Rippilahja pojalle, aloittaisinko keräämään astiastoa?

• Viestiketjun aloittaja mietinnässä
  • Ensimmäinen viesti
"Kaisa"
anna PUUKKO kunnon puukko on taatusti ajaton ja kestävä. Mä vein mun metästävälle kummipojalle avauspuukin.

Myös ajaton on kravattineula, mitä yleensä sen ikäisillä ei ole ja mitä joskus tulevat tarvimaan

"vieras"
[QUOTE="höh";24057246]Miksi tyttöjen piätisi saada kippoja lahjaksi? Kuka tyttö haluaa muka kippoja lahjaksi, jos samanikäinen poika ei? miksi pjoat saavat omaa tavaraa ja tyttöjen pitäisi kerätä yhteiseen kotiin krääsää?
törkeää. Jos pojat toivovat rahaa, niin kyllä se raha on ykköstoive tytöilläkin. Törkeää tyttöjen väheksymistä.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Meiltä 2 tyttöä joista toinen on jo rippijuhlat viettänyt ja toisella on edessä nyt parin viikon päästä. Ja kumpikaan ei ole innostunut mistään kipoista tms. Korut ihan ok mutta tässäkin voi mennä metsään jos ei tiedä ihan tarkkaan nuoren makua. Nuorempi meillä toivoo rahaa, vaikka se monen mielestä niin "tylsää" onkin. Mutta tämä raha menee skootterin ostoon. Loppuosan me vanhemmat sitten rahoitamme ja tyttö itse vielä pienen osan kesätöillään. Tytön haaveissa kun on vähän kalliimpi skootteri joten joutuu nyt sitten itsekin osallistumaan hankintahintaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24056983]Eikö nuo astiastot oo sopivampia valmistujais ym lahjoja? Sitä rippikoululaista voi oikeasti harmittaa kun saa lahjan jolle on käyttöä joskus viiden vuoden päästä.[/QUOTE]

Monet muuttavat kotoa peruskoulun jälkeen, ja tarvitsevat silloin astioita. Rippikoululaisella tuohon on aikaa vain vuosi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28739782]Monet muuttavat kotoa peruskoulun jälkeen, ja tarvitsevat silloin astioita. Rippikoululaisella tuohon on aikaa vain vuosi.[/QUOTE]

Monet 16 v. pois kotoa? Epäilen vahvasti.

Voi käydä niin kuin veljelleni. Hän sai ylioppilaslahjaksi astioita (omasta toiveestaan). Muutti parin vuoden päästä tyttöystävänsä kanssa yhteen, eikä tyttöystävä tykännyt tuosta astiasarjasta. Hänellä oli oma astiasarja kerättynä ja se tuli käyttöön. Pieneen yksiöön muuttivat, joten molemmat astiasarjat eivät mahtuneet pienen keittokomeron kaappeihin. Veljeni herrasmiehenä ei alkanut mistään astioista kättä vääntämään, koska hänelle oli loppupeleissä aivan sama, mistä kahvinsa juo ja ruokansa syö. He lahjoittivat nämä veljeni astiat tyttöystävän siskolle/veljelle (kenelle lie)... Ero tuli veljelleni ja tyttöystävälleen 6 vuoden kuluttua ja astiat ovat edelleen sillä tiellä, minne joutuivat. Tietenkin, koska eihän niitä takaisin kukaan kehdannut pyytää.

Tämä vain esimerkkinä, kuinka voi käydä vaikka lahjan antaja ostaisi lahjansa kuinka hyvällä maulla tahansa.

"Miu"
Minä myös kannatan muuta lahjaa...
Meillä kummit alkoi jo 1 v lapselle kerätä astioita. Nyt on lapsi 5 v ja on kartio lasia ja teema astiaa komero pullollaan ja vielä ainakin 10 vuotta ennen kun kotoa muutto edessä joten nyt ne on meidän vastuksina...
Ja joo, eri asia, mutta jos säilytystilaa on vähän muutaman vuodenkin astialahjat ovat kyllä ärsyttäviä. Ja kyllä minun mielestä astiat ovat kuitenkin niin jokapäiväisiä käyttötavaroita, että ne pitää jokaisen saada valita itse...

"Vieras"
[QUOTE="vieras";24056830]Mä olen kerännyt kummipojalle "kapioita" jo useamman vuoden; nyt kun muutti omilleen, oli tosi tyytyväinen, kun oli kaikenlaista valmiina.[/QUOTE]

Valitettavasti ne kipot ja kupot joutuu jonnekin laatikonperälle tai jotuu kierrätykseen. Harva kuitenkaan ilmaisee muuta kuin tyytyväisyyttä lahjasta lahjanantajalle. Totuus on sitten aivan toisenlainen.

Jokainen haluaa ostaa astiat oman makunsa mukaan.

Yhteistyössä