Näin exäni nykyisen naisen: hakattuna ja uupuneen näköisenä...

• Viestiketjun aloittaja letitia
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En siltikään ymmärrä miksi en olisi saanut kertoa toisenlaista tarinaa? En tehnyt mitään väärää tässä kuitenkaan. En kommentoi mitenkään mikä on minun ja kyseisen miehen suhde ollut ennen ja nyt. Se ei kuulu kenellekkään.
Tottakai sait kertoa tarinasi, mutta se ei ollut millään tavalla verrannollinen ap:n tarinaan. Minäkin olen mennyt suoraan väliin, kun ystävääni on pahoinpidelty, eikä ystäväni mies ole vainonnut minua sen jälkeen.

letitia
[QUOTE="vieras";24082362]Mistä te löydätte näitä väkivaltaisia miehiä ja miksi menette kimppaan sellaisen kanssa?[/QUOTE]

Narsistinen persoonallisuushäiriö - henkilö osaa olla tavattoman viehättävä, solmii tiukasti negatiiviseen vyyhtiin, kiristää ja uhkailee solmun niin tiukaksi, ettei siitä helpolla ulos päästä. On äärimmäisen vaikea selittää jollekulle jolla ei ole narsistisesta persoonasta kokemusta. Se on vähän niinkuin siitä sadusta "pahan noidan pauloissa" - kunnes jonain päivänä kuin ihmeen kaupalla onnistut rikkomaan taian ja löydät tiesi takaisin kotiin.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
"Vieras"
Kyllä minä olisin mennyt sanomaan, tai vaikka laittanut nimettömän viestin prepaidista jos ei muuta...Kait se uusi hyvä mies suojelee sua jos tarvit suojelua. Ihminen on osittain vastuussa muistakin kuin itsestään ja "läheisistään".

letitia
[QUOTE="Vieras";24082827]Kyllä minä olisin mennyt sanomaan, tai vaikka laittanut nimettömän viestin prepaidista jos ei muuta...Kait se uusi hyvä mies suojelee sua jos tarvit suojelua. Ihminen on osittain vastuussa muistakin kuin itsestään ja "läheisistään".[/QUOTE]

Kai se uusi mies suojelee sinua? Totta kai suojelee. Ja minä häntä. - Jättämällä provosoinnin mitä sairaaseen exääni tulee.

"Tinker"
[QUOTE="Vieras";24082827]Kyllä minä olisin mennyt sanomaan, tai vaikka laittanut nimettömän viestin prepaidista jos ei muuta...Kait se uusi hyvä mies suojelee sua jos tarvit suojelua. Ihminen on osittain vastuussa muistakin kuin itsestään ja "läheisistään".[/QUOTE]

Onko ap vastuussa kaikista exänsä jatkossa hakkamista naisista?

"vieras"
Täällä ei osalla kommentoijista ole mitään kokemusta oikeasti sairaasta ja väkivaltaisesta exästä. Sellaista EI PIDÄ mennä provosoimaan! Eli musta ap teki ihan oikein.

Varsinkin kun kyllä jokainen ymmärtää et jos mies hakkaa jne olis syytä lähteä. ja ei silti lähde. Se et joku sanoo et lähde,ainakin jos se on joku suht tuntematon, ei muuta mitään, sen muuttaa se että ihmisen oman pään
sisällä tapahtuu muutos, sen tajuaminen ettei niin voi jatkua, siihen asti muiden sanomiset ovat turhia. Kokemusta on.
Sit kun päättää lähteä, tarvii tukea ja apua, mut ei sitäkään voi miehen tuntematon exäå tarjota vaan omat läheiset.

Ja ap: onnea kun olet tuollaisesta päässyt ja saanut onnellisen ja normaalin elämän!!:)

"Jonna"
kyllä huomaa että suurin osa palstalaisista on joko hyvin nuoria tai sitten helle on pehmittänyt päät. "kädestä pitäen esittäytymässä" ei tarkoita etteikö tunne ennestään. Ja loput teistä voisi opetella ihan lukemaankin.

ap, sä et ole vastuussa kaikista naisista jota se sun ex hakkaa tulevaisuudessa.

