Miksi Lidleissä ei voi ITSE punnita hedelmiään ymv ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tosi fiksua. Siksi, että Lidl on saksalainen ketju ja Saksassa on ihan normaali käytäntö vihannesten punnitseminen kassalla. Eikös se ole asiakkaalle helpompaa niin?

Kyllä varmaan oikeesti toi kassalla punnitseminen pienentää hävikkiä huomattavasti. Täälläkin monet pitää ihan normaalina sitä, että punnitsee suomalaiset vihannekset ulkomaisena, pistää pussiin lisää tavaraa punnaamisen jälkeen ym. eikä miellä sitä varastamiseksi.

Musta toi on tosi kivaa ei tarvi itse vaivautua punnitsemaan :D ja tosi näppärästi näyttää kassalta käyvän, jotenkin lidlissä ne jonot tuntuu vetävän paremmin kuin muissa kaupoissa, punnitsemisesta huolimatta

Miusta ihan hyvä systeemi,ei haittaa minnuu yhtään.

Saisi olla muuallakin Suomessa. Nimittäin tuntuu, että aina kun kassajono jumittaa, se johtuu siitä että joku on unohtanut punnita ne hedelmänsä :)

Tosin täällä missä ei tarvi punnita itse, tunkee monet samaan pussiin kaikki hedelmät ja sitten kassaneiti joutuu niitä sieltä nostelemaan pois ja punnitsemaan erikseen. Vähemmän aikaa siinä kuitenkin menee kuin että asiakas lähtee itse juoksemaan kaupan toiseen päähän punnitsemaan.

Johtuu siitä, että saksalaisilla on tapana lisätä hedelmiä pussiin punnitsemisen jälkeen. Samoin saksalaiset ryöväävät hotellin ruokapöydästä eväät koko päiväksi - ja tykkäävät käyttää nahkahousuja.

Yhteistyössä