Huikkis :hug: :hug: :hug: todellakin samanlaisia fiiliksiä täällä myös aika ajoin. Varsinkin silloin, kun supistukset pahimmillaan ja ei saa nukuttua ja se väsymys kertyy ja purkautuu ahdistuksena ja pahana mielenä. Mun tulee vielä sitten menetettyä herkästi hermot esim esikoiseen joka uhmaiässä ja sitten hän hermostuu ja kiukkuaa vielä enemmän ja mulle tulee huono äiti-fiilis ja kierre on valmis. Sitten lopulta yleensä itken itekseni jossain lukkojen takana, viimeksi menin wessaan ja laitoin hanan täysille ettei mun itku kuuluis miehelle ja lapselle. Yleensä se vähän helpottaa, mutta loppujen lopuks mikään muu ei helpota niin paljoa kun se että saa levättyä ja viikot menee eteenpäin ja huoli vauvasta jne sen myötä helpottaa. Sulla nyt on vielä varmasti monta kertaa rankempi tilanne, mutta toivottavasti kertyvien viikkojen myötä olo helpottaisi pian. Saatko kotona arkeen apuja mieheltä tai muilta? Ja juteltua noista sun huolista ja olosta? Tsemppiä kovasti :hug:
Nti. Ihana kappale :heart: MasuvauvaRooney on ollut pari päivää hiljaisempi, tarvittavan määrän liikkunut kyllä. Nyt kun kuuntelin tuon linkin niin heti alkoi maha heilua. Taisi siis murukin tykätä
Sairaalakassin ajattelin pakata ihan tässä, varmaan tänään. Kun koskaan ei tiedä koska lähtö on, viime raskaus opetti sen. Onpahan valmiina. Vauvallekin varmaan pakkaan pikapuoliin, vaiks sen ei niin kiire, kun vaikka kohta syntyisikin, ei vielä hetkeen kuitenkaan kotiin pääsisi.
Mukaan aion pakata:
*Imetysliivit ja yhdet kestoliivinsuojat (eiks osastolta saa siellä käytettäväksi niitä kertsejä?)
*Kotiutumisvaatteet itselle: alushousut joihin mahtuu iso side, sukat, jotkut kevyet housut, toppi ja pitkähihainen
*shampoo, hoitoaine, saippua (ostettuna jo minikoossa ja saippua ihanan tuoksuvana mutta mietona, ettei häiritse jos allergikkoja huoneessa, hieman hemmotusta sinne sairaalan kliiniseen ilmapiiriin), kasvovesi, -voide, dödö
*Sukkia! Muuten sairaalavaatteet ei haittaa mutta ne sukat on ällöjä kun on semmosia lerppuja ettei pysy jalassa
*Kännykän laturi pitää ottaa lähtiessä tai mies saa tuoda myöhemmin, kameraa ei tartte kun kännykässä on hyvä, sekä mulla että miehellä
*Vauvan tarvikkeet, vaiheessa.
*Kuten Mittumaaria sanoikin, myös mä otan lakua, koska sillä saa hyvin vatsan toimimaan synnytyksen jälkeen, viimeksi se ummetus oli T.O.D.E.L.L.A tuskallista, varsinkin kun epparihaava kiristi
Sen sijaan mukaan
en ota mm lukemista, ei siellä tosiasiassa tule luettua ja jos tulee, sairaalastakin saa mm lehtiä tai mies voi tuoda. EN myöskään pakkaa vauvan vaippoja, lähtiessä saa osastolta kotimatkaa varten kyllä.
Mun mielestä taas ne
sairaalan alushousut on just hyviä, isoja, joihin mahtuu ne isot
sairaalan kroonikkovaipat jotka pitää jälkivuodon just hyvin, samoin ne vaipat on musta huippuja, kun ei tartte koko ajan pelätä että falskaavat, kun sitä VUOTOA tulee aluksi aikas paljon. Viimeks teki mieli ottaa niitä sieltä kotiinkin mukaan
Hyppy, kurjaa että edelleen huonot kokemukset jatkuu. Ettekö te voi vaihtaa tuota lääkäriä? Inhottavaa kun joudut noin koko ajan olemaan jostakin huolestunut. Toisaalta itse ajattelisin myös niin, että hyvä kun lääkäri on noin perusteellinen ja tutkii asiaa monelta kantilta, ei kai olis myöskään kiva jos olis ylimalkainen ja jättäs teidät epätietoisuuteen eikä mitään tutkis noin perusteellisesti? Mä ainakin nimenomaan haluaisin että kaikkia vaihtoehtoja mietittäisi. En usko että se lääkärikään haluaa löytää mitään uusia huolenaiheita vauvasta mutta hänen tehtävänsä lienee niiden mahdollisuus kuitenkin ottaa huomioon? Mutta jos ette halua noita lisäselvityksiä niin eihän niihin ole pakko suostua, voitte todeta että näillä mennään nyt loppuraskaus ja katsotaan tilannetta sitten syntymän jälkeen jos on tarvis. Tosi tylsästi jokatapauksessa se lääkäri kyllä tuon kommunikaation hoitaa eikä tietenkään pitäisi sun oloa pahentaa aina vaan.....Ootteko kysyneet että voisitteko jatkossa käydä toisella lääkärillä kun tuon kanssa nyt ei oma olonne ainakaan helpotu? Tsemppiä!
ON: Eilen oli huono päivä, suurimmaksi osaksi johtuen ihan kamalasta väsymyksestä. Onneksi illalla mies ja esikko menivät mummolaan joten sain levättyä (=siivottua rauhassa väkisin sen mikä oli pakko, ja vähän sitten levättyäkin), ja viime yönä sain ihan hyvät unet. Tänään sitten hieman parempi olo.
Liitoskivut edelleen hankalia ja ajoittain liikkuminen siksi lähes mahdotonta. Uutena vaivana eilen tuli myös
NÄRÄSTYS, voi itku. Esikosta se vaivasi lopussa todella paljon, ennen en ollut tiennytkään miltä koko vaiva tuntuu. No eilen sitten taas muistui mieleen. Ihan kun näitä vaivoja ei tässä olis jo tarpeeksi, nyt sitten todnäk loppuajaksi jatkuva kipu ja kuristus ja polte kurkkuun....:headwall: Muuten olo kuitenkin suht ok, kunhan muistaa levätä.
Eli, nyt päikkäreille.
Kirppiina ja Rooneymuru 33+4