[QUOTE="mä";24083667]Osta inkkarit.[/QUOTE]
Ei tarvia,ei kovin järkevä kommentti sulla. :D
Onko siulla nuin paha olla? :hug:

Annat sitten toisen naisen kärsiä samalla tavalla, kuin itse kärsit tuon sekopään kynsissä.
Ei ole totta. Voi taivas, voiko joku olla tosissaan tätä mieltä?!

Ap, et olisi voinut puuttua tai millään muotoa "pelastaa" kyseistä naista. Et, vaikka olisit halunnut. Se ei ole sinun käsissäsi - jokainen aikuinen ihminen tekee omat valintansa ja on vastuussa niistä. Anna näiden moukkien kommentoinnin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kukaan älykäs ihminen ole tuota mieltä kuin esim. lainaamani kirjoittaja.

Minä annan? Miten se on minun antamisesta tai tahdosta millään tavalla kiinni? Oletko todella niin naiivi, että kuvittelet minun voivan ko. tilanteelle jotain?
Sinä tiedät millaista on elää tuolaisen sekopään kanssa,toinen nainen joutuu kärsimään samanlaista väkivaltaa,etkä edes halua yrittää auttaa.
Olisit edes ottanu kädestä kiini naista,sanonut pari sanaa " hän teki minulle samaa,väkivaltaa,lähde ennenkuin on myöhäistä "
Onko niin vaikeaa edes sanoa tuo? Jos nainen ei usko,niin sitten ei,olisit ainakin yrittänyt,hyvällä omallatunnolla.

"data"
Sinä tiedät millaista on elää tuolaisen sekopään kanssa,toinen nainen joutuu kärsimään samanlaista väkivaltaa,etkä edes halua yrittää auttaa.
Olisit edes ottanu kädestä kiini naista,sanonut pari sanaa " hän teki minulle samaa,väkivaltaa,lähde ennenkuin on myöhäistä "
Onko niin vaikeaa edes sanoa tuo? Jos nainen ei usko,niin sitten ei,olisit ainakin yrittänyt,hyvällä omallatunnolla.
Toisaalta hänellä on myös paremmat mahdollisuudet ajatella auttaako tuollainen puuttuminen vai ei. Miten se olisi vaikuttanut häneen aikanaan?

Ap, et olisi voinut puuttua tai millään muotoa "pelastaa" kyseistä naista. Et, vaikka olisit halunnut. Se ei ole sinun käsissäsi - jokainen aikuinen ihminen tekee omat valintansa ja on vastuussa niistä. Anna näiden moukkien kommentoinnin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei kukaan älykäs ihminen ole tuota mieltä kuin esim. lainaamani kirjoittaja.
Muukin oli sitä mieltä,että jotain olisi voinut sanoa tai tehdä,joten miksi hyökäät vain miun kimppuun,kuten sanomalla ettei kukaan älykäs kirjoita noin,mikset hyökkää muiden kimpuun samalla tavalla?

"vieras"
Miksi hermostut siitä, että tein toisen valinnan mitä sinä? Niinkuin jo aijemmin totesin, ettei sinun päätös kuulu meille muille, se on sinun päätös. Minä kerroin toisen tarinan, ettei mies vainonut sen jälkeen.
Mielestäni se on myös esittäytyminen jos käy heidän kotona ja kertoo mitä on tehnyt ja mitä seuraavaksi tapahtuu.
Ei ap hermostunut sinun toisenlaisesta valinnasta, vaan siitä ettet ymmärrä että ap:n tilanne on erilainen.

"uhri"

Kyllä jokaisen kansalaisvelvollisuus on puuttua. Jos tämä nainen ei itse tajua lähteä, ap:n olisi pitänyt napata se kainaloon ja viedä väkisin mukanaan, vaikka turvakotiin! KYLLÄ PITÄÄ PUUTTUA!

No oikeesti, ei ap:n tarvi tehdä mitään. Mä en varmaan puuttuis, jos oisin jo kerran päässy eroon ja rauhaan. Mun ex ei ollu ihan yhtä hullu, mutta kyllä siitä eroon pääseminen oli työn ja tuskan takana. Nyt jos mä olen sille vähääkään ystävällinen, se luulee, että mä olen kiinnostunut siitä. Jos en toimi kuten se haluaa, olen hankala ja vi***mainen ja aina haastamassa riitaa. Voin kuvitella mikä show syntyis, jos tietäis, että olen puuttunut hänen uusiin suhteisiinsa, joten pysyn kauakana, todella kaukana!

Yhteistyössä