No en kyllä tekisi mitään ls-ilmoitusta. Siinä vaiheessa, kun lapsella on vaikka epämääräisiä mustelmia ja hän käyttäytyy pelokkaasti vanhempaansa kohtaan, tai jos jopa itse näet, että lasta oikeasti LYÖDÄÄN tai muuten pahoinpidellään, niin sitten soittelemaan vasta. Tukistaminen on oikeasti kyllä pikku juttu, eikä vahingoita lasta mitenkään. Ja jos lapsi "aneli, ettei äiti taas tukistaisi", niin se ei välttämättä tarkoita sitä että siellä yhtenään tukistellaan. Voi toki tarkoittaakin, mutta lapset usein käyttävät sanaa "taas" vähän väljemmin perustein, kuten "ikinä" ja "koskaan" ilmaisujakin. Vähän maalaisjärkeä ihmiset, ja sitten vasta soittelemaan kun jossain on oikeasti joku hätänä!
Fyysisestä kurittamisesta tuli mieleeni, että onko sekin rikosilmoituksen paikka, jos ottaa lasta kädestä kiinni ja estää tätä lähtemästä vaikka kaupassa juoksentelemaan ja pitää tiukasti kiinni, vaikka lapsi vääntelee ja venkuilee vastaan? Pidin sukulaislasta kiinni, kun ei sana tehonnut ja lapsi väänteli ja sitten valitti, että käteen sattuu. Sanoin, että ei satu, jos lakkaat vääntämästä sitä, mutta jälkeenpäin tuli mieleen, että lapsi tietysti koki minun satuttavan häntä. Vihaista puhelua ei ole kuulunut kyllä perään, mutta periaatteessahan minun olisi pitänyt päästää irti ja antaa kersan painella riehumaan.