Apua ei sitten saa yhtään mistään, ei edes lastensuojelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt nimettömänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt nimettömänä

Vieras
eli selvitys meillä helmikuussa ja asiat edelleen auki. Ei ole tullut soittoa ei mitään tietoa kuka hoitaa meidän asioita ja aikaa on mennyt pian 5kk. lapselle piti järjestyä tukihenkilö mutta ovat varmaan laittaneet meidät mappi ööhän tai päätttäneet olla auttamatta. jos olisin narkkari-alkoholisti kyllä olisi tullut vaikka mitä apua-puhumattakaan mitä kaikkea lapset olisivat voineet saada. tukilomastakin oli puhetta mutta pian on jo kesäkuun puoliväli eikä tietoakaan kuka tosiaan hoitaa ja mitä hoitaa. ja tuetut lomathan ovat menneet jo keväällä joten keksimme kotona jotain kivaa. Kiitos jos jaksat lukea. Vielä se että toukokuussa soittelin että miten asiat edistyvät niin sain kuulla vain että kansiot ovat suljettu ja mitä tänne soittelet joten soittaakaan en enää viitsi

Pystyisitkö itse rakentamaan itsellesi jonkunlaista tukiverkkoa? Löytyisikö lähipiiristä joku luottoaikuinen, joka voisi olla lapsen tukihenkilönä, jos kyse on ihan seurasta/keskustelusta?

[QUOTE="vieras";23956877]Pystyisitkö itse rakentamaan itsellesi jonkunlaista tukiverkkoa? Löytyisikö lähipiiristä joku luottoaikuinen, joka voisi olla lapsen tukihenkilönä, jos kyse on ihan seurasta/keskustelusta?[/QUOTE]

En pysty ja kyseessä teini jonka kanssa arki hyvin haastavaa joten ulkopuolinen ihminen pitäisi olla. Ilmeisesti meitä ei kannata auttaa kun aikaa mennyt jo liian kauan ja asiat eivät muutu miksikään ja minä väsyn kokoajan enemmän

Joo, narkeillahan on niin helppoo ettei ne mitään tukee ansaitse.
Ei toi katkeruus siitä että joku saa jotain auta sua yhtään.
Mutta siis jos sieltä on jo sanottu että kansiot on suljettu, niin miksi sä vielä odotat? Eikö se tarkoita että ei ole asiakkuutta päätetty muodostaa? Käsittääkseni kyllä kuuluu saada apua tuolta jos on sellainen tilanne ettei itse jaksa joten vaadi sitä apua jos siihen olet oikeutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nimettömänä;23956889:
En pysty ja kyseessä teini jonka kanssa arki hyvin haastavaa joten ulkopuolinen ihminen pitäisi olla. Ilmeisesti meitä ei kannata auttaa kun aikaa mennyt jo liian kauan ja asiat eivät muutu miksikään ja minä väsyn kokoajan enemmän

Uudestaan vain sitten yhteyttä lastensuojeluun, ole tiukkana mutta älä ala kuitenkaan rähjätä. Kesällä avun saaminen sos. toimesta on varmasti vielä vaikeampaa, kun osa henkilökunnasta on lomalla ja toiminta pyörii sijaisten varassa. Tsemppiä!

kannattaa soitella sinne toimistoon vaan sitkeesti! totta on, että nyt lomakaudella voi olla hankalaa saada tiettyä sossua kiinni, mutta aina sieltä jonkun pitäisi vastata. kerrot tilanteen rehellisesti, että omat voimasi on loppu ja tarvitset apua nyt!

lastensuojelussa työntekijät, ainakin meilläpäin, vaihtuvat tiheään. työ on niin rankkaa. teidän asiakkuus on voinut jäädä johonkin välille.

voisitko laittaa sähköpostia? osoittaisit sekä sille henkilölle joka aiemmin hoiti asiaa, että myös johtavalle sosiaalityöntekijälle samalla kertaa. yleensä auttaa kun lähtee ylempää porrasta kohti viemään asiaa, aktivoituu koko osasto.

[QUOTE="vieras";23975450]lastensuojelussa työntekijät, ainakin meilläpäin, vaihtuvat tiheään. työ on niin rankkaa. teidän asiakkuus on voinut jäädä johonkin välille.

voisitko laittaa sähköpostia? osoittaisit sekä sille henkilölle joka aiemmin hoiti asiaa, että myös johtavalle sosiaalityöntekijälle samalla kertaa. yleensä auttaa kun lähtee ylempää porrasta kohti viemään asiaa, aktivoituu koko osasto.[/QUOTE]

En tiedä jaksanko kysellä heiltä mitään. Varmasti heillä on " kiirellisempääkin" työtä kuin miettiä meidän kohtaloa.

ota vaan reippaasti yhteyttä..helpompi tilannetta on hoitaa ennenkuin ollaan liian vaikeessa tilanteessa. mulla ainakin on asiakaskunnassa tosi kiireellisiä, kiireellisiä, vähemmän kiireisiä ja ennaltaehkäisevää apua saavia asiakkaita, ja kaikkia pyritään tukemaan. ei pidä vähätellä omaa tilannetta, jos tuntemus on se, että apua ja tukea kaipaat!

ota vaan reippaasti yhteyttä..helpompi tilannetta on hoitaa ennenkuin ollaan liian vaikeessa tilanteessa. mulla ainakin on asiakaskunnassa tosi kiireellisiä, kiireellisiä, vähemmän kiireisiä ja ennaltaehkäisevää apua saavia asiakkaita, ja kaikkia pyritään tukemaan. ei pidä vähätellä omaa tilannetta, jos tuntemus on se, että apua ja tukea kaipaat!

En tiedä vähättelenkö mutta en jaksa oikeasti välittää jaksamisestani. Päivä kerrallaan hissun kissun. Ainoa mikä voi harmittaa on se että lomaan luvattiin jotain tukea mutta kesä menossa nopeaa vauhtia ja rahaa viedä lapsia lomalle ei ole. Mutta että asiaan on käytetty viikon päästä jo 5kk on minusta erittäin kummallista.

[QUOTE="Inhimillinen tekijä";23975678]Näinpä juuri.[/QUOTE]

Tässä on se ongelma että sen jälkeen ne voi tehdä mitä huvittaa,jopa harkita lasten sijoitusta jne.
Ja tähän on turha tulla sanomaan etteihän ne sellaista tekisi,sosku on virasto mihin en itse tekisi mitään suojeluilmoitusta elle ole todella hätä tai näe naapurissa yms tapahtuvan jotain kamalaa.

Tähänhän sitä ollaan menossa, että tukitoimia senkun vähennetään ja oletetaan, että ihmiset pärjää omillaan. Vanhukset ja lapsiperheet jätetään ahdinkoon ja maahanmuuttajia sekä narkkareita hyysätään. Nykyaikaa!

kyllä täällä omillaan ollaan. Itse olen "normaalisti" akateeminen, pärjäävä, toimeentuleva, mutta sattumalta lasten kanssa hoitovapaalla ollessani sairastuin psyykkisesti (johtui väkivaltatilanteesta tulleesta traumasta, ei siis perheen sisäistä väkivaltaa). Sairastuin mm. ahdistushäiriöön ja unettomuuteen, ja koska meillä ei ole tukiverkkoja (isovanhemmat eivät osallistu elämäämme, jos osaatte laskea yksi plus yksi niin sieltä se väkivaltatilanne tuli....) eikä nykyisellä asuinpaikkakunnalla asu ketään tuttuja niin omasta takaa apua ei siis ollut.
Soitin ihan kaikki paikat läpi että olisin saanut pahimpaan unettomuus/sairaus/uupumusjaksoon kodinhoitajaa edes kerran viikossa hetkeksi. Soitin sossuun, perhetyöhön, lastensuojeluun, neuvolaan, terveyskeskukseen ja yleissairaalapsykiatrian avovastaanottoonkin. Yhtään MISTÄÄN ei saanut apua!!! Avun pyytäminen oli ilmankin kova juttu kun olen tottunut aina pärjäämään itse omillani, ja vielä kovempi juttu oli että avun pyytäjälle lyötiin ovi nenään kiinni ja sanottiin että ei tipu.

Tarinan opetus oli se että jos olisin oikeasti lapsilleni vaarallinen, esim lyönyt lapselleni vaikka mustelmat käteen, olisin HETI saanut kodinhoitajan 5krt viikossa auttamaan. Kaikki kodinhoitaja/perhetyöntekijäresurssit olivat tarkoitettu vain näille oikeille lastensuojeluperheille.

Tästä sitten aikanaan selvittiin niin, että talous meni puoleksi vuodeksi kuralle kun puoliso joutui ottamaan palkatonta pari kuukautta ja kaikki lainat ja laskut sovittiin tuonnemmaksi. Mutta kyllä silloin v***tti kuin pientä oravaa, että veroja maksan ihan julmetusti mutta tosi hädän tullen mitään en saa vastineeksi!

Eli ymmärrän ap:tä, sympatiat sinne. Ei minullakaan ole muuta vinkkiä kuin se mitä itse aion tehdä: muutan toiseen kuntaan. Avun saanti on kuntakohtaista, ja meidän kunnassa sitä ei saa vaikka kuolemaa tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nimettömänä;23975842:
Olen hakenut monta krt ja koskaan ei olla päästy. Ei niitä tuettujakaan lomia kaikille riitä. Itse en ole lastensuojelun työntekijöiltä lomaa pyytänyt vaan se oli kirjattu papereihin jotka olen saanut jo pari kk sitten.

se on valitettavaa, että sosiaalityön työkulttuuri ei ole sellainen "perään soitteleva"...siis tarkoitan, että kun asiakkaat tulevat ovista, puhelimesta ja sähköpostista YLEENSÄ aktiivisesti, niin sitten sellaiset, jotka eivät ole aktiivisia avun hakijoita saattavat jäädä syrjään, vaikka näin toki ei saisi tapahtua. niin edelleen suosittelen ap:ta soittamaan!

mitä tulee tuettuihin lomiin...niin ihmettelen jollei niitä myönnetä...mä olen aiemmin saanut kahdestikin paikan perheellemme, kun on ollut hankalampi vaihe elämässä.

se on valitettavaa, että sosiaalityön työkulttuuri ei ole sellainen "perään soitteleva"...siis tarkoitan, että kun asiakkaat tulevat ovista, puhelimesta ja sähköpostista YLEENSÄ aktiivisesti, niin sitten sellaiset, jotka eivät ole aktiivisia avun hakijoita saattavat jäädä syrjään, vaikka näin toki ei saisi tapahtua. niin edelleen suosittelen ap:ta soittamaan!

mitä tulee tuettuihin lomiin...niin ihmettelen jollei niitä myönnetä...mä olen aiemmin saanut kahdestikin paikan perheellemme, kun on ollut hankalampi vaihe elämässä.

Kaikki kohdat täytetään tuetuissa lomissa eli olen yh, pienituloisia ja sosiaalisin perustein olisi voinut edes joskus saada mutta ei. Onneksi kotona voi keksiä kaikkea kivaa tekemistä kesällä ja käydä retkillä. Surullisinta on joutua sanomaan lapsille melkein aina ettei äidillä ole rahaa. Onneksi on katto pään päällä ja olemme terveitä, siitäkin pitäisi osata olla onnellinen. Kaikki kun ei ole itsestään selvää.

Yhteistyössä