Mitä palsta ei tiedä, sitä ei tarvikkaan tietää (palsta teki mulle ihan oikean diagnoosin)

"vieras"
Mutta kun mulle erikseen sanottiin, että siellä on nyt tällä hetkellä tulehdus josakin kalvossa. Ja ajankuluessa, jos se tulehdus uusii ja uusii, sinne jalkaan alkaa muodostumaan jonkinsortin rustoa /tms.) jonka jälkeen se on sitten se luupiikki. Onko lääkäri puhunut mulle shaisea. Saakeli...tässäKIN asiassa palsta taas tietää paremmin!
:D no siis, silleen ei ole puhunu jaskaa se lekuri että siitä tulehduksestahan kaikki alkaa. eli tässä vaiheessa se on vielä tulehtunu (joka ei muuten todellakaan niillä buranoilla edes helpotu kun ehkä hetkellisesti) eikä ole lähteny kunnolla rustottumaan. mutta kun aikas ootat niin se uusiutuu (näillä on tapana uusiutua) ja se alkaa pikkuhiljaa tekeen semmosta rustopiikkiä sinne kalvojen yhtymäkohtaan (tuossa aiemmin laitoin linkin mistä näkee vähän että mihin se tulee). joten voitaneen puhua jo nyt ns. luupiikistä. näin kertoi minulle ortopedi.

"vieras"
no voi hemmetti kun unohin tämän vielä laittaa... niin, siis se on nyt jo niin ärtyny se sun jalkapohja että se rustottuman rakentuminen on jo alkanu. sehän voi olla vaikka kuinka kauan ns. lepovaiheessa eikä siinä tunnu kipua mutta silti sinne se ns. piikki kehittyy pikkuhiljaa.

siksi en tajua miksei se hoitanu sitä tulehdusta kunnolla heti pois kortisonilla?

Hienoa! ;)

Onkohan mulla endometrioosi, osaisko palstalekurit diagnosoida?? Nyt on kahdesti menkkojen aikana tullut järkyt kivut. mut ei loppunut viimeks menkkojen loputtua. Menin lääkäriin ja sain antibiootit jotka auttoi, huomattiin myös kysta munasarjassa. Kuuri loppui joitakin päiviä sitten, ja samoin on menkat nyt loppumassa ja taas eilen alkoi se järkky kipu... Ja ennen mulla ei oo ollut menkkakipuja. synnyttänyt oon 3kk sitten.

"vieras"
Hienoa! ;)

Onkohan mulla endometrioosi, osaisko palstalekurit diagnosoida?? Nyt on kahdesti menkkojen aikana tullut järkyt kivut. mut ei loppunut viimeks menkkojen loputtua. Menin lääkäriin ja sain antibiootit jotka auttoi, huomattiin myös kysta munasarjassa. Kuuri loppui joitakin päiviä sitten, ja samoin on menkat nyt loppumassa ja taas eilen alkoi se järkky kipu... Ja ennen mulla ei oo ollut menkkakipuja. synnyttänyt oon 3kk sitten.
se kysta jo itsessään voi tehdä noi kivut kamaliksi. mulla oli pitkään 2 senttiä halkasijaltaan oleva kysta oikeassa munasarjassa ja joka ikinen kuukausi oli aivan helvetilliset kivut menkkojen aikaan ja vähän niiden jälkeen. kunnes se kysta sitten räjähti. sen huomas sitten kyllä kaikki läsnäolijatkin. kirjaimellisesti taju läks.

[QUOTE="vieras";24022412]kyllä se luupiikki on. siis kansankielellä. lääkärislangilla se on plantaarifaskiitti. eikä se oikeesti ole siis luuta.[/QUOTE]

Luupiikki tulee tohon jalkapohjan kaaren jänteeseen, plantaarifaskiitti yleensä tohon kantapään kohille, jalkaphjan kalvoon tai sitten akillesjänteen paikoille... Sama vika meikällä :( Paska vaiva, ei edes kortisoonit auttanu.

"vieras"
Luupiikki tulee tohon jalkapohjan kaaren jänteeseen, plantaarifaskiitti yleensä tohon kantapään kohille, jalkaphjan kalvoon tai sitten akillesjänteen paikoille... Sama vika meikällä :( Paska vaiva, ei edes kortisoonit auttanu.
et varmaan lukenu noita mun linkittämiä juttuja?

jos et niin tässä vielä wikipediasta yksinkertaistettu painos aiheesta Plantaarifaskiitti – Wikipedia

se on sama vaiva se plantaarifaskiitti kun luupiikki.

jadal
no katoskatos. tääkö se mun vaiva sit onkin :O
vaivannut koko raskauden, neuvolassa tullut ohimennen mainittua, mutta eipä tuo siihen silloin mitään sanonut.
Eli pitääkö ton takia raahautua lääkäriin asti, oon kuvitellut ton olevan joku perus raskausvaiva :O

[QUOTE="vieras";24022686]se kysta jo itsessään voi tehdä noi kivut kamaliksi. mulla oli pitkään 2 senttiä halkasijaltaan oleva kysta oikeassa munasarjassa ja joka ikinen kuukausi oli aivan helvetilliset kivut menkkojen aikaan ja vähän niiden jälkeen. kunnes se kysta sitten räjähti. sen huomas sitten kyllä kaikki läsnäolijatkin. kirjaimellisesti taju läks.[/QUOTE]

Joo tuo on sellainen 3cm halkaisijaltaan. Mulla on ollut ennenkin kysta, ja tosiaan, kun se puhkes niin kivut oli ihan mielettömät. Sillon en tiennyt että kipu johtui kystasta (eikä lääkärikään heti tiennyt) niin vietin sairaalassa pari päivää..

Yhteistyössä