Saako hiljaisuuden aikana käydä suihkussa kerrostalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "erika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä käyn suihkussa vaikka kolmen aikaan yöllä jos silta tuntuu! pesen pyykkiä puolen yön aikaan! koira räksyttää lehdenjakajaa joka ikinen aamuyö! ja harrastan kovaäänistä seksiä ihan mihin vuorokauden aikaan hyvänsä! olen varmasti oikein unelma naapuri

asutko porvoossa?

Kyllä mä käyn mut aika pikasuihkun silloin otan,en mitään vartin lutrausta.

En asu Porvoossa! juu..hieman provosoin:) mutta käyn todellakin suihkussa baarin tai seksin jälkeen mihin kellonaikaan hyvänsä ja aamulla usein jo ennen kuutta ja paha tapa on lotrata aika pitkään.. Pesukoneeni on on niin hiljainen etten kuule sitä itsekkään viereiseen huoneeseen:) Koiran ja seksin takia olen kyllä joskus aika nolona..

Aika hankalaa rajanveto. Suurin osa nimittäin pitää "normaaleina elämän ääninä" kerrostalossa vaikkapa remontin tekemistä, lasten kirkumista ja musiikin kuuntelua. Ja noista mitään tuskin haluaisit kuunnella koko yötä.

Minusta hiljaisuuden alkamisen jälkeen suihkussa käyvä tai vaikkapa pyykkiä pesevä ihminen on todella piittaamaton.

Mun mielestä ihminen,joka haluaa kontrolloida sitä saako naapurit käydä töiden tai seksin jälkeen suihkussa on vähintäänkin outo ja ehkä hieman kyylähkö.

Kerrostaloelämään kuuluu kaikenmaailman hullut ja kyttääjät! se on ihan faktaa.. onhan ihan kiva että naapureita jotenkin huomioidaan, mutta kyllä suihkut sun muut on sellaisia normaaleja elämänääniä mitkä pitäisi sietää mihin aikaan vaan! vaan ainahan on näitä joiden verenpaine nousee huippulukemiin pelkästään tiedosta että on niitä naapureita.. joka taloyhtiöön taitaa mahtua joku seko jolla ei ole muuta elämää kun vahtia naapureiden elämää, menemisiä ja tulemisia..säälittäviä..

Että mulla ärsyttää kun en löydä sitä päätöstä mikä asiasta on tehty! Grrr! Mutta siis suihkussa saa käydä hiljaisuudenkin aikana.

Mutta tästä oli juttua muistaakseni Taloussanomissa (linkki Iltasanomien etusivulla) ja siinä todettiin että suihkussa käyminen on sallittua. Kuten myöskin että vaikka taloyhtiö kieltäisi parvekkeella grillaamisen, on se sallittua sähkö- ja kaasugrillillä, ja periaatteessa mitään ei voi tehdä vaikka tässä asiassa taloyhtiön sääntöä rikkoisi.

Kyllä suihkussa saa käydä ja olen käynytkin. Pyykkiä en pesisi hiljaisuuden aikana kuin poikkeustapauksissa tai imuroisi, koska välillä kuulen sellaisia ääniä naapurista niin kai ne munkin kämpästä kuuluu sinne :D

Jos suihkussa ei saa käydä hiljaisuuden aikana, niin varmaan vessaakaan ei saa vetää?

Ylläolevasta linkistä:

"Suihkusta on turha valittaa

Kerrostalossa asuvan pitää kuitenkin sietää normaalin elämisen ääniä, eikä mitä tahansa voida kieltää.

– Normaaliin asumiseen järjestyssäännöillä ei voida puuttua. Suihku ja vessa kuuluvat normaaliin asumiseen, eikä suihkussa käymistä yöllä voi mitenkään kieltää järjestyssäännöissä, Isännöintiliiton Marina Furuhjelm sanoo.

– Joitain ääniä kuuluu väistämättä. Se on sitä yhteisöasumista.

Silloin tällöin meteliä saa olla enemmänkin.

– Ihmisellä saa joskus olla juhlat yöaikaankin, "

Yhteistyössä