Miten pian synnytyksen jälkeen ootte lähteneet juomaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaverilla oli laskettu aika eilen, eli vauva syntyy lähiaikoina. Hän meinasi lähteä syksyllä baariin. Itsellä laskettu aika elokuussa ja mietin jos lähtisin kaverin kanssa. Mies jäisi vauvaa hoitamaan. Onko liian aikaista?

Tyttö oli vajaa kuukauden, kun kävin kolme-neljä tuntia illalla riekkumassa. Mummolaan meni yökylään parikuisena ja siiä lähtien melkein kerran kuussa. No big deal. Nania sai aina tissin rinnalla. Syli ko syli kelpas.

"takkuinen ameeba"
Ekan jälkeen ensimmäinen vinkkuilta vajaa 1v kuluttua, kakkosen jälkeen en käynyt ennen seuraavaa raskautta ja imetystä eli taukoa tuli reilu 3v ja nyt nelonen oli 4,5kk kun pidin tyttöjen illan (vauva isin kanssa). Jos ei imetä niin sittenhän sitä voi lähteä vaikka kotiutumispäivänä jos se on tärkeää. Mulle viina ei ole ikinä ollut se tärkein, en ole koskaan oikeastaan "lähtenyt juomaan" vaan aina viettänyt iltaa hyvän ruuan ja ystävien parissa, siinä sivussa otettu vaikkapa kuoharia. Kyllä se tukusa huppeli on tullut kaupanpäälle muusta kivasta :D

"Anna"
Menisin.

Mulla oli esikoiset hoidossa 3:n viikon iässä, tosin juomaan en lähtenyt mutta kuitenkin. Seuraavan kerran olivat 5vkoa ja silloin riipasin pollan sekasin x)

Kuopus oli 2vkoa kun jäi isänsä kanssa kotiin ja mä lähin viikonlopuksi Damiin kaverin häihin.

"kerttu"
Esikoinen oli 3 viikon ikäinen, kun lähdin ottamaan "muutaman". Elokuussa syntyy toinen ja ajattelin noudattaa tuttua ja turvallista vanhaa kaavaa, eli heti kun on itse siinä kunnossa, että kykynee lähtemään talon seinien sisältä pois, niin lähden hetkeksi. Tosin baareihin en ole koskaan ollut kiinnostunut menemään, vaan enemmän sellaista mökki/terassijuopottelua.

äiti 26
8kk iässä jäi molemmat yöks kotiin isänsä hoiviin,kun mä lähin tuulettumaan.olin ennen lähtöä imettänyt ja nukuttanut vauvan joka nukkui koko yön. korvike oli sit aamua varten. esikoinen oli 1v iässä eka kertaa mummulassa yötä ilman vanhempia ja kuopus nyt 1v 2kk eikä oo vielä ollu yökylässä... harvoin tullu käytyä missään lasten syntymän jälkeen, etenkin toisen lapsen jälkeen oon käynyt vaan tuon yhen kerran. viihdyn hyvin kotonakin.. :)

äiti-23v
Jos isiin voi luottaa silleen että se ei juo silloin kun on lapsen kanssa niin hyvin voi lähteä juomaan heti kun on toipunut synnytyksestä. Alkuun en kuitenkaan lähtisi millekkään viikon juomareissulle vaan sellainen viikonloppu saisi riittää

"ttt"
[QUOTE="vieras";24061078]Kaverilla oli laskettu aika eilen, eli vauva syntyy lähiaikoina. Hän meinasi lähteä syksyllä baariin. Itsellä laskettu aika elokuussa ja mietin jos lähtisin kaverin kanssa. Mies jäisi vauvaa hoitamaan. Onko liian aikaista?[/QUOTE]

Esikoinen taisi olla 5kk kun menin baariin ja vauva oli isänsä kanssa kotona. (Hyi minua!)

Toinen on nyt yli 6kk, enkä ole vielä käynyt missään. Kutsun baariin sain jo kun tämä vauva oli 3vko. Ystävä sanoi että "lähe ny, et sä kuitenkaan oo ollu pitkään aikaan missään". Ei hyvää päivää vaan. Tämä samainen ystävä ryyppäsi jo kun hänen vauvansa oli 5vko ja vauva oli 2vrk hoidossa. :O En ymmärrä, eikä ystävä ymmärrä minua, kun imetän viele(kin) enkä halua lähteä baariin. :D

Baarihaluja jarruttaa paljon yöimetykset (Vauva ei ole koskaan saanut korviketta.) ja se että en pysty krapulassa hoitamaan kahta pientä lasta, vaikka mies olisikin kotona, mutta mielestäni ei ole reilua maata koko päivää krapulaisena ja antaa toisn hoitaa lapset. Vastaavasti mieskään ei juo itseään koskaan siihen kuntoon että hän makaisi seuraavan päivän.

"Erina"
Poika oli 5kk kun lähdin firman pikkujouluja juhlistamaan :) olisin lähtenyt varmaan aikaisemminkin jos olisi poika suostunut juomaan korviketta pullosta. En mä kauaa viihtynyt kun nousi yllättäväällä tavalla päähän ja tulin kotiin ennen puoltayötä :D

Yhteistyössä