TAAS se anoppi haluaa meidät mökille juhannuksena!!!

• Viestiketjun aloittaja Grr!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Älä inise vaan sopeudu. Turhaan sinä suutut anopille siitä että hän kutsui teidät mökille. Ei hän varmaankaan ole kutsua esittänyt tarkoituksenaan saada sinua ärtymään vaan haluaa viettää teidän kanssanne aikaa.

Miksi et osaa olla oma itsesi? Onko sinulla jotain aihetta epäillä etteivät he hyväksyisi sinua?
Kai kutsu olisi koskenut vain miestä ja lapsia jos eivät olisi sinuakin sinne toivoneet.
Riippuen siitä, miten usein muuten olette tekemisissä, voi kohteliaasti ottaa kutsun vastaan tai kieltäytyä siitä -ystävällisesti. Kaikkia ei voi rakastaa mutta jokaiselle voi olla ystävällinen.

"Pikkuinen Jättiläinen"
sitä sulla on. Anoppikin saa tulla teille kylään, kun sulla on kotikenttäetu ja sää määräät mitä tehhään ja millon jne :D Tunnusta vaan! Ei ole ihme jos epämiellyttävää sitten mennä muualle kylään kun ei voi huseerata miten tahtoo.. Ei pahalla, mut sanonpahan vaan :D
Noup, en myönnä :D Anopin tullessa ensimmäistä kertaa yökylään sanoin heti että ota itse mitä tarvitset, ole kuin kotonasi ja hyvin on totellut ;) Ei haittaa yhtään vaikka anoppi penkoisi meillä kaappeja etsien pyyhettä jne. En ole yhtään sellainen "hyvä emäntä" joka passaisi ja tarjoilisi muuta kuin kahvitellessa. Ehkä sen takia en pidä sellaisesta muidenkaan luona?

rajat vaativalle anopille
Tähän alkuun on siis todettava: on anoppeja ja anoppeja.
Mutta älä vietä anoppisi kanssa juhannusta, ellet halua. Sano, että vietätte kaupunkijuhannuksen, koska ette ole nyt mökkituulella tai ette ole mökki-ihmisiä tai teistä tuntuu, että nyt on tarve olla vain omalla porukalla.
Mä vietin 7!!!! juhannusta anopin kanssa, joka on mulle täysin vieras ihminen, eikä tungettelevaisuudessaan ja ripustautuvaisuudessaan mikään ihanteellien seurustelukumppani. En rentoudu ko. ihmisen seurassa.
Ens juhannus on nyt toinen ilman anoppia. Siistiä!

P.S. Eka anoppini kanssa vietin kyllä aikaani myös mielelläni.

Grr!
Tähän alkuun on siis todettava: on anoppeja ja anoppeja.
Mutta älä vietä anoppisi kanssa juhannusta, ellet halua. Sano, että vietätte kaupunkijuhannuksen, koska ette ole nyt mökkituulella tai ette ole mökki-ihmisiä tai teistä tuntuu, että nyt on tarve olla vain omalla porukalla.
Mä vietin 7!!!! juhannusta anopin kanssa, joka on mulle täysin vieras ihminen, eikä tungettelevaisuudessaan ja ripustautuvaisuudessaan mikään ihanteellien seurustelukumppani. En rentoudu ko. ihmisen seurassa.
Ens juhannus on nyt toinen ilman anoppia. Siistiä!

P.S. Eka anoppini kanssa vietin kyllä aikaani myös mielelläni.
sama ongelma täällä etten rentoudu sen seurassa enkä varsinkaan osaa olla oma itseni.

"Iridessa"
Miksi susta tuntuu, ettei yhtään kaljaakaan voi ottaa kun anoppi kyttää? Onko teillä ihan pieniä lapsia, onko anoppi kauhean nipo ja tuomitseva vai mitä?
Mä sanoisin että olkaa omia itsejänne sielä mökillä. Otatte miehen kanssa ne oluet jos siltä tuntuu yms. Kyllä te vähitellen sopeudutte toisiinne.

"vieras"
Samantapainen ongelma meillä, ja kahden päivän mykkäkoulu meneillään. Mies haluaisi lähteä reissuun sukulaisille ja itse haluaisin edes kesälomalla tehdä reissun jonnekin mikä minua kiinnostaa. En viihdy sukulaisilla, tylsistyn ja en koe voivani olla oma itseni. Olen varmaankin epäsosiaalinen ja lapsellinen, mutta sukuloidessa ärsyttää kun kaikki on niin kohteliasta ja virallista.Mutta kuulemma tämä reissu täytyy tehdä vähintään joka toinen vuosi. Ottaisivatkohan ne minut takaisin töihin kesken loman..

Mä ihan vapaaehtoisesti kutsun anopin meille juhannukseksi, ja ukkokin joutuu kestämään omaa anoppiaan. Toivottavasti anoppi osaisi avata suunsa, jos ei meille halua tulla :D Varmaan 10 vuotta jo viettynyt juhannuksia anopin kanssa, joku on tainnut tosin jäädä välistä.

Mulla taitaa olla loistoanoppi?

en mä sinne halua tänäKÄÄN vuonna... ollaan kaupunkikodissamme, grillaamme ja saunomme..... piste.
No sano, ettet tahdo anopin luo jussiksi vaan vietätte juhannuksenne TÄNÄ VUONNA omassa kodissa.

Mulla oli joskus nuorempana oman mutsin kanssa noita herbaalin nenuun veto-ongelmia juhlapyhien suhteen, mutta ANOPPI ei KOSKAAN ole ollut sellainen, että olisi odottanut meiltä mitään...nähdään jos sopii, puolin ja toisin. Ja se on todella vapauttavaa.

"vieras"
Minulla on oikein hyvät välit anoppiini, mutta en haluaisi olla kovinkaan montaa yötä samassa mökissä tms. Olemme luonteeltaan niin erilaisia, hän pikkutarkka ja minä hieman suurpiirteisempi. JA anoppi haluaa tehdä asiat tietyllä tavalla, ja niin tehdään kuin on aina tehty. JA huvittavinta on (jälkeenpäin naureskelen), kun olimme miehen sisarten ja vanhempien kanssa viikon Lapissa, heidän naisväki hääräsi ja touhusi ja hääräsi. Tarjosin apua ueamman kerran, muutei tartettu kuin pikkuhommiin. Sit yksi aamu he sanoivat, että saisitte tehdä ruoan ja tiskit joskus, on niin väärin kun he joutuvat tekemään sen aina. No, minä tein miehen kanssa ruoat ja tiskit, ja kyllä sai tuntea olevansa jotenkin syyllinen siihen ettei ollut tehnyt kummempaa. Omat ja lasten jäljet vain siivottu ja liian vähän oltu mukana.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";24016629]Aikuisena ihmisenä osaat varmasti kieltäytyä kohteliaasti kutsusta todeten teillä olevan muita suunnitelmia varattuna tälle juhannukselle. Nih.[/QUOTE]

Teillä olevan? Eihän ap voi muubn perheen puolesta puhua. Mutta anna muiden mennä ja ole kotona.

Yhteistyössä