miesten kalareissu, kenellä nousee karvat pystyyn ja kenellä ei?

• Viestiketjun aloittaja ff
  • Ensimmäinen viesti
ff
Kuuntelin juuri vuodatuksen, yli tunnin pituisin kaveriltani jota ärsyttää miehensä (kesän ainoa) kalareissu.. Ei ollut mitään suunnitelmia viikonlopuksi joten mies oli eilen ilmoittanut että lähtee poikien kanssa kalareissulle viikonlopuksi tänään. Eli siis toisinsanoen kännäämään ja kalastamaan miesporukalla. Kaverilleni tässä oli joku hirveä ongelma, "kuinka se voi vaan lähtee" tms..

Onko minussa jotain outoa kun minä en näe tässä mitään ongelmaa???

vierass
No mun mielestä ei olisi ok, että mies ilmoittaisi mulle päivää ennen, että lähtee koko vkonlopuksi pois. Yleensä vkonloput on ainoata yhteistä aikaa perheen kanssa ja me KUMPIKIN pyritään siihen, että oltais vkonloput kotona. Ja jos on menoa niin mieluiten vaan toisena päivänä.

"Vieras"
Mä vaan mietin että minkälainen ystävä tulee nettiin haukkumaan kaveriaan. Mulle ainakin kaverit voi tulla juttelemaan vaikka mistä, eikä mun tarvitse olla samaa mieltä.

• Tykkää
Reactions: JaJa
mä otan lämpöä helposti, jos tulee ilmoitus sillai ex temporee.
saatan vetää oikeen kunnon naiselliset herneet.INHOAN "ylläreitä".

kun ovi menee kiinni ja mies on lähtenyt, *pimps*, rauhoitun ja pyydän anteeksi ja toivotan hyvää reissuu joko tekstarilla tai soitan.
olen vaikean,tiedän.onneksi mies on jo tottunut

mä oon sen veran hysteerikko et en tykkäis tollasesta kännätään koko viikonlopu ja kalastetaan touhusta. moniko suomessa hukkuu tollasessa touhussa joka vuosi. ihan kiva et mies kalastelee selvinpäin ja kännää kuivalla maalla.
enkä tykkäis tollasesta et yhtäkkiä ilmotetaan että ollaan koko viikonloppu pois ja minä pienten lasten kanssa yksin kotona. kyllä tollasesta viikonlopun reissusta pidempään pitäs keskustella. enkä mä ite lähtis tässä elämäntilanteessa yksin mihinkään koko viikonlopuksi

Viimeksi muokattu:
"vieras"
ettekö te osaa itse tehdä lastenne kanssa mitään extempore, pitääkö kaikki suunnitella viikkoja ennen???

Mulle ihan täysin ok, meillä kumpikin menee, tosi harvoin tosin mut menee kuitenki eikä niitä menoja tiiä ikinä "ajoissa".

"jaa"
No ei tietty oo mun mies, varsinaisessa merkityksessä, mutta vakihoito nyt kuitenkin. On ollut reilun viikon kaverien kans kalareissulla. Vaikea kuvitella että ottaisin pelkoa nenääni, vaikka oltais oikeastikin yhdessä, en oo sellainen. Mutta jos lähtis yhtäkkiä kun olisi yhdessä muuta ohjelmaa sovittu, niin sit hermostuisin.

"vieras"
Meillä ei kyllä onnistuisi tuollainen reissu ja noin lyhyellä varoitusajalla. No joo, oon ehkä vähän huono kommentoimaan kun mieheni ei harrasta kalastusta, ei kännäämistä, eikä muutenkaan mitään viikonloppureissuja, vaan haluaa viettää vapaa-aikansa perheen kanssa. Mutta tosiaan en hyvällä katsoisi tuollaista.

Yhden kaverini mies harrastaa noita kalareissuja ukkoporukalla. Aika erikoisia reissuja tuntuu olevan ja vähän epäilen, että kotona ei sitten ihan kaikkea kerrota... Aika kamalaa, mutta kaverini mies lähti tuollaiselle kännäysreissulle silloinkin kun heidän vauvansa laskettuaika oli. Siinä sitä oli kaverilla stressiä, että miten päästä synnärille ja kuinka saada muut lapset hoitoon jos vauva sattuu syntymään ukon kännireissun aikana.

giiii
Kuuntelin juuri vuodatuksen, yli tunnin pituisin kaveriltani jota ärsyttää miehensä (kesän ainoa) kalareissu.. Ei ollut mitään suunnitelmia viikonlopuksi joten mies oli eilen ilmoittanut että lähtee poikien kanssa kalareissulle viikonlopuksi tänään. Eli siis toisinsanoen kännäämään ja kalastamaan miesporukalla. Kaverilleni tässä oli joku hirveä ongelma, "kuinka se voi vaan lähtee" tms..

Onko minussa jotain outoa kun minä en näe tässä mitään ongelmaa???
Mä oon joskus päässyt tuntemattomasta syystä osallistumaan näille miesten kalareissuille. Ja se reissu oli oikeesti kalastusta ja yöpymistä teltassa, iltaisin ehkä olut tai pari. Ja se reissu oli sellainen, jolle oisin voinut osallistua toistenkin. Enkä kyllä epäröis päästää kumpaaniani sellaiselle.

Eri asia sitten "kalareissut" jotka suuntautuu lähimpään kapakkaan.

"juu"
mulle kans sinänsä reissu ei olis mikään ongelma, mut en kans tykkää tollasista äkkinäisistä jutuista. Et kyllä koko viikonlopun kestävä reissu pitäs sopia jo aiemmin. Vaikkei olisikaan mitään muita suunnitelmia, niin on mielestäni aika tökeröä vain ilmoittaa että lähden sitten huomenna viikonlopuks pois.

Hmm..Jos mun mieheni lähtis kalalle, olisin huolissani kun ei tuo osaa ees soutaa :D

Jos mies lähtee kännäämään ja kalalle, toisin sanoen kännissä veneeseen, niin olisin todellakin huolissani ja yrittäisin viimeiseen asti puhua sille järkeä.

Jos taas yleisesti puhutaan miesten reissuista, niin kyllähän tuo välillä käy pelireissuilla, eikä se mua haittaa. Alkoholi ei kuulu asiaan mun miehelläni, joten ei tarvitse olla ollenkaan huolissani. En aina jaksa edes soitella kun kerran reissun aikana :)

ghjk
Kunhan kukaan ei huku moisella yhdistetyllä kännäys/kalareissulla. Mun mies ei tee kännäysreissuja, mut jos tekisi, niin hyvä et menis kerta vuoteen muualle kännäämään mun silmistä.

"poikia3"
mä varmaan pyörtyisin, jos mies ilmoittaisi lähtevänsä kalastamaan ja kännäämään kavereiden kanssa. Mies kun ei käytä alkoholia lainkaan, eikä myöskään kalasta.

Mulle miehen menot ovat ok, mutta niistä pitää sopia ajoissa, ei päivää ennen. Sama tietysti koskee omiakin menojani.

känni+kalastatus = helkkarin huono yhistelmä
känni+ mettästys=vielä huonompi..

mies on kalassa nytki, kuten on koko kesän. ainoastaa rauhotus ajan (su klo 19.99- ma klo19.00) aja non kotona, ellei mene muualle lohen soutuun :) ja on se sieltä jo 2 komeaa lohta tuonukki :)

Nukuttaja
Meillä kans mies para aikaa kalas joskus on pitempoiä reissuja esim viikon metästysmatkat muihin maihin mutta mitäs se haitta, ei ainakaan mua. Kunhan pääsee itekkin menemään aina välillä :)

Yhteistyössä