Pystyisitkö tekemään 2,5v lapsellesi näin?

  • Viestiketjun aloittaja "sivustaseuraaja"
  • Ensimmäinen viesti
"sivustaseuraaja"
Joka ilta lukitsisit hänet huoneeseen niin kauaksi aikaa, että hän nukahtaa. Kuulisit kuinka lapsi riehuu, leikkii ja itkee huoneessa. Lapsi kurkistelisi oven alaraosta mitä muualla tapahtuu... Tätä kestäisi joka ilta 1-2tuntia, kunnes lapsi nukahtaisi huoneeseen jonnekin...

sivusta seuraajana mulle tulee tuosta aika kauhea olo, lukita nyt pieni lapsi yksin huoneeseen...
 
"joo"
Kyllä ihminen pystyy mihin vaan, jos hänet ajetaan siihen tai hän on kasvanut siihen jos ei ole itse rakkautta saanut, ei pysty sitä antaa. Eli jos olisin elänyt elämän jossa minä olisin oppinut ajattelemaan, että tuo on ok, niin pystyisin, kuten kaikki muutkin.
 
pier
Eiii, ei noin voi tehdä :''( Meillä nukkumaan mennessä kun neiti hyppii sängystään nii mennään uudelleen peittelemään kunnes nukahtaa, ei tulis mieleenkään jättää häntä sinne kun ei heti uni tule. Eikä j******ta lasta laiteta sinne nukahtamaan paria tuntia ennen nukkumaan menoa.
 
"mä"
EN!!!
Mutta eräs jonka tunnen teki niin, ja mä myös asiasta ensin äidin kanssa jutelleena, tein myös asian eteen jotain!!
Tästä jäi ilmeisesti kumminkin lapselle jotain traumoja, nyt 12 vuotiaana, ei edelleenkään voi nukkua ovi kiinni ja valot pitää olla päällä...
Hyvä ihminen, tee asialle jotain!
 
"sivustaseuraaja"
olen itse nähnyt tapauksen yhden kerran... Yhteiset kaverit ovat myös kertoneet samaa nähneensä tässä "perheessä". Ja mulla käy niin sääliksi se lapsi! :( Tuo asia ei ole ainoa epäkohta (todellakaan) ja tuo perheen äiti suunnittelee toista lasta. Kumpa luoja olisi heidän kohdallaan viisas...
 
"..."
[QUOTE="just";24034913]Eli jos lapsi päättää että hän ei nuku, niin annat leikkiä/valvoa aamuun asti?? Vapaankasvatuksen tuloksethan on jo nähtävissä.[/QUOTE]

Juu, tytsi-89.
 
"vieras"
Tee lastensuojeluilmoitus, se on velvollisuutesi tätä lasta kohtaan. Voit tehdä sen nimettömänä. Asia tutkitaan ja nimesi ei tule julki. Ei lasta tässä tapauksessa huostaan oteta jos ei ole muuta laiminlyöntiä, mutta ilmoitus saa varmasti vanhemmat miettimään asioita.
 
[QUOTE="ttt";24034945]Anteeksi mitä?

"Hei Jessikakaneli, menetkö nyt nukkumaan, vai nukutko huomenna kun tulet koulusta. Ei ole pakko nukkua. Eihän kello ole kuin vasta 1 yöllä. Jos haluat niin leivotaan pipareita" vai? :O[/QUOTE]

Tunnen monia perheitä, joissa lapset menevät nukkumaan silloin, kun heitä väsyttää. Eikä se yhdessäkään perheessä ole yhdeltä yöllä. :)
 
sossun täti
Lastensuojeluilmoitus, jos olet varma tuosta (edes parista kerrasta). Täällä palstalla niitä "tehdään" välillä ihan idioottimaisista asioista, mutta tässä tapauksessa se on minusta velvollisuutesi aikuisena tuota lapsiraukkaa kohtaan.
 
"sivustaseuraaja"
jos mä tekisin asialle jotain, niin mitä minun pitäisi? Jutella äidille, joka ajattelee kuin lapsi? Vauvakuume hänen kohdallaan näköjään kannatti silloin 2,5vuotta sitten, kun nykyään lapsi tuntuu olevan hänelle vain riesa ja este. Pitäisi ilmeisesti saada uusi vauva, kun ensimmäinen on jo liian iso...
 

Yhteistyössä