle noin, että vaan laittais oman lapsen mun ja kahden lapseni mukaan joukon jatkoksi.. niin kyllä mä omat lapseni vahtisin kuin haukka niin kuin tähänkin asti ja naapurin lastakin kai sitten pakosta silmäilisin, mutta omat on omat ja niihin panostaisin 100%. Jos naapurin lapselle jotain kävis, se ei olisi minun vikani.

Yhteistyössä