Ne, jotka lykkäävät tarkoituksella lastenhankintaa viimetippaan (30+)...

  • Viestiketjun aloittaja "mielipide"
  • Ensimmäinen viesti
Ksantippa S.
[QUOTE="mia";24076089]Kyllä lapset on tarkoitettu nuorena tehdä. Jaksaa paremmin valvomiset,raskausaika synnytyksen yms menee yleensä helpommin. Ei opiskelu ole este vaikka lapsi onkin. Toivonmukaan jaksan sitten joskus lapsenlastenkin kanssa temmeltää, hyvällä tuurilla jo 40veenä ;)[/QUOTE]

Tuo argumentti nousee esiin joka kerta näissä keskusteluissa, ja ihmetyttää minua joka kerta yhtä paljon. Kuinka ihmeessä ihminen etukäteen (lue: 25-vuotiaana) tietää, miltä elämä, raskaus, synnyttäminen ja valvominen tuntuu nelikymppisenä?

Ja kuinka ihmeessä nämä henkilöt, jotka tietävät olevansa nelikymppisinä liian raihnaisia lapsentekoon, korostavat aina, kuinka ovat kuitenkin niin pirteitä ja nuoria että voivat reilata, bailata ja temmeltää lapsenlapsiensa kanssa?

En ole nelikymppinen, enkä tiedä millaisessa kunnossa olen nelikymppisenä. Mutta uskon ja toivon, että ihminen, joka on liian vanha ja raihnainen hoitaakseen vauvaa, ei perheen perustamista edes suunnittele.
 
"vieras"
Mielestäni monissa tapauksissa on fiksua lykätä lasten yrittämistä siihen asti, että parisuhde on vakaa ja talous kunnossa.

En yhtään ihmettele näitä aloituksia "mitä tukia saa, jos on opiskelija-yh" jne.

Itse en ole uskaltanut yrittää lapsia ennen kuin saan opiskeluni loppuun ja vakituisen työpaikan.
 
"vieras"
Tuo argumentti nousee esiin joka kerta näissä keskusteluissa, ja ihmetyttää minua joka kerta yhtä paljon. Kuinka ihmeessä ihminen etukäteen (lue: 25-vuotiaana) tietää, miltä elämä, raskaus, synnyttäminen ja valvominen tuntuu nelikymppisenä?

Ja kuinka ihmeessä nämä henkilöt, jotka tietävät olevansa nelikymppisinä liian raihnaisia lapsentekoon, korostavat aina, kuinka ovat kuitenkin niin pirteitä ja nuoria että voivat reilata, bailata ja temmeltää lapsenlapsiensa kanssa?

En ole nelikymppinen, enkä tiedä millaisessa kunnossa olen nelikymppisenä. Mutta uskon ja toivon, että ihminen, joka on liian vanha ja raihnainen hoitaakseen vauvaa, ei perheen perustamista edes suunnittele.
Niinpä, ja mun mielestä se on 4-kymppisten aliarvioimista!
 
"vieras"
Voiskohan parahin ap vastata, minkä ikäinen on mielestäsi parhaassa lapsen teko iässä ja mitkä mahtaa olla niitä tarkoituksellisia syitä lapsen hankintaa, joita et hyväksy?
 
"Lila"
[QUOTE="mielipide";24075179]...ja sitten saavatkin huomata, ettei raskaaksi tulekaan...(enää niin helposti jos ollenkaan)
Mielestäni näillä tyypeillä ei ole oikeutta itkeä lapsettomuudesta.
Ovat tavallaan sen itse valinneet, itsekkäästi kun ovat lastenhankintaa lykänneet ja kuvitelleet, että "mähän saan aina kaiken, juuri silloin kun mä haluun".
Luonto on monesti tuosta asiasta toista mieltä ja hyvä niin.

Nykyihmiset eivät välitä kunnioittaa enää luontoa, mutta luonto kyllä ottaa kunnioituksensa siitä huolimatta. Ihminen on tarkoitettu lisääntymään nuorena. :flower:[/QUOTE]

Entäs jos sitä kumppania ei löydy nuorena?
 
"mielipide"
[QUOTE="vieras";24076433]Voiskohan parahin ap vastata, minkä ikäinen on mielestäsi parhaassa lapsen teko iässä ja mitkä mahtaa olla niitä tarkoituksellisia syitä lapsen hankintaa, joita et hyväksy?[/QUOTE]

Se ei ole minun mielipiteestä kiinni, mikä on paras lastenhankintaikä. Hedelmällisimmillään nainen taitaa olla 20-30-vuotiaana, eikä ole enää ihan lapsikaan?

Totta ihmeessä on hienoa, jos ennen lasta voi hankkia ammatin, työn, elannon, kodin jne., mutta jos siinä menee vuosia vuosien perään, hedelmällisyyden takaraja alkaa häämöttää, kuten varmaan tiedät. Siinäpä onkin sitten sumplimista. :flower:
 
ok
Ai ei oo oikeutta... Ehhehee :D Ja jos tekee lapsia ennen kuin on opiskellut ja ollut töissä/seurustellut 10 vuotta, ei ole oikeutta valittaa jos rahat ei riitä/ei kuulu töitä/mies pettää..
 
Ksantippa S.
Aloittajalta kysyisin vielä sellaista, että miksi ihmeessä ihminen ei saisi "itkeä" lapsettomuuttaan? Se on kuitenkin yksi elämän suurista tragedioista. Kai ihminen saa itkeä monia muitakin asioita, jotka saattavat olla hänen omien valintojensa seurausta.

Vai onko tälläkin kertaa kysymys ketusta ja pihlajanmarjoista? Eli ongelmana eivät olekaan ne ihmiset, jotka jäävät ilman lapsia, vaan ne, jotka saavat kaiken: uran, rahaa, seikkailuja, ja lopulta vanhoilla päivillään vielä sen lapsenkin.
 
"vieras"
Ja nää palstamammat, jotka joka kuukausi tekee näitä aloituksia "8€ tilillä viisihenkiselle perheelle viikoksi, miten selvitään" on varmaan todella parhaassa iässä ja tilanteessa lapsensa hankkineet.
 
"vieras"
[QUOTE="mielipide";24076528]Se ei ole minun mielipiteestä kiinni, mikä on paras lastenhankintaikä. Hedelmällisimmillään nainen taitaa olla 20-30-vuotiaana, eikä ole enää ihan lapsikaan?

Totta ihmeessä on hienoa, jos ennen lasta voi hankkia ammatin, työn, elannon, kodin jne., mutta jos siinä menee vuosia vuosien perään, hedelmällisyyden takaraja alkaa häämöttää, kuten varmaan tiedät. Siinäpä onkin sitten sumplimista. :flower:[/QUOTE]

Sun mielestä on siis jees tehdä lapsia, vaikkei heitä pystyisi elättämään, mies ei heitä haluaisi ja ei aikoisi heitä elättää, ei olisi koulutusta, ei työpaikkaa, eikä kattoa pään päällä, mutta sattuu olemaan siinä parhaassa lapsen teko iässä...

Mielestäni ei ole mitään tarkoituksellista lapsen teon siirtämistä, jos haluaa löytää rinnalleen miehen, joka on valmis yhdessä kantamaan vastuun, koulutuksen ja sitä kautta työpaikan, että voi elättää omat lapsensa. Kaikkihan ei sitä miestä parikymppisenä löydä.
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";24076609]Ja nää palstamammat, jotka joka kuukausi tekee näitä aloituksia "8€ tilillä viisihenkiselle perheelle viikoksi, miten selvitään" on varmaan todella parhaassa iässä ja tilanteessa lapsensa hankkineet.[/QUOTE]

Todella hyvin sanottu! Mutta onhan niillä onneksi aikaa siinä rahahuolten sivussa sitten tehtailla myös näitä kimpaantuneita aloituksia siitä, miten jotkut kehtaa lykätä sitä lasten hankkimista myöhemmäksi. :)
 
"vieras"
Vai onko tälläkin kertaa kysymys ketusta ja pihlajanmarjoista? Eli ongelmana eivät olekaan ne ihmiset, jotka jäävät ilman lapsia, vaan ne, jotka saavat kaiken: uran, rahaa, seikkailuja, ja lopulta vanhoilla päivillään vielä sen lapsenkin.
Tätä mä vähän veikkaan. Katkera sossuäiti joka on kateellinen niille joilla on kaikkea!

Mun mielestä on hyvinkin epäitsekästä jos haluaa turvata lastensa elämän henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti! Itsekästä on haluta lapsia nyt heti tässä, miettimättä pidemmälle pystyykö turvaamaan lapsen tulevaisuuden.
Jos ihmiset ajattelis enemmän näiden tulevien lasten tulevaisuutta, huostaanotot, lapsiköyhyys (mikä Suomessakin on kasvussa) ja syrjäytyminen vähenis!

Ap, katso peiliin!
 
"vieras"
Toivottavasti ap muistaa mielipiteensä sitten jos joskus lapsesi tai miniäsi kärsii lapsettomuudesta yli 30 vuotiaana, voit sitten sanoa että ois kannattanut valita se aikaisempi miniä tai se ensimmäinen kaksi lahkeinen, että olisi saanut lapsesi lapsia.
 

Yhteistyössä