H
"huolissaan"
Vieras
Eli onko tämä käytännössä mahdollista? Jos kieltäydyn koko perinnöstä voinko välttää myös velat? Ja miten tämä käytännössä tehdään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mitkä velat?
Velat eivät periydy.
Eikös vainajan velat vähennetä kuolinpesästä? Eli voi olla että pahimmassa tapauksessa ei jää mitään perittävää. Munkin käsittääkseni velat eivät periydy... korjatkaa jos olen väärässä.
Eikös vainajan velat vähennetä kuolinpesästä? Eli voi olla että pahimmassa tapauksessa ei jää mitään perittävää. Munkin käsittääkseni velat eivät periydy... korjatkaa jos olen väärässä.
Käsittääkseni ei voi kieltäytä vain osasta perinnöstä. ? Joo, esim asuntovelka kyllä kulkee talon mukana, mutta mitens esim verovelat?
Alkuperäinen kirjoittaja Mulle kävi näin!;23974787:Saat perinnön. Perunkirjoituksessa selviää pesän varat ja velat. Velat vähennetään pesän varoista. Yksinkertaista. Mutta. Vaikka sinulle ei jäisi yhtään perittävää velkojen maksun jälkeen, joudut silti maksamaan perintöveron. Miinukselle mentiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mulle kävi näin!;23974787:Saat perinnön. Perunkirjoituksessa selviää pesän varat ja velat. Velat vähennetään pesän varoista. Yksinkertaista. Mutta. Vaikka sinulle ei jäisi yhtään perittävää velkojen maksun jälkeen, joudut silti maksamaan perintöveron. Miinukselle mentiin.