Lapsen ilta kiukuttelusta jo toinen kirjallinen varoitus

• Viestiketjun aloittaja kadullekko
  • Ensimmäinen viesti
ei pidä paikkaansa
[QUOTE="minä";24068237]Epäilen, että vanhemmat joiden vauvat ja/tai taaperot kiukkuaa ja huutaa yökaudet kärsivät kuitenkin pikkasen enemmän mitä naapurit... Eli tuskinpa kukaan vanhempi lastaan tahallaan huudataa, vaan kaikkensa tekee, että huuto loppuisi. Naapurit voivat aina nukkua esim. korvatulpat korvissa. Jos se ei auta, pitää vaatia kunnon äänieristeet taloon.[/QUOTE]

Netti on pullollaan ketjuja, joissa pieniä vauvoja ja lapsia huudatetaan unikoulun nimissä kuukaudesta toiseen. Eli suomeksi sanottuna teljetään yksin huoneeseen huutamaan kunnes oppivat nukahtamaan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti;24068042:
Mitä sitten suosittelette perheelle, joka sattuu saamaan allergisen lapsen, ja siitä syystä itkee ja paljon. Myös öisin. Olisiko pitänyt muuttaa kokonaan autoon asumaan? Vai turvakotiin kaikki allergisten ja koliikkilasten perheet?
Mitä sä suosittelet sitten niille naapureille, jotka eivät saa omassa kodissaan elää rauhassa, kun naapurissa mekastetaan kaiket yöt? Pitääkö heidän muuttaa autoon tai turvakotiin, että saavat nukkua? Eikö se kuitenkin ole reiluinta, että se häirikkö menee pois, eikä kaikki muut?

"vieras"
Miksi naapurin pitäisi muuttaa?
Faktahan on kuitenkin se, että vauvaperhe ei kärsi asuinympäristöstään, eikä ole täten muuttoa vailla. HEidän asumisensa laatu ei parane muuttamalla uuteen kerrostalohuoneistoon. Mutta jos joku toinen kärsii asumisvalinnallaan naapureista, niin kannattaahan se ainakin harkita muuttoa. Vai onko tämä tätä perisuomalaista uppiniskaisuutta vaan, että "ja minähän en muuta, en vaikka tässä vuoden kärsin naapurin itkuisen vauvan takia vanhempien kanssa myötätuskaa, niin perkele kärsitään nyt sitten ihan periaatteesta, kun minähän en muuta. minä vaan valitan, vaikka kukaan ei mahda mitään "

"vieras"
enpä ole vielä tavannut yhtään lasta josta löytyisi nappi mistä laitetaan kello 10 virta pois päältä jotta tulee hiljasuus naapurin mieliksi. Ei herran tähden jos joku aikuinen naapuri vaatii että vauvan on oltava hiljaa iltasin niin kyllä siinä naapurissa on vikaa

"vieras"
Mitä sä suosittelet sitten niille naapureille, jotka eivät saa omassa kodissaan elää rauhassa, kun naapurissa mekastetaan kaiket yöt? Pitääkö heidän muuttaa autoon tai turvakotiin, että saavat nukkua? Eikö se kuitenkin ole reiluinta, että se häirikkö menee pois, eikä kaikki muut?
Muuttoa suosittelen jos kärsivät asumisympäristössään jostain ikävästä asista. Minä olen asunut itkevän vauvan naapuristossa, eikä ole yöunia tai muuta elämää haitannut ei sitten yhtään. Samoin kun esikoisen aikaan asuin itsekin vielä kerrostalossa ja kyselin naapureilta onko vauvan itku kuulunut - nauroivat päin naamaa, että tyhmiäkö kyselen ja vakuuttelivat, että ei todellakaan haittaa. Kyllä mä luulen, että se ongelma on naapurin päässä jos vauvan yöherätykset ja allergiaitkut haittaa niin kovasti. Ja jos ei hän kestä asua siinä, niin aina voi valita toisin. Se on todellakin sen ongelma, joka toisen perhe-elämästä kärsii, kun se itkettäminen ei ole tahallista ekä äänet mitään terroria.

[QUOTE="vieras";24068783]Mä taidan olla ihan kummajainen, mutta mua ei kyllä pätkääkään häiritse toisten lasten itkeminen, ei kaupassa, ei naapuriossa, ei bussissa. Pitääkö sun mielestä äidin lähteä itkevän vauvan kanssa bussistakin, jos vauva ei rauhoitu siellä? Vaikka olisi kiire , niin ei muutakun pysäkillä pois ja odottelemaan seuraavaa. Tottakai tuollainen huvikseen huudattaminen on ihan erijuttu, kuten kirppiksellä huvikierros ja lapsen samanaikainen itkettäminen, tai edes kotonakaan mikään piittaamattomuudesta johtuva pattereiden kolkutus tai lapsen huudattaminen. Mä käsitin kyllä tämän aiheen niin, että kyseessä on vauvan yöherätykset ja taaperon iltakiukuttelu,toki se ei juuri kerro paljoa metelitasosta, mutta mielestäni ovat ihan tavallista lapsiperheissä. Ja tuollaiseen sekaantuminen on vaan äidin kiusaamista ja itsekeskeisyyttä naapureilta.[/QUOTE]

En tarkoittanutkaan, että kaikkia häiritsee, mutta osaa kyllä. Ja silloin vanhemman tehtävä on hiljentää lapsi tai lähteä pois. Lähes aina äidin/isän mielipide on se, että jos et kestä lapseni huutoa, lähde pois.
Eli minun pitää siis hypätä bussista pois/lähteä kaupasta/muuttaa vaikka itse olen asiaan syytön? Minä ainakin pyrin ottamaan myös muut ihmiset huomioon ja jos lapseni alkaa riehumaan, näen asiakseni poistua. Ei muiden tarvitse asioitaan keskeyttää vain siksi, että lapseni sai raivokohtauksen.
Ja kuten mainitsinkin, itsekin kestän naapureilta kuuluvaa elämää. Mutta jos joka ilta kuuluu lapsen kiukuttelua ja joka yö täytyy herätä naapurin vauvan huutoon, en katso sitä normaaliksi elämiseksi. En koe itseäni itsekkääksi, jos haluan omassa kodissani nukkua. Maksanhan minäkin vuokraa ja ehkä mahdollisesti enemmän kuin naapurini.

"sondersson"
Meille myös naapurit tullu valittamaan lasten itkusta PÄIVÄLLÄ ! ja itsehän saavat kuunnella musiikkia täysillä yömyöhään
mun naapuri tunki meille sisälle valittamaan vappuna 10-11 aikoihin aamulla että lasteni pitäis olla hiljempaa kun hän yrittää nukkua. Siinä tekin mieli sanoa jo rumasti... Samainen ääliö hakkaa yöllä seiniä jos lapset vähänkin inahtaa. Ja kerran kun laitoin päivällä naulan seinään, muutamalla vasaran iskulla, alkoi heti seinän hakkaaminen :D

Eiköhän tässä ole kuitenkin kyse niin kovasta metelistä, että sitä ei voi rinnastaa normaaliin vauvan heräämiseen yöllä. Tuskin siitä varoituksia tulisi. Todennäköisesti kyseessä on todella mekastava perhe. Ja kun aloittaja ei edes voi sitä varoituksen tekstiä kertoa, niin ehkä siinä on mukana muutakin kuin pientä vauvan ininää..

"sondersson"
En tarkoittanutkaan, että kaikkia häiritsee, mutta osaa kyllä. Ja silloin vanhemman tehtävä on hiljentää lapsi tai lähteä pois. Lähes aina äidin/isän mielipide on se, että jos et kestä lapseni huutoa, lähde pois.
Eli minun pitää siis hypätä bussista pois/lähteä kaupasta/muuttaa vaikka itse olen asiaan syytön? Minä ainakin pyrin ottamaan myös muut ihmiset huomioon ja jos lapseni alkaa riehumaan, näen asiakseni poistua. Ei muiden tarvitse asioitaan keskeyttää vain siksi, että lapseni sai raivokohtauksen.
Ja kuten mainitsinkin, itsekin kestän naapureilta kuuluvaa elämää. Mutta jos joka ilta kuuluu lapsen kiukuttelua ja joka yö täytyy herätä naapurin vauvan huutoon, en katso sitä normaaliksi elämiseksi. En koe itseäni itsekkääksi, jos haluan omassa kodissani nukkua. Maksanhan minäkin vuokraa ja ehkä mahdollisesti enemmän kuin naapurini.
lasta ei välttämättä ihan tuosta noin vain hiljennetä. Kenenkään ei tarvitse hypätä bussista yhtään mihinkään vaan sitä mökää pystyy kyllä kuuntelemaan hetken. Voithan hommata vaikka korvatulpat ja pitää niitä tarpeentullen. Ja mä teen monesti niin, että jos esim. taapero, siis jonkun muun, huutaa niin mä alan vilkuttelemaan sille ja näytän vaikka kieltä yms. Sillä ne saa yleensä hiljaseks ja kaikki on tyytyväisiä. Vieraan ihmisen on paljon helpompi saada lapsi hiljaiseksi kuin äidin tai isän. Joten seuraavan kerran kun sua häiritsee lapsen huuto, niin tarjoopas näin apuasi :)

"vieras"
Eiköhän tässä ole kuitenkin kyse niin kovasta metelistä, että sitä ei voi rinnastaa normaaliin vauvan heräämiseen yöllä. Tuskin siitä varoituksia tulisi. Todennäköisesti kyseessä on todella mekastava perhe. Ja kun aloittaja ei edes voi sitä varoituksen tekstiä kertoa, niin ehkä siinä on mukana muutakin kuin pientä vauvan ininää..
Tuo on sun päätelmäsi, ehkäpä vaan haluat vääntää tämän asian näin, että kyse on tosi kovasta metelistä. Mä taas uskon, että ei ole, koska niin ei ole annettu ymmärtää. Sensijaan mä tiedän kerrostalossa asuneena opiskeluaikoina, että meillä asui muutama vanhempi täti , jotka valitti meidän naapuristossa milloin mistäkin. Seinänaapurissani asu apsia ja yrittivät muakin tueksi ja nimeksi saada siihen valitukseen heistä. o Mä en oikeasti koskaan kuullut mitään ihmeellistä. Päiväsaikaan käytävässä kuului jos lapset itki joskus ja naurua , joskus töminää, seinäntakaa ei koskaan mitään. Siis mielestäni ei mitään häiritsevää . Nämä naapurit kävi joka kerran kun törmäsin heihin kyselemään, että eikö minua häiritse . Tekivät valituksia, yrittivät 2 kertaa kuulemma ls- ilmoitustakin. Tuloksetta. Siksi, että lapset metelöi ja vanhemmat muka huutaa. (harvoin kuului vanhempien ääni) On oikeasti ihmisiä, jotka yrittävät savustaa lapsiperheitä pois ihan tavallisista äänistä, koska eivät itse kestä, haluavat täyden hiljaisuuden.

"vieras"
Voi olla että isännöitsijä ei tiedä todellista syytä. Ottaisin yhteyttä isännöitsijään tai kuka vastaa noista varoituksista ja selittäisin tilanteen. Jos hän ei suostuisi peremaan varoituksia, niin harkitsisin jatkotoimia.

jepujee
Älkää te mammat sitten myöskään valittako kun naapurista kuuluu panemisen ääniä ;) Nekin on ihan luonnollisia elämän ääniä, kunhan ei ala kurkku suorana huutamaa,
Itse en voi olla mykkänä seksin aikana,enkä aio edes opetella. Joka ei kestä elämän ääniä, muuttakoon omakotitaloon!

Ja sille, joka tulee viisastelee, että vauva ei voi ääniään hillitä:
en voi minäkään. Mulla on oikeus nauttia.
Pääseekö teitin lapsetkin osalliseksi tästä sun "sinfoniasta"? Hekin varmaan tykkää tosi paljon että äiti nauttii kera äänien.

"Myy"
Pitäsiköhän sitten alkaa eritellä asuinpaikkoja niin että tietyissä taloissa asuvat lapsiperheet ja tietyissä muut? :D

En ole lukenut ketjua läpi kokonaan, mutta vastaan silti.

Onhan se oikeasti hankala tilanne kaikille jos on itkuinen lapsi. Eivät vanhemmatkaan varmasti halua lapsensa itkevän yöllä tai iltaisin jatkuvasti ja joskus vaan on sellaisia tilanteita ettei lasta saa olemaan hiljaa yölläkään (esim koliikki tai muu sairaus). Entä sitten jos lapsiperhe muuttaa muualle, sama tilanne sitten siellä? Mihin tällaisen perheen pitäisi muuttaa? Ei kaikilla lapsiperheillä ole varaa asua omakotitalossa.

mmmmm
itsellä on kolme jo teini-ikäistä lasta, jotka kyllä ovat varmasti pieninä kiljuneet oman osuutensa, mutta siitä huolimatta välillä jurppii, kun alakerrassa pienet huutavat koko yön toisinaan, itsellä aamu herätys puoli viisi ja töihin kuudeksi. en tosin mene asiasta naapurille sanomaan, kun tiedän ettei sille juuri mitään voi. mutta kyllä jurppii töissäki olla silmät ristissä, vaikka asian ymmärränkin.

juuu
itsellä on kolme jo teini-ikäistä lasta, jotka kyllä ovat varmasti pieninä kiljuneet oman osuutensa, mutta siitä huolimatta välillä jurppii, kun alakerrassa pienet huutavat koko yön toisinaan, itsellä aamu herätys puoli viisi ja töihin kuudeksi. en tosin mene asiasta naapurille sanomaan, kun tiedän ettei sille juuri mitään voi. mutta kyllä jurppii töissäki olla silmät ristissä, vaikka asian ymmärränkin.
mikset käytä korvatulppia? :O

Vaikka olenkin libertaristia lähenevä yli-individualisti, olen kasvanut sosiaalidemokraattisessa Suomessa ja ajattelen siksi seuraavasti:

Kerrostalossa asuu kymmeniä perheitä, muutamalla perheellä on räksyttävä koira ja muutamalla öisin parkuva koliikkivauva. Loput perheistä elävät "hiljaa", päästäen satunnaisia ääniä muuton tms. yhteydessä. Kyllä se nyt vain on niin, että rauha on säilyttävä talossa ja "erikoistapausten" on keksittävä ratkaisu meluääniinsä - suuremman joukon ei siis tarvitse kärvistellä parin perheen edessä. Perhe voidaan todellakin häätää ulos haukkuvan koiran takia ja suoraan sanottuna en kestäisi, jos naapurissamme huutaisi yötä myöten pikkulapsi.

Meluava naapuri vaikuttaa yllättävän paljon elämään. Normaaleja ääniä saa ja voi kuulua sen klo 6 - 22 välillä, mutta yöllä on oltava hiljaista. Piste. Yksi lysti, mistä syystä lapsi huutaa tai koira haukkuu. Vanhemman / omistajan on keksittävä ratkaisi ongelmaan, naapureiden ei tarvitse sietää jatkuvaa meluhäiriötä yöaikaan.

"aaaa"
Vaikka olenkin libertaristia lähenevä yli-individualisti, olen kasvanut sosiaalidemokraattisessa Suomessa ja ajattelen siksi seuraavasti:

Kerrostalossa asuu kymmeniä perheitä, muutamalla perheellä on räksyttävä koira ja muutamalla öisin parkuva koliikkivauva. Loput perheistä elävät "hiljaa", päästäen satunnaisia ääniä muuton tms. yhteydessä. Kyllä se nyt vain on niin, että rauha on säilyttävä talossa ja "erikoistapausten" on keksittävä ratkaisu meluääniinsä - suuremman joukon ei siis tarvitse kärvistellä parin perheen edessä. Perhe voidaan todellakin häätää ulos haukkuvan koiran takia ja suoraan sanottuna en kestäisi, jos naapurissamme huutaisi yötä myöten pikkulapsi.

Meluava naapuri vaikuttaa yllättävän paljon elämään. Normaaleja ääniä saa ja voi kuulua sen klo 6 - 22 välillä, mutta yöllä on oltava hiljaista. Piste. Yksi lysti, mistä syystä lapsi huutaa tai koira haukkuu. Vanhemman / omistajan on keksittävä ratkaisi ongelmaan, naapureiden ei tarvitse sietää jatkuvaa meluhäiriötä yöaikaan.
Meidän taloyhtiön säännöissä lukee että 22-06 välillä melua tulee VÄLTTÄÄ. Sitä ei oo ehdottomasti kielletty vaan että se pitää pitää minimissä se melu. Kyllä me ainakin käydään suihkussa vielä 22 jälkeen, miehen on pakko kun tulee töistä myöhään. Vauvakin joskus itkee, nytkin sillä oli vehnäaltistus menossa (on allergikko) ja kyllä se huusi yöllä. Ei se joka yö kilju eikä se tuntikaupalla huuda mutta on öitä jolloin se joka tapauksessa huutaa, toki vain ehkä muutaman minuutin mutta silti. EI meille oo kukaan ikinä mitään sanonut asiasta. Mutta jos saa nipot vatipäänaapurit kuten ap:lla selvästi on, niin sittenhän niitä valituksia tulee. En kyllä oo koskaan kuullut että vauvan takia sais häätöä, vauvathan on vaan hetken pieniä ja useimmat alkaa nukkua yönsä jossain vaiheessa. Oon kyllä usean kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä että jos ei kestä normi elämän ääniä (vauvan itku on yksi niistä), niin kannattais niiden ihmisten muuttaa jonnekin takahikiälle.

[QUOTE="aaaa";24075713]Meidän taloyhtiön säännöissä lukee että 22-06 välillä melua tulee VÄLTTÄÄ. Sitä ei oo ehdottomasti kielletty vaan että se pitää pitää minimissä se melu. Kyllä me ainakin käydään suihkussa vielä 22 jälkeen, miehen on pakko kun tulee töistä myöhään. Vauvakin joskus itkee, nytkin sillä oli vehnäaltistus menossa (on allergikko) ja kyllä se huusi yöllä. Ei se joka yö kilju eikä se tuntikaupalla huuda mutta on öitä jolloin se joka tapauksessa huutaa, toki vain ehkä muutaman minuutin mutta silti. EI meille oo kukaan ikinä mitään sanonut asiasta. Mutta jos saa nipot vatipäänaapurit kuten ap:lla selvästi on, niin sittenhän niitä valituksia tulee. En kyllä oo koskaan kuullut että vauvan takia sais häätöä, vauvathan on vaan hetken pieniä ja useimmat alkaa nukkua yönsä jossain vaiheessa. Oon kyllä usean kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä että jos ei kestä normi elämän ääniä (vauvan itku on yksi niistä), niin kannattais niiden ihmisten muuttaa jonnekin takahikiälle.[/QUOTE]

Siinä ei ole mitään itua, että käsketään äänistä ärsyyntyneiden muuttaa hiiteen, "kun ei kerran normaali elämää kestetä". Se ei ensinnäkään ratkaise mitään, vaan ärsyttää osapuolia entistä enemmän. Toiseksi olen sitä mieltä, että se normaali tässä olen minä, joka kykenen välttämään niitä öisiä ääniä ja lisäksi vieläpä siedän erittäin hyvin naapurin mekastusta.

Koko pointtini oli se, ettei YKSI lapsiperhe voi sanella koko naapuruston unirytmiä. Ja mikäli asutaan vuokratalossa, ei ole vuokraisännälle kannattavaa, että koko muu talo muuttaa pois ja huutava vauvaperhe jää taloon. Ehei, ei se toimi niin. Höpsis pöpsis. Demokratiassa eletään, eli mennään enemmistön ehdoilla.

Uskon, ettei täällä kelläkään ole omia lapsia, joka ei tätä asiaa ymmärrä. Niin se on, että jos kerrostalossa tms asuu, niin täytyy vain sopeutua, tai muuttaa pois! Meidän naapuri pesee vähintään joka toinen ilta klo 23 pyykkiä. Harvaseviikko tappelevat keskiyöllä niin, että parvekkeen ovet paukkuvat. Koirat raapivat meidän asuntojen välissä olevaa seinää, ulisevat ja tappelevat keskenään. Kuuntelevat musiikkia niin kovaa, etten kuule omaa tv;tä normaalilla äänellä. Siltikään en tästä välitä, vaikka se monesti nukkumaan mennessä ärsyttääkin, mutta tällaisissa taloissa on sopeuduttava. Odotan aikaa kun meidän pikkuinen tulee maailmaan ja alkaa yövalvomiset, kuinka seinänaapurit tähän suhtautuvat. (Naapurissa nuori pariskunta, jolla ei ole lapsia.) Lapsista lähtee ääntä, se on normaalia elämää. Kuinka kerrot parikuukautta vanhalle vauvalle, ettei saa itkeä, että naapurit saavat nukkua? Ei lapset ole mitään robotteja joita voi ohjailla, eikä se todellakaan ole aina vanhempien kasvatuksesta kiinni, itkeekö lapsi vai ei. Lapsella voi olla vaikka maha- tai hammaskipuja, jonka vuoksi huutaa kurkku suorana ja silloin ei voi muutakun yrittää rauhoittaa lasta ja helpottaa kipua, joka on hankalaa.

Yhteistyössä