Muita jotka ei ole koskaan riidelleet rahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Ollaan oltu yhdessä noin 20 vuotta. kaksi lasta on. Ei olla rikkaita, on ollut työttömyyttä ja ei olla suurituloisia oltu koskaan. Asuntovelkaa on.
Meillä on omat tilit. Rahasta ei ole ollut koskaan riitaa.

Yhteiset rahat, omat tilit. Asuntolainaa rutkasti. Laskuja maksetaan sen tililtä, jolla enemmän sillä hetkellä rahaa. Kaupassa maksaa se, jota huvittaa. Ei ole rahasta kertaakaan riidelty 16 vuoden yhteiselon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24091166:
:wave: en näe syytä riidellä niinkin turhasta asiasta kuin raha.

Saattaisi olla että sinäkin näkisit syytä riidellä, jos tilanne olis se että olis yhtä erilaiset rahankäyttömieltymykset kuin mitä mulla ja miehelläni on.

[QUOTE="vieras";24091180]Saattaisi olla että sinäkin näkisit syytä riidellä, jos tilanne olis se että olis yhtä erilaiset rahankäyttömieltymykset kuin mitä mulla ja miehelläni on.[/QUOTE]

Jos parisuhteessa on kaksi fiksua ihmistä, ei tule tarvetta riidellä rahasta. :snotty:

• Tykkää
Reactions: jassåå
[QUOTE="vieras";24091117]Yhteiset rahat, omat tilit. Asuntolainaa rutkasti. Laskuja maksetaan sen tililtä, jolla enemmän sillä hetkellä rahaa. Kaupassa maksaa se, jota huvittaa. Ei ole rahasta kertaakaan riidelty 16 vuoden yhteiselon aikana.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Yleensä mies maksaa kun tienaa enemmän, mutta minäkin käytän kaikki omani yhteiseen projektiin. Suhteessa sama.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24091192:
Jos parisuhteessa on kaksi fiksua ihmistä, ei tule tarvetta riidellä rahasta. :snotty:

Riippuu fiksuuden määritelmästä. Mieheni on sairaalloisen saita, muuten aivan järkevä ja älykäs yksilö. Omasta mielestäni olen normaali rahankäyttäjä, mutta esim työkavereiden mielestä minäkin olen liian pihi. Ja tästä on kyllä aika monta keskustelua käyty, kun mihinkään ei saisi rahaa käyttää vaikka sitä on.

Siinä mielessä toi on vähän omahyväistä kehuskella sillä miten ei ole ikinä riidelty raha-asioista, jos kerran mielipiteenne ovat tässä asiassa samanlaisia.

Riippuu fiksuuden määritelmästä. Mieheni on sairaalloisen saita, muuten aivan järkevä ja älykäs yksilö. Omasta mielestäni olen normaali rahankäyttäjä, mutta esim työkavereiden mielestä minäkin olen liian pihi. Ja tästä on kyllä aika monta keskustelua käyty, kun mihinkään ei saisi rahaa käyttää vaikka sitä on.

Siinä mielessä toi on vähän omahyväistä kehuskella sillä miten ei ole ikinä riidelty raha-asioista, jos kerran mielipiteenne ovat tässä asiassa samanlaisia.

No, sitten voidaan alkaa miettiä, onko sairaalloinen pihiys fiksuuden merkki tai kertooko se ehkä jostain ongelmista.
Mutta ehkä ei kannata.

Hm. Joo ymmärrän että jos raha-asioissa ollaan aivan eri mieltä, Toinen on pihi toinen tuhlaa, voi tulla riitaa.
En nyt tarkoittanut kehuskella, vaan kerankin mietin jotain, josta voin olla iloinen. Meillä kyllä on riidelty vaikkapa kotitöistä.

Ja alunperin nuorena opiskelijana mies oli kyllä paljon tuhlaavaisempi. Hän oli siis aina persaukinen. P.A. . Hänellä oli opintovelkaa.

Minulla oli tuolloin aika isot säästöt. Olin ehkä sairaalloisenkin pihi.

Ja vähitellen molemmat on lähentyneet toisiaan mitä tulee rahankäyttöön. Mies on alkanut kysyä muiden mielipidettä ennen kuin käy ostamassa uuden tietokoneen tai telkkarin.

Ja minä en ole enää pihi, vaan lapsiin käytetään kyllä kaikki mitä tulee... tällä hetkellä säästämiseksi riittää se, että maksetaan asuntolainaa. Vanhoja säästöjä on jonkin verran minulla edelleen.

ei ole riidelty. Mentiin niin vanhoina yhteen, että kummallakin oli vakiintuneet tulot.
Lisäksi meillä on samanlainen ajattelutapa rahankäytöstä. En olisi mitään tuhlaria ukokseni ottanutkaan.

Nin, mieheni on ennemmin pihi ja joskus se ärsyttää. Mutta toisaalta tulee ostettua vähemmän roinaa.

Yhteistyössä