Miten saisin lähipiirin ymmärtämään etten unohtele asioita pahuuttani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meikäläiseen pätee kaikki muut paitsi, etten koe olevani millekään riippuvainen. Mutta missä menee add:n raja ja normaalin huolimattomuuden yms. raja. Kuulun siis niihin, joilla oli jo kouluaikoina huolimattomuus numero 7 ja omila keinoilla saan tietyt asiat nykyisin pysymään kondiksessa, mutta kun mies on samanlainen ja kaikki pojatkin, niin ei tahdo meiklaisen keinot enään riittää. Toinen mikä on, niin välillä todellakin pää vain humisee, kun yrittää tehdä jotain, mutta ei yhtään muista mitä. Mutta milloin siis on kyse vain persoonasta ja milloin on add?

Niin joo tosiaan, en minäkään ole millekään riippuvainen.

[QUOTE="a p";24002265]Niin joo tosiaan, en minäkään ole millekään riippuvainen.[/QUOTE]

Niin vielä, että mulla oli koulussa huolellisuus 9-10, ja lisäksi olen aina ollut täsmällinen, tunnollinen ja siisti. Luulenpa että kaltaisesi huolimaton ihmistyyppi on kuitenkin eri asia kuin Adhd/ add. Aiheeseen perehtynyt lääkäri osaisi varmasti helposti kertoa mitkä ovat add-aikuisen ja vain huolimattoman ihmistyypin eroavaisuudet.

Tarkoitin että ei kannata ruveta selittelemään kenellekkään: "en mä yleensä..." Se ei anna kovin hyvää ja luotettavaa kuvaa ihmisesta. Sitä voi vaan vahingon sattuessa yksinkertaisesti todeta että nyt kävi näin ja piste. Vastuun ottaminen...

Tarkoitin että ei kannata ruveta selittelemään kenellekkään: "en mä yleensä..." Se ei anna kovin hyvää ja luotettavaa kuvaa ihmisesta. Sitä voi vaan vahingon sattuessa yksinkertaisesti todeta että nyt kävi näin ja piste. Vastuun ottaminen...

Minun tyyliini kuuluisi sanoa että nyt kävi näin ja piste, ja lisätä siihen että olipa muuten eka kerta elämässäni kun näin totaalisesti unohdin jonkun tapaamisen. En mahda sille mitään jos ei anna luotettavaa kuvaa minusta. Minä kuitenkin pyrin aina olemaan rehellinen.

Minä en edes pysty enää selittelemään unohduksia. Minulla on kerta kaikkiaan selitykset loppu. :D Kuulostaisi jo kornilta kymmenen kertaa päivässä selitellä, että miksi taas unohdin sen ja sen, kun oikeasti siihen en osaa edes selitystä antaa.

Ja se, että laittaisi puhelimen muistutuksen viime tinkaan. Sekään ei toimi, koska olen voinut jo sopia muuta menoa ja tekemässä jotain muuta, kun muistutus tunnin päästä olevasta kampaajasta/hammaslääkäristä/lääkäristä tulee.

Ei adhd/add tarkoita pelkkiä muistiongelmia, ainakaan itselläni. Riippuvuuksia on, mutta ei onneksi mihinkään epäterveelliseen. Kun saan päähäni jotain kerta kaikkisen huippua, niin jää työhommat ja kotityöt tekemättä, kun syvennyn siihen kivaan tekemiseen. Siivouskin saattaa olla sitä, että kahden tunnin päästä havahdun huomaamaan, että olen jäänyt jynssäämään jalkalistan päällyksiä ja kaikki muu on tekemättä. Tämä ei siis rajoitu pelkästään muistiongelmiin, vaan elämä takkuaa ihan kympillä kaikilla osa-alueilla. Ei todellakaan mitään hassun hupsua höperyyttä, vaan itseä ja läheisiä piinaavaa ongelmaa ongelman perään.

Yhteistyössä