[QUOTE="just";24057256]Minusta molemmat syövät ja juovat. Jos teini poika ei syö eikä juo niin sitten on huono lahja teinipojalle. Muuten on ihan yhtä hyvä lahja tytölle ja pojalle. Ei ole oikein että poikien lahja on rahaa opiskelua varten tai matkustelua tai harrastamista varten ja tyttöjen lahjat ovat kippoa ja kattilaa.[/QUOTE]
Minä en kylläkään tarkoittanut astioiden olevan sopiva rippilahja tytöillekkään. Vastaukseni muoto johtui ihan tasan siitä, että aloittaja kertoi harkitsevansa kyseistä lahjaa pojalle. Sen tiedän, etten itse olisi tyttönäkään ilahtunut jostain astioista rippilahjana. Silloin siihen omaan kotiin tuntui olevan vielä ikuisuus ja siten olisi tuntunut vain kurjalta saada astioita omaa kotia varten, kun siihen oli vielä niin monta vuotta aikaa. Lisäksi jos nuori ei kehtaakkaan kertoa lahjan antajalle, ettei tykkää kyseisestä sarjasta, saisiko hän jatkossa aina hänelle turhia astioita, joista hän ei pidä?
Vaikken lähtökohtaisesti ostaisi kenellekkään rippilahjaksi astioita, voisin tehdä siinä pokkeuksen jos olisin saanut jotain vihiä siitä, että juuri kyseistä nuorta astiat ilahduttaisivat. Valmistujaislahjaksi astiat sitten jo sopivatkin mielestäni paremmin - niin tytöille kuin pojillekkin. Tosin silloinkin kaikkein mieluiten tahtoisin lahjan saajan itse päättävän mitä sarjaa tahtoo lahjaksi.