[QUOTE="vieras";24022377]buranaa? sori vaan mutta voin kertoa ettei se auta hevonpaskaakaan.
mulla ärtyi lapsen syntymän jälkeen niin pahaksi toi että sain siihen ihan kortisonipiikkejä viis kertaa parin kuukauden sisällä. se helpotti niin että vaiva katos miltei kokonaan neljäksi vuodeksi kunnes nyt taas rupes ärtymään uudestaan.
käväsin ostamassa semmoset silikoniset kantapäätuet instrumentariumista ja ne on tällä hetkelläki jalassa ja voi luoja miten ihanaa kävellä kun ei ole kipua! hetken aikaa menee totutellessa siihen että kantapään alla on silikonipohja (siis se tulee vaan kantapään alle, ei koko kengän pituudelta) mutta sitten kun on sinut sen kanssa niin elämä on kun tanssia vaan.
lisäksi tosiaan, niinku Jonsered sanoi, paljon lämpimiä kylpyjä jaloille (minäkin käytän nokkosta, myös kamomillaa) sekä jalkapohjahierontaa ja semmosta venyttelyä että menet seinän viereen, otat seinästä kiinni ja nouset niin korkeelle varpaisilles ku vaan pystyt ja siinä sitte heijaat ylös-alas niin paljon kun vaan voit. se "luupiikkihän" on itseasiassa tulehtunu rustottuma joka kyllä venyy kun sitä jaksaa venyttää ja joskus se katoaa myös itsekseen. mulla on lisäksi myös semmonen onnimannista ostettu puinen hierontapulikka jota pyörittelen iltaisin jalan alla, ihan kivasti tuntuu kun nousen seisomaan ja osittain varaan toisella jalalla sen pulikan päälle ja oikeen silleen niinku jurskautan kantapäätä sitä vasten. tähtiä näkyy mutta kipu helpottaa
en mä tiedä kyllä mitä se yölastakaan nyt asiaa auttaa kun se nimenomaan pitäis se jalkapohja ja ne lihakset ja rustot saada venymään, ei se lasta niitä venytä.
ihme kun se ei puhunu sulle kortisonihoidosta mitään?[/QUOTE]
Nimenomaan se lasta on semmoinen venytyslasta, joka venyttää jalkaa koko yön.
Puhuttiin kyllä kortisonista, mutta kun sivuopireena voi tulla kuolio. Rasvasolut saattaa kuolioitua ja siitä hehkeytyy jonkinnäköinen patti, joka on sitten sitä luupiikkiäkin kipeämpi. Siksi se on lähinnä niitä viimesijaisia hoitomuotoja